Honda Civic 1.5 VTEC Turbo vs Mercedes A 200

508

Η Honda και η Mercedes διατηρούν μακρόχρονη και ισχυρή παράδοση στο χώρο της αυτοκίνησης, έχοντας δημιουργήσει παγκοσμίως ένα κοινό που τις ακολουθεί πιστά. Το ίδιο ισχύει για δύο πολύ δημοφιλή προϊόντα τους, το πρώτο σε πωλήσεις Honda στον κόσμο, το Civic (4η θέση παγκοσμίως το 2019) και το πρώτο μικρομεσαίο premium παγκοσμίως το 2019, την A-Class.

Δείτε ακόμα: Τι γνωρίζουμε για το νέο Honda Civic Type R

Η νέα, 4ης γενιάς Mercedes A-Class λανσαρίστηκε το 2018, ενώ το υπάρχον, 10ης γενιάς Honda Civic ξεκίνησε να διατίθεται το 2017 και τώρα προσφέρεται στην ανανεωμένη του έκδοση. Στην κορυφή της γκάμας των πιο mainstream εκδόσεων του Civic, τοποθετείται το 1.5 λτ. VTEC Turbo CVT 182 PS στην τιμή των 31.350 ευρώ. Από την άλλη πλευρά η ισχυρότερη A-Class με τον 1.33 λτ. κινητήρα, η A 200 των 163 ίππων, είναι κοντά σε τιμή με το Civic, καθώς ξεκινά από 32.605 ευρώ (34.820 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο).

Σπορτίφ και δυναμικές παρουσίες

Ο σπορτίφ χαρακτήρας και η αθλητική εμφάνιση των δύο αυτοκινήτων, αποτελεί κοινό τους στοιχείο, όπως και τα 5θυρα αμαξώματα. Η πιο κοντή σε μήκος αλλά με μακρύτερο μεταξόνιο A-Class έχει έντονα αιχμηρό εμπρός άκρο και πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd 0,25). Πολύ επιθετική είναι η όψη και του Civic με το χαμηλό ρύγχος. Πίσω, οι δύο αεροτομές, οι αεραγωγοί και οι δύο στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του προφυλακτήρα θυμίζουν περισσότερο σπορ μοντέλο, παρά ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Πιο high-tech η A-Class και ευρύχωρο το Civic

Οι διαφορές μεταξύ των δύο αυτοκινήτων συνεχίζονται και στο εσωτερικό, αφού κάθε μάρκα ακολουθεί τη δική της φιλοσοφία. Τις εντυπώσεις κλέβει περισσότερο το πιο high-tech εσωτερικό της A-Class, όπου κυριαρχεί το λεπτό πάνελ με τις δύο ψηφιακές οθόνες των 7 ιντσών έκαστη, ή μία 7 ιντσών και 10,25 ιντσών, ή δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Ο χειρισμός των διαφόρων λειτουργιών του οχήματος που προβάλλονται στις οθόνες γίνονται με τρεις διαφορετικούς τρόπους: Μέσω των πλήκτρων αφής που υπάρχουν στο τιμόνι, με το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ή μέσω των φωνητικών εντολών. Στην τελευταία επιλογή ο έλεγχος γίνεται αναγνώριση φυσικού λόγου, αρκεί ο οδηγός να πει τη φράση «Hey Mercedes» ή «Hi Mercedes» και το σύστημα αμέσως σου απαντάει «What can i do for you». Εντολή που ενεργοποιείται ακόμη και με το πάτημα του σχετικού πλήκτρου στο τιμόνι. Προσοχή έχει δοθεί στην κατασκευή του εσωτερικού της νέας A-Class, την οποία ενισχύει η χρήση παχιών μαλακών πλαστικών σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό και σε τμήμα των εμπρός θυρών. Κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή είναι υπαρκτές σε λιγότερο ορατά σημεία.

Δείτε ακόμα: 0-230 χλμ./ώρα με Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

Στο εσωτερικό του προσφάτως ανανεωμένου Civic, ο σχεδιασμός είναι σύγχρονος και αναβαθμίζεται από τις δύο ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων και του αναβαθμισμένου συστήματος infotainment. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση λεπτών μαλακών υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στο πάνω τμήμα των εμπρός θυρών.

Οι επιβάτες και στα δύο αυτοκίνητα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Αυτοί του Civic έχουν στη διάθεσή τους πιο άνετους χώρους και θα νιώσουν πως βρίσκονται σε ένα μεσαίο αυτοκίνητο, παρά σε μικρομεσαίο. Αντίστοιχα και το πορτ μπαγκάζ του Honda είναι μεγαλύτερο σε άνοιγμα και χωρητικότητα (420 λτ. έναντι 370 λτ.). Επιπλέον, στο Civic την πρακτικότητα ευνοεί η ενισχύει το συρόμενο προς το πλάι κάλυμμα, αντί της κλασικής εταζέρας.

Καλύτερα «ρυθμισμένο» στο δρόμο το Civic

Αμφότερα τα μικρομεσαία χάτσμπακ γεμίζουν αμέσως εμπιστοσύνη τον οδηγό, ο οποίος είναι σε θέσε να εκμεταλλευτεί πλήρως και σε κάθε διαδρομή τα αποθέματα ισχύος των δυνατών turbo κινητήρων. Αυτό όμως, που κερδίζει χάρη στην ομοιογένειά του στο δρόμο, είναι το Civic.

To Honda προσφέρει ένα ιδανικό συνδυασμό ασφάλειας, σταθερότητας και άνεσης στο δρόμο. Το πλαίσιο με την πολύ καλή ακαμψία ταιριάζει πολύ ισορροπημένα με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Την ίδια στιγμή οι αναρτήσεις σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά 235/45 απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Για όσους πάλι θέλουν πιο σφιχτή ρύθμιση, αρκεί το πάτημα του κουμπιού Adaptive Performance Damper (δείχνει ένα αμορτισέρ), που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων. Ωστόσο, «διαταράσσει» την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες και ενδείκνυται για διαδρομές με στροφές, όπου μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος. Στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά συμβάλλουν με την σειρά τους το άμεσο, ακριβές και με σωστό βάρος σύστημα διεύθυνσης, όπως και τα αποτελεσματικά φρένα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Honda CR-V 2.0 AWD Hybrid

Η Mercedes A 200 παρουσιάζεται και αυτή πολύ σταθερή, ευχάριστη στην οδήγηση και ασφαλής, χάρη στο πλαίσιο με την πολύ καλή ακαμψία, τις σφιχτές αναρτήσεις και το στάνταρ Dynamic Select. Αυτό περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις Eco, Comfort, Sport και Individual, που διαμορφώνουν ανάλογα διάφορα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως είναι το βάρος του τιμονιού, την σκληρότητα των αναρτήσεων και τις αλλαγές των ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου. Οι αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλούς πίσω συνδέσμους έχουν οι πιο ισχυρές εκδόσεις και οι τετρακίνητες 4MATIC) δεν προσφέρουν την άνεση του Civic, ακόμα και στην επιλογή Comfort, ενώ την άνεση δεν βοηθά με την σειρά του ο θόρυβος από την κύλιση των τροχών.

Δυνατοί κινητήρες με λογική κατανάλωση

Με 163 ίππους και 250 Nm ροπής από τον 1.33 λτ. της A 200 και 182 ίππους και 220 Nm ροπής από τον 1.5 λτ. VTEC Turbo του Honda, τα δύο αυτά μηχανικά σύνολα προσφέρουν ταχύτατες επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Διαφορά υπάρχει και στα συστήματα μετάδοσης, αφού η Mercedes εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT και στο Civic με CVT, το οποίο διαθέτει και 7 προσομοιωμένες ταχύτητες. Επίσης, πίσω από το τιμόνι της Mercedes και του Honda υπάρχουν και paddles προς διευκόλυνση του οδηγού. Η Mercedes παρότι έχει λιγότερα άλογα, εξασφαλίζει καλύτερη επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα λόγω του 7G-DCT (8,0 δλ. έναντι 8,5 δλ.) και υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS

Ο 1.33 λτ. κινητήρας της Mercedes συνδυάζεται κατάλληλα με το 7τάχυτο γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές αυτόματο κιβώτιο. Επίσης, διαθέτει πολύ καλή ελαστικότητα, τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και με βαθύ πάτημα του γκαζιού δείχνει αμέσως τη δύναμή του, επιταχύνοντας γρήγορα και γραμμικά το αμάξωμα των 1.355 κιλών. Η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.400 σ.α.λ.), ωστόσο αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο αισθητός θόρυβος του κινητήρα και η τραχύτητά του. Λογική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου κρίνεται η κατανάλωση των 8,0 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή.

Πολύ ταιριαστό είναι το «πάντρεμα» του 1.5 λτ. VTEC Turbo με το CVT, αφού περισσότερο θυμίζει σε λειτουργία ένα «κλασικό» αυτόματο κιβώτιο με αλλαγές ταχυτήτων, παρά συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή Eco, όπου μειώνεται η ισχύς του κινητήρα. Ο θόρυβος που παράγει δεν ενοχλεί στο ταξίδι, αφού οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.500 σ.α.λ.). Πολύ λογική είναι η κατανάλωση και στο Civic η κατανάλωση, καθώς βρέθηκε στα 8,3 λτ./100 χλμ.

Συμπέρασμα:

Σε κάθε περίπτωση τα δύο αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν πλήρους τους απαιτητικούς τους αγοραστές, καθώς πρόκειται για δύο ακριβά και δυνατά αυτοκίνητα. Η Mercedes θα κερδίσει όσους δίνουν περισσότερη έμφαση στο γόητρο του «αστεριού» και στην πιο high-tech εικόνα του εσωτερικού. Από την άλλη πλευρά το Honda είναι πιο ευρύχωρο, πρακτικό και πιο ισορροπημένο στο δρόμο, ενώ βάσει ερευνών η ιαπωνική μάρκα έχει ισχυρότερη παράδοση στον τομέα της αξιοπιστίας.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mercedes-Benz CLA Coupe 180 d 7G-DCT

Honda Civic 1.5 λτ. VTEC Turbo 182 PS CVT

+ Δυναμική σχεδίαση, επιδόσεις, λειτουργία κινητήρα, χώροι, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, λειτουργία CVT

– Ορατότητα προς τα πίσω, τιμή

Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT

+ Τεχνολογία, ασφάλεια, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, λειτουργία κινητήρα, εικόνα εσωτερικού

– Τιμή, άνεση ανάρτησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Civic 1.5 VTEC Turbo CVT A 200 7G-DCT
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.498 1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 7 CVT 7G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 182/6.000 163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 220/1.700-5.500 250/1.620-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 8,5 8,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 200 225
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 6,0 5,2
Βάρος (κιλά) 1.341 1.355
Διαστάσεις Civic 1.5 VTEC Turbo CVT A 200 7G-DCT
Μήκος (χλστ.) 4.518 4.419
Πλάτος (χλστ.) 1.799 1.796
Ύψος (χλστ.) 1.434 1.440
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.697 2.729
Χώρος αποσκευών (λτ.) 420 370
Κατανάλωση – κόστη Civic 1.5 VTEC Turbo CVT A 200 7G-DCT
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 8,3 8,0
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.387 € 1.337 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 137 120
Τέλη κυκλοφορίας 164,40 € 117,60 €
Τεκμήριο 5.800 € 5.200 €
Euro NCAP Civic 1.5 VTEC Turbo CVT A 200 7G-DCT
Αστέρια 5 5
Ενήλικοι επιβάτες 92% 95%
Παιδιά 75% 91%
Πεζοί 75% 92%
Συστήματα ασφαλείας 88% 75%
Εξοπλισμός  – τιμή Civic 1.5 VTEC Turbo CVT A 200 7G-DCT
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου
Αυτόματα φώτα
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 7 ιντσών Οθόνη 7 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 31.350 34.820
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,393€/λτ.