Hyundai i20 1.2 84 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS

Το έργο των κατασκευαστών και ειδικά για τα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας είναι αρκετά δύσκολο. Για ποιο λόγο θα αναρωτηθείτε κι εύλογα. Γιατί είναι μια κατηγορία με μεγάλο μερίδιο αγοράς, όπου οι αγοραστές θέλουν το καλύτερο δυνατό σε ένα πακέτο και μάλιστα με λογική τιμή κτήσης.

Δείτε ακόμα: Συγκριτικό: Skoda Scala ή Kamiq 1.0 TSI 116 PS;

Έχοντας αυτή την τάση κατά νου (δηλαδή ότι καλύτερο μπορώ να πάρω στην καλύτερη τιμή) ετοιμάσαμε το συγκριτικό που θα διαβάσετε παρακάτω: Το νέο Hyundai i20 απέναντι στο ανανεωμένο Suzuki Swift, δυο μοντέλα με παραπλήσια τιμή και ιπποδύναμη, που προσφέρουν νεανική εμφάνιση, αξιοπρεπείς επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση.

Ας ξεκινήσουμε με το πλέον φρέσκο, Hyundai i20, το οποίο είναι εντελώς νέο και αναβαθμισμένο, έχοντας μπει αισίως στην τρίτη του γενιά και με γερά θεμέλια για να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία του. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι η τιμή διάθεσης, που για το μοντέλο της δοκιμής μας με τον 1.2 MPi κινητήρα προσφέρεται από 12.990 ευρώ. Επιπλέον, διατίθεται με τον 1.0 T-GDi των 100 ίππων, όπως επίσης για πρώτη φορά με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με τους turbo κινητήρες 1.0 T-GDi των 100 και 120 ίππων. Νέα προσθήκη είναι και το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη, σε συνδυασμό με τα υβριδικά σύνολα. Τη γκάμα συμπληρώνει το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Φρεσκαρισμένο εμφανίζεται το Suzuki Swift με μικροαλλαγές στον σχεδιασμό, αλλά κυρίως με νέο και μικρότερο κινητήρα βενζίνης Dualjet χωρητικότητας 1.197 κ.εκ. (1.242 κ.εκ. πριν) με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Τιμολογιακά τώρα, το ανανεωμένο Swift Hybrid προσφέρεται από 13.350 ευρώ.

Από πλευράς εξοπλισμού, το i20 με τη χαμηλότερη κατά 360 ευρώ είναι καλύτερο, αφού διαθέτει στάνταρ τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, συν τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Διαβάστε επίσης: Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI

Ολοκληρωτική αλλαγή για το i20, διατήρησε το δυναμισμό του το Swift

Αυτό που θα εντυπωσιάσει με το καλημέρα, είναι το παρουσιαστικό του Hyundai i20, καθώς δεν θυμίζει σε τίποτε το μοντέλο που αντικατέστησε. Αντίθετα το Swift (μιας και μιλάμε για ανανέωση) διατήρησε το δυναμικό παρουσιαστικό που γνωρίζουμε, με τη βασικότερη αλλαγή να εντοπίζεται στη νέα μάσκα με τη χρωμιωμένη μπάρα, στις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών και στην προσθήκη δύο νέων μεταλλικών χρωμάτων, του Frame Orange Pearl Metallic και του Rush Yellow Metallic.

Για το λόγο αυτό θα σταθούμε λίγο περισσότερο στο Hyundai, με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας «Sensuous Sportiness». Τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, συνδυαστικά με την ευμεγέθη μάσκα και τα LED φώτα ημέρας, συνθέτουν ένα άκρως δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα. Άξιο αναφοράς είναι όμως και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου ενσωματώνεται μια αναθεωρημένη τεχνοτροπία, με τα φωτιστικά σώματα να τοποθετούνται αρκετά χαμηλά -σχεδόν στο μέσο της 5ης πόρτας– και να «εισβάλουν» στα πίσω φτερά, σχεδόν μέχρι το μέσο τους. Ενώνονται με μια λωρίδα και ο σχεδιασμός τους εντείνει το αίσθημα του πλάτους.

Σε επίπεδο διαστάσεων τώρα, το i20 είναι συνολικά μεγαλύτερο και αυτό φαίνεται από την πρώτη ματιά. Συγκεκριμένα, το Hyundai i20 έχει μήκος 4.040 χλστ., έναντι 3.845 χλστ. το Swift. Επίσης, στο μεταξόνιο το κορεάτικο μικρό μοντέλο κερδίζει με διαφορά, αφού διαθέτει 2.580 χλστ., ενώ το Swift 2.450 χλστ. Στοιχείο που με τη σειρά του αποτυπώνεται και στους χώρους επιβατών.

Δείτε ακόμα: Ποιο Renault Clio συμφέρει; Βενζίνη, diesel ή LPG;

Εσωτερικό: Μοντέρνο και ποιοτικό του i20, πιο σπορτίφ του Swift

Οι Κορεάτες όπως έπραξαν και με τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου (βλέπε Hyundai i10, i30, Kona κ.α.) θέλησαν και στην περίπτωση του i20 να δείξουν ότι πλέον έχουν αναβαθμιστεί ολικά. Τακτική που ακολουθήθηκε κατά γράμμα και για την καμπίνα του i20, η οποία σχεδιαστικά, αλλά και ποιοτικά ουδεμία σχέση έχει με του απερχόμενου μοντέλου.

Εντυπωσιακό είναι το νέο ταμπλό του νέου Hyundai i20, όπου εκεί κυριαρχούν οι έντονες κι ευθείες γραμμές, με το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο να είναι οι ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη αφορά τον πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών, ενώ αμέσως μετά το βλέμμα σας θα πέσει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, όπου εκεί υπάρχει η οθόνη του infotainment, διάστασης 8 ιντσών. Προαιρετικά προσφέρεται στις 10,25 ίντσες. Από την άλλη το Swift διαθέτει την απαιτούμενη τεχνολογία που επιβάλλει η εποχή μας, άλλα σε όχι τόσο έντονο τέμπο όσο το συναντάμε στο i20. Βέβαια προτεραιότητα των ανθρώπων της Suzuki ήταν να ενισχύσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου τους. Εξ ου και το μικρής διαμέτρου και flat bottom τιμόνι.

Αναλύοντας το ποιοτικό κομμάτι τώρα, αμφότερες οι καμπίνες των μοντέλων είναι κατασκευασμένες από σκληρά πλαστικά, με εκείνη του Hyundai i20 να πείθει περισσότερο. Και στον τομέα των χώρων όμως κερδίζει το κορεατικό μικρό, αφού όπως αναφέραμε και παραπάνω το μεγαλύτερο μεταξόνιο του χαρίζει αβαντάζ. Το πλάτος του αμαξώματος δίνει την αίσθηση ότι είστε σε μικρομεσαίο μοντέλο, ενώ πίσω οι επιβάτες απολαμβάνουν άνετους χώρους για το κεφάλι και τα πόδια τους. Στον αντίποδα το Swift προσφέρει ότι ακριβώς θα περίμενε κάποιος από ένα μικρό μοντέλο, με δυο επιβάτες απλά να βολεύονται στα πίσω καθίσματα. Όμως και στο χώρο αποσκευών ο νικητής είναι ξεκάθαρος, με το Hyundai i20 να προσφέρει 352 λτ., έναντι των 265 του Swift.

Διαβάστε επίσης: Ford Kuga ή Skoda Octavia diesel στα ίδια λεφτά;

Έμφαση στην οικονομία και οι δυο κινητήρες!

Κάθε μοντέλο προσπαθεί με διαφορετική μηχανολογική οδό να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, με κοινά στοιχεία τους 4 κυλίνδρους και την ίδια ακριβώς χωρητικότητα των 1.197 κ.εκ., χωρίς turbo. Η καρδιά της κίνησης του Swift, ο 1.2 λίτρων βενζίνης Dualjet, αποδίδει 83 ίππους και 107 Nm ροπής και συνεργάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Αυτό αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια ISG και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 10 Ah. To Mild hybrid βοηθά τον κινητήρα στην εκκίνηση και στην επιτάχυνση, μέσω της παροχής επιπλέον στιγμιαίας δύναμης (για εξοικονόμηση καυσίμου). Η διαδικασία αυτή γίνεται ορατή μέσω του σχετικού γραφήματος ροής ενέργειας, που απεικονίζεται στον πίνακα οργάνων.

Παραπλήσια είναι η ισχύς του i20 όπου από τον κινητήρα των 1.2 λίτρων αποδίδονται 84 ίπποι και 118 Nm ροπής. Και στα δυο μοντέλα η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ., με το Swift να προσφέρει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα (180 χλμ./ώρα έναντι 173 χλμ./ώρα του i20). Το Swift κερδίζει και στον τομέα της κατανάλωσης, αφού με τα εργοστασιακά νούμερα καταναλώνει 3,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ., την ίδια στιγμή που το Hyundai i20 απαιτεί 5,2 λτ./100 χλμ. Στην πράξη, το Swift έκαψε στη δοκιμή 5,6 λτ./100 χλμ. και το i20 έδειξε 6,9 λτ./100 χλμ.

«Μιλάει» στον οδηγό το Swift, αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου το i20

Το Swift παραμένει πιστό στην παράδοση τόσων ετών, φροντίζοντας να προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση στον χειριστή του, αν και ο κινητήρας του έχασε μέρος της ζωηράδας του (90 άλογα πριν). Από την άλλη πλευρά το Hyundai i20 είναι ιδανικό για όσους θέλουν να κινούνται με άνεση, θυμίζοντας μάλιστα και μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το Swift διατηρεί την οδηγική σπιρτάδα του παρελθόντος, όντας fun to drive σε κάθε διαδρομή. Η ελαφριά αλλά με πολύ καλή ακαμψία πλατφόρμα και οι αναρτήσεις με την σφιχτή ρύθμιση προσφέρουν πολύ καλή συμπεριφορά σε δρόμο με στροφές, με το τιμόνι να μεταφέρει καλή πληροφόρηση. Και μην ανησυχείτε, όσο και να καθυστερείτε το φρενάρισμα πριν τη στροφή κι όσο να τα πιέζετε, αυτά θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Κι ενώ από το Swift ξέραμε τι να περιμένουμε οδηγικά, το Hyundai i20 μας εξέπληξε ευχάριστα. Από τα πρώτα μέτρα το πάτημα θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας, με την ποιότητα κύλισης να είναι πολύ καλή! Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, συνδυάζει άνεση και πρόσφυση σε κάθε διαδρομή. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές, εμφανίζοντας πολύ καλή σταθερότητα, ακόμα και υπό πίεση. Δεν είναι το fun to drive αυτοκίνητο, αφού άλλωστε στοχεύει στο να αποπνέει ασφάλεια σε κάθε διαδρομή και να είναι ευκολοδήγητο. Το ίδιο ισχύει και για τις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όπου είναι σε θέση να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς χωρίς να φοβίζει. Αν ήταν και λίγο πιο πληροφοριακό το τιμόνι.

Δείτε ακόμα: Hyundai Kona Hybrid vs Toyota C-HR Hybrid

Τελικά τι να πάρω;

Αυτό είναι το μόνιμο ερώτημα των αναγνωστών μας, σε μηνύματα που λαμβάνουμε. Και είμαστε σίγουροι ότι το ίδιο ερώτημα θα έχετε αφού φτάσατε μέχρι εδώ την ανάγνωση αυτού του συγκριτικού. Όμως, η απάντηση δεν είναι το αυτοκίνητο Α ή το αυτοκίνητο Β, μιας και υπάρχουν αρκετές παράμετροι που πρέπει να αναλυθούν πριν την τελική αγορά! Το Swift είναι πιο ευέλικτο λόγω μικρότερων διαστάσεων και πιο με πιο σπορτίφ οδηγική αίσθηση, ενώ ο κινητήρας του εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση.

Όμως το νέο Hyundai i20 στην τρίτη του γενιά φαίνεται πως έφτασε στην ωρίμανση που απαιτούσε το αγοραστικό του κοινό. Τεχνολογικά αναβαθμισμένο, με πιο πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και με συμπεριφορά – αίσθηση – χώρους μεγαλύτερου αυτοκινήτου, σίγουρα θα προτιμηθεί από τον αγοραστή που θέλει να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεών του, χωρίς να ξοδέψει μια περιουσία.

Hyundai i20 1.2 MPi 84 PS

+ Τιμή, εξοπλισμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, στιβαρότητα κατασκευής

– Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, δύναμη κινητήρα

Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 PS

(+) Ευκολοδήγητος και ευχάριστος χαρακτήρας, χαμηλή κατανάλωση, χώροι εσωτερικού, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απόδοση φρένων, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

(-) Σκληρά πλαστικά, μικρός χώρος αποσκευών, άνεση ανάρτησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά* i20 1.2 MPi 84 PS Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.197 1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/16 4/16
Ταχύτητες 5 5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 84/6.000 83/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 118/4.400 107/2.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,1 13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,2 3,9
Βάρος (κιλά) 1.013 865
Διαστάσεις i20 1.2 MPi 84 PS Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Μήκος (χλστ.) 4.040 3.845
Πλάτος (χλστ.) 1.775 1.735
Ύψος (χλστ.) 1.450 1.495
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.580 2.450
Χώρος αποσκευών (λτ.) 352 265
Κατανάλωση – κόστη i20 1.2 MPi 84 PS Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,9 5,6
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.176 € 956 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 116 88
Τέλη κυκλοφορίας 113,68 € 0,00 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Euro NCAP i20 1.2 MPi 84 PS Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Αστέρια 4
Ενήλικοι επιβάτες 88%
Παιδιά 75%
Πεζοί 69%
Συστήματα ασφαλείας 44%
Εξοπλισμός  – τιμή i20 1.2 MPi 84 PS Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Έκδοση Fresh GL Hybrid
Αυτόνομη πέδηση ο
Διατήρηση λωρίδας ο
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων ο ο
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης ο ο
Ζάντες αλουμινίου ο ο
Τιμή από (ευρώ) 12.990 13.350
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις

**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,422 €/λτ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Toyota Yaris 1.5 125hp ή Hybrid 116hp με 17.500 ευρώ;
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Mazda2 1.5 λτ. 90 PS Vs Suzuki Swift 1.2 83 PS
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Renault Clio 1.0 ΤCe LPG Vs Toyota Yaris 1.5
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Opel Corsa-e VS 1.2T 100 PS: Χαοτικές διαφορές
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Ford Fiesta 1.0 125 PS Vs Peugeot 208 1.2 100 PS
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Renault Captur Βενζίνη ή LPG; Ποιο συμφέρει;
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Citroen C3 1.2 110 PS Vs VW Polo 1.0 TSI 110 PS
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Ποιο Renault Clio να αγοράσω; Βενζίνη ή υγραέριο;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Peugeot 2008 1.2 λτ. Βενζίνη ή 1.5 λτ. Diesel;
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store