Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

315

Πάνω από δυο δεκαετίες και εκατομμύρια πωλήσεις μετά το ντεμπούτο του «ελληνικού» -χάριν σχεδιασμού Σωτήρη Κωβού- Yaris, η ολοκαίνουργια 4η γενιά του σουπερμίνι της Toyota παρουσιάζεται πιο τεχνολογικά προηγμένη και δυναμική σχεδιαστικά από ποτέ.

Διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στην κορυφαία και ακριβότερη έκδοση 1.5 HDF 116 hp e-CVT Premier Edition, που κοστίζει 21.720 ευρώ (από 17.340 ξεκινά το υβριδικό, από 13.770 το βασικό Active με τον 1.000άρη των 72 ίππων και από 15.550 ευρώ το 1.5 λτ. 121 PS). Ο εξοπλισμός του στην κορυφαία έκδοση είναι πολύ πλούσιος και αναφέρουμε χαρακτηριστικά: διχρωμία αμαξώματος-οροφής, ατμοσφαιρικός φωτισμός, head-up display, ηλεκτρικό χειρόφρενο, πίσω δισκόφρενα, υποβραχιόνιο, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ασύρματη φόρτιση, οθόνη αφής 8 ιντσών, keyless entry και ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Δείτε ακόμα: Πως είναι το φθηνότερο Toyota Yaris των 13.770 ευρώ;

Πρωτόγνωρος δυναμισμός

Η εμφάνιση είναι εντελώς διαφορετική σε σχέση με αυτά που είχαμε συνηθίσει, ιδιαίτερα στο πίσω μέρος όπου τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια λωρίδα και η οροφή σχηματίζει μια έντονη καμπύλη με τον τρίτο όγκο. Εμπρός το παρουσιαστικό είναι σαφώς πιο αιχμηρό από ό,τι πριν, δείχνοντας κατευθείαν τις προθέσεις της Toyota για τη δημιουργία ενός νεανικού, δυναμικού και καλαίσθητου σχήματος.

Στο προφίλ διακρίνουμε τις ανάγλυφες γραμμές στις εμπρός και πίσω πόρτες, που δημιουργούν την αίσθηση κίνησης ακόμα κι όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Το πίσω μέρος επίσης δεν έχει σχέση με το απερχόμενο Yaris, καθότι πολύ πιο μυώδες και με τονισμένα «καπούλια». Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η οροφή, όχι τόσο λόγω διχρωμίας, αλλά ελέω των δυο φουσκωμάτων πάνω από οδηγό και συνοδηγό (double bubble) που προέρχεται από την Supra!

Μπορεί το νέο Yaris να δείχνει πιο ογκώδες, όμως πλην μεταξονίου και πλάτους, είναι πιο συμπαγές σε διαστάσεις από το προηγούμενο. Στα 3.940 χλστ. είναι 5 χλστ. κοντύτερο, αλλά η νέα πλατφόρμα TGNA (Toyota Global New Architecture) επέτρεψε την παράλληλη αύξηση του μεταξονίου κατά 50 χλστ. (2.560 χλστ.)! Άλλα 50 χλστ. έχουν πάει στο πλάτος (1.745 χλστ.), ενώ 40 χλστ. έχουν φύγει από το ύψος (1.470 χλστ.) χαρίζοντας σαφώς πιο δυναμικό παράστημα στο ιαπωνικό σουπερμίνι.

Όμορφο και ψηφιακό εσωτερικό

Διαβάστε επίσης: Ποδαρικό του νέου Toyota Yaris στο Euro NCAP

Η καμπίνα του νέου Yaris διαθέτει όμορφο και νεανικό σχεδιασμό και απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, αποπνέοντας γενικά μια συμπαγή αίσθηση. Ένα μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, όπως και η γεροδεμένη συναρμογή. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών κεντρίζει το ενδιαφέρον. Επίσης, η ευχρηστία είναι εξαιρετική, καθώς όλες οι βασικές λειτουργίες (ηχοσύστημα, κλιματισμός κ.λπ.) ελέγχονται δίχως να χρειάζεται η περιήγηση σε μενού και υπομενού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και ευανάγνωστος, με το ταχύμετρο και τη διαχείριση της ισχύος (αντί στροφόμετρου στο Hybrid) να απεικονίζονται σε δυο κυκλικά όργανα, που ανάμεσά τους έχουν μια μικρότερη οθόνη LCD για τα υπόλοιπα (cruise control και πιέσεις ελαστικών, για παράδειγμα).

Η διαχείριση των διαστάσεων από τους μηχανικούς της Toyota χαρίζει στην καμπίνα ικανοποιητικούς χώρους. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι με διαφορά καλύτερη, αφού πλέον  ο οδηγός τη βρίσκει όπως θέλει στα μέτρα του. Τέσσερις επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν να βρουν τη βολή τους, με τους πίσω κανονικού αναστήματος, να έχουν επαρκή χώρο για το κεφάλι και να ζητούν το κάτι παραπάνω για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών παρέμεινε ίδιος με του προγενέστερου Yaris, στα 286 λίτρα.

Εξαιρετικός ο νέος Dynamic Force

Πρωταγωνιστής του νέου Yaris, είναι αναμφίβολα ο ολοκαίνουργιος κινητήρας Dynamic Force. Στην υβριδική του μορφή, περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ. απόδοσης 91 ίππων και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 141 Nm και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V. Πρακτικά μπορείς να κινηθείς μόνο με το ρεύμα για αρκετή ώρα, ειδικά εντός πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και στο σταμάτα – ξεκίνα, ενεργοποιώντας το θερμικό μοτέρ στην εθνική και όποτε χρειαστείς επιπλέον δύναμη ή η μπαταρία για να φορτίσει.

Δείτε ακόμα: Η εξέλιξη από το Toyota Yaris T-Sport στο GR Yaris

Η εναλλαγή μεταξύ τους είναι πρακτικά ανεπαίσθητη, με τον 3κύλινδρο να ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατήσεις τέρμα γκάζι. Κατά τα άλλα, και σε συνεργασία με το ποιοτικό φιλτράρισμα θορύβων και ανωμαλιών από ανάρτηση και πλαίσιο, το Yaris συντηρεί υψηλά επίπεδα άνεσης και απροβλημάτιστης κίνησης. Οι ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου και τα προσπεράσματα δεν σε απασχολούν, καθώς με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων πολύ σπάνια θα σου λείψει η ώθηση της τουρμπίνας, που συναντάς στους τούρμπο βενζινοκινητήρες (και ντίζελ) του ανταγωνισμού. Εξάλλου, με 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. το Yaris είναι μια χαρά γρήγορο (τελική 175 χλμ./ώρα). Ακόμα καλύτερη η μέση τιμή της κατανάλωσης, που ανέρχεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ. (2,9 λτ./100 χλμ. δηλώνει η Toyota, βάσει NEDC), και οι εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ.

Oμοιογενές και ποιοτικό στο δρόμο

Τα μεγαλύτερα οφέλη της παγκόσμιας πλατφόρμας των Γιαπωνέζων, φανερώνονται στην οδήγηση. Το νέο Yaris είναι σε κάθε πτυχή τουλάχιστον ένα επίπεδο πάνω από το απερχόμενο. Όπως είπαμε, η ποιότητα κύλισης συγκαταλέγεται στα ατού. Η ανάρτηση (ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος πίσω) αποσβένει τη συντριπτική πλειοψηφία των ανωμαλιών και χρειάζεται κατσαρό οδόστρωμα διαρκείας, για να περάσουν αναταράξεις και συντονισμοί στην καμπίνα.

Το τιμόνι είναι βαρύ και ικανοποιεί σε αίσθηση, αλλά έχει μια τάση να γίνεται κομμάτι ασαφές στις εναλλαγές πορείας. Οι πλευρικές δυνάμεις απορροφώνται από το πλαίσιο, το οποίο διακρίνεται για την ομοιογένεια στη διαχείριση φορτίων. Το πίσω μέρος θα μπορούσε να είναι περισσότερο συμμετοχικό, αλλά κερδίζει πόντους λόγω ESP που δεν σπεύδει να «πιάσει» τα φρένα με το παραμικρό. Μιλώντας για φρένα, με τέσσερις δισκόπλακες και την ανάκτηση ενέργειας στο πλευρό τους η επιβράδυνση είναι «ψωμοτύρι» για το Yaris, με άμεση απόκριση από το πεντάλ.

Διαβάστε επίσης: Τι κάνει το Toyota Yaris Νο1 στην Ελλάδα;