Οδηγούμε στη Μονεμβασιά το νέο Volvo XC40

116

Η κατηγορία των SUV αναπτύσσεται εντυπωσιακά γοργά και για τον λόγο αυτό, όλοι οι κατασκευαστές παρουσιάζουν μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες της γκάμας τους. Η Volvo δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα αυτό. Μετά το λανσάρισμα των νέων XC60 και XC90, σχεδίασε προσεκτικά το νέο και μικρότερό της «παιδί», το Volvo XC40, το οποίο οδηγήσαμε για αρκετά χιλιόμετρα από την Αθήνα στη Μονεμβασιά και πίσω, στα πλαίσια της Πανελλαδικής του παρουσίασης.

Για το νέο XC40, αλλά και για την νέα σειρά 40 που θα ακολουθήσει, εξέλιξε μια νέα πλατφόρμα, την CMA (Compact Modular Architecture), κύριο χαρακτηριστικό της οποίας είναι εύκολη «υποδοχή» των συστημάτων ηλεκτροκίνησης που θα ακολουθήσουν.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή BMW M2 Coupe M-DCT 370 PS (+videos)

Σχεδιαστικά το νέο Volvo XC40, αν και διαθέτει στοιχεία από τα XC60 και XC90, καταφέρνει να ξεχωρίζει, προβάλλοντας το δικό του στυλ. Η νέα «χωστή» μάσκα, τα φουσκωμένα φτερά και η διαφορετική πίσω κολώνα, δίνουν άλλο αέρα στο νέο μοντέλο. Το μακρύ καπό τονίζει το εμπρός μέρος και οι μεγάλοι τροχοί (από 18 έως 21 ίντσες) δίνουν «αέρα» έως και 21 εκατοστά από το έδαφος, που βοηθάει ιδιαίτερα στην εκτός δρόμου κίνηση.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση δεν εκπλήσσει, διατηρώντας την φιλοσοφία της Volvo από τα μεγαλύτερα μοντέλα, κίνηση που τονίζει την πολυτελή εικόνα του νέου XC40, με την ποιότητα των υλικών να ξεχωρίζουν. Η εργονομία είναι σχετικά απλή, με τη μεγάλη οθόνη των 9 ιντσών του συστήματος infotainment να ξεχωρίζει στο μέσο του ταμπλό, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί η ύπαρξη προγραμματιζόμενου ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, που θα εξοπλίζει όλα τα XC40 της ελληνικής αγοράς. Οι χώροι είναι άνετοι για 5 ενήλικες και αρκετές έξυπνες θέσεις για μικροαντικείμενα -και όχι μόνο- θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τους επιβάτες, όπως η θήκη για το laptop στην πόρτα. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 460 λίτρα και επεκτείνεται μέχρι τα 1.366 λίτρα.

Η Volvo εξοπλίζει το νέο XC40 με το City Safety, συστήματα ασφαλείας δηλαδή που διαθέτουν τεχνολογία αποφυγής ατυχημάτων. Από αυτά ξεχωρίζει το Pilot Assist, που προσφέρει ημι-αυτόνομη οδήγηση, ακολουθώντας την διαγράμμιση του δρόμου και διατηρώντας το αυτοκίνητο σε σταθερή πορεία. Το σύστημα αυτό προέρχεται από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo και το XC40 είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που εξοπλίζεται με τέτοια σύστημα.

Ο εξοπλισμός είναι πλήρης ακόμη και στην βασική έκδοση, την Momentum, που εκτός του εντυπωσιακού πακέτου συστημάτων ασφαλείας, διαθέτει επιπλέον πλήρες πακέτο άνεσης αλλά και δερμάτινα καθίσματα.

Δείτε ακόμη: Νέο VW Golf 1.5 TSI 130 PS με κατανάλωση diesel

Το νέο Volvo XC40 εξοπλίζεται, προς το παρόν, με δύο 2λιτρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Ο Τ5 βενζινοκινητήρας αποδίδει 247 ίππους και 350 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ., προσφέρει επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δλ., τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα, μεικτή κατανάλωση 7,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 164 γρ./χλμ. Ο D4 diesel αποδίδει 190 ίππους και 400 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ., επιταχύνει το XC40 από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ., η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα, ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι στα 5,0 λτ./100 χλμ. και 131 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Και ο δύο εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης AWD.

Πολύ σύντομα θα ακολουθήσει και η έκδοση με τον Τ3 βενζινοκινήρα των 1.500 κ.εκ., απόδοσης 156 ίππων, που θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο, κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς και ενδιαφέρει άμεσα την ελληνική αγορά, με την τιμή του να ξεκινά από 30.700 ευρώ. Αντίστοιχα, η έκδοση D4 ξεκινά από 49.352 ευρώ και η έκδοση Τ5 από  50.177 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό όπως είπαμε.

Στο δρόμο το νέο XC40 αποδεικνύεται ευχάριστο οδηγικά και προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Ταξιδεύει απροβλημάτιστα, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Σε διαδρομές με στροφές, η σχετικά σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος και ο οδηγός απολαμβάνει την επαρκή δύναμη του κινητήρα σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το ακριβές τιμόνι και τα αποτελεσματικά φρένα. Η απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος σε συνδυασμό με την τετρακίνηση βοηθούν στις εκτός δρόμου αναζητήσεις, με τα ασφάλτινα ελαστικά να θέτουν τα όρια.

Δείτε ακόμη: Το μελλοντικό Audi θα είναι… drone! (+video)