Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS

343

Το T-Roc έχει καταφέρει μέσα σε δυόμιση χρόνια κυκλοφορίας, να αναδειχθεί σε ένα εκ των best seller μοντέλων της VW. Οι μοντέρνα αισθητική του, η πλήρης γκάμα κινητήρων και οι ελκυστικές του τιμές, αποτελούν ορισμένους από τους κυριότερους λόγους της επιτυχίας.

Με τον 1.6 TDI 115 ίππων της δοκιμής, οι τιμές του ξεκινούν από τα από τα 21.890 ευρώ για την αρχική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Discover. Μάλιστα, αυτή τη περίοδο προσφέρεται με όφελος 1.000 ευρώ, που σημαίνει ότι η τιμή του κατεβαίνει στις 20.890 ευρώ. Τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, ο διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,5 ιντσών, το δερμάτινο τιμόνι, οι αισθητήρες φώτων/βροχής και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών είναι στάνταρ. Η μόνη άλλη διαθέσιμη έκδοση, η Advance της δοκιμής, διαθέτει επιπλέον ενεργό cruise control, χειριστήρια στο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment, στις 8 ίντσες, έναντι 26.350 ευρώ.

Ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα

Στο εσωτερικό το πρώτο πράγμα που κεντρίζει το μάτι, είναι η μοντέρνα σχεδίαση. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών, τα διακοσμητικά πλαστικά και κυρίως η φάσα στο ταμπλό, δημιουργούν ένα ευχάριστο και νεανικό σύνολο, που δεν παραβλέπει τους χώρους και την πρακτικότητα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι χώροι αντίστοιχου επιπέδου για 4 επιβάτες -δυνητικά 5, με λίγο στρίμωγμα- και το πορτμπαγκάζ των 445 λίτρων εκμεταλλεύσιμο. Μοναδική ένσταση το ιδιαίτερα ψηλό κατώφλι φόρτωσης, αλλά και τα πλαστικά που δεν είναι στο αφρώδες «σύμπαν» της VW. Φυσικά, δεν τίθεται θέμα φινιρίσματος και συναρμογής, ούτε εργονομίας. Κάθε διακόπτης είναι όπου τον περιμένεις, ενώ και το σύστημα πολυμέσων είναι εύχρηστο και άμεσο στις εντολές.

Κλασική αξία ο 1.6 TDI

Για το κομμάτι του κινητήρα, φροντίζει ο γνώριμος 1.600άρης TDI. Τα 115 άλογα δεν ανακοινώνεται που αποδίδονται, όμως βάσει του αντίστοιχου Golf πρέπει να μιλάμε για 3.250-4.000 σ.α.λ. Ούτως ή άλλως, οδηγώντας το T-Roc 1.6 TDI εκεί το αισθάνεσαι να βγάζει νεύρο, ξεθυμαίνοντας φυσιολογικά μετά.

Χάρις στην κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου και τα 250 Nm στις 1.750 σ.α.λ. πάντως, δεν χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στο άνω άκρο του στροφομέτρου. Πέρα από μια αίσθηση υστέρησης που νιώθεις κατά την εκκίνηση, το T-Roc κινείται με χαρακτηριστική ευκολία και με χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Κατά συνέπεια, ο αντίστοιχος θόρυβος διατηρείται εξίσου χαμηλά και κάνει την εμφάνισή του μόνο εφόσον θελήσεις να κινηθείς με υψηλές ταχύτητες, όπου αναγκαστικά θα πιέσεις το μοτέρ.

Διαβάστε επίσης: Ποια είναι η τιμή του VW T-Roc R στην Ελλάδα;

Στα 120-130 χλμ./ώρα οι οχλήσεις κινητήρα και αέρα δεν διαταράσσουν την ηρεμία των επιβατών, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 10,8 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση η κατανάλωση συγκαταλέγεται στα ατού του μικρού γερμανικού SUV: η μέση τιμής της κατά τη διάρκεια της δοκιμής διατηρήθηκε στα 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ ακόμα και υπό έντονη πίεση δεν ξεπέρασε τα 7,8 λτ./100 χλμ.

Άμεσο, άνετο και ασφαλές

Το T-Roc κερδίζει αμέσως τον οδηγό του και στο δρόμο. Η πολύ καλή ρύθμισης της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), σε συνδυασμό με το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο διασφαλίζουν ομοιογένεια στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, προσφέρουν ακρίβεια στο τιμόνι και καλή αίσθηση σε αυτό, μαζί με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης.

Όταν ξεπεραστούν τα όρια η υποστροφή θα έρθει πρώτη και σε πολύ λογική ποσότητα, με την ουρά να παραμένει πειθήνια. Μια μικρή μετατόπιση κατόπιν προτροπής του οδηγού (κυρίως με τιμονιά, τα φρένα δεν την ταράζουν ιδιαίτερα) θα έρθει, αλλά θα εξουδετερωθεί από το ESP. Η ανάρτηση είναι ένα «κλικ» σφιχτότερη σε σχέση με το 1.5 TSI που είχαμε δοκιμάσει, καθώς καλείται να διαχειριστεί κοντά στα 100 κιλά παραπάνω. Αυτή η διαφοροποίηση επιτρέπει σε κάποιες –έντονες- κακοτεχνίες του δρόμου να περνούν στην καμπίνα, δίχως να αλλοιώνουν την ποιοτική κύλιση.

Δείτε ακόμα: Το VW T-Roc Cabriolet συγγενεύει με την Porsche

Το εμπρός μέρος παρουσιάζει μια ελαφριά αδράνεια -πάντα σε σχέση με το βενζινοκίνητο T-Roc- στα inputs του οδηγού, καθότι το σύνολο του επιπλέον βάρους επιφορτίζει τον μπροστινό άξονα. Οι κλίσεις είναι μικρές και τα φρένα στέκονται σε κάθε περίσταση στο ύψος των περιστάσεων, παρουσιάζοντας αντοχή στα αλλεπάλληλα φρεναρίσματα και προοδευτική αίσθηση στο πεντάλ.

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός

(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
110,74
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Συμπαγείς δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.234
Πλάτος (χλστ.)
1.819
Ύψος (χλστ.)
1.573
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.590
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
455
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
79%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.890