Renault Captur 1.5 Blue dCi Vs VW T-Roc 1.6 TDI

225

Η SUV κατηγορία συνεχώς ανεβαίνει στην προτίμηση των αγοραστών, μιας και τα μοντέλα αυτής προσφέρουν πολλά σε ένα πακέτο. Έτσι οι εταιρείες συνεχώς εξελίσσουν τα προϊόντα τους, σε μια προσπάθεια να προσφέρουν στους πελάτες τους το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Δείτε ακόμα: Ford Kuga ή Skoda Octavia diesel στα ίδια λεφτά;

Τρανά παραδείγματα ολοκληρωμένων, αλλά κι αγαπημένων στο κοινό μοντέλων, είναι το Renault Captur, αλλά και το VW T-Roc, τα οποία διαθέτουν ελκυστικό σχεδιασμό, αυξημένη πρακτικότητα κι άνεση. Εμείς, στο εν λόγω συγκριτικό θα τα κρίνουμε με τους κινητήρες πετρελαίου, με την παραπλήσια χωρητικότητα και την ίδια ιπποδύναμη.

Ξεκινάμε με το πιο φρέσκο Renault Captur στην έκδοση 1.5 Blue dCi 115 και με τιμή εκκίνησης στην πρώτη έκδοση Authentic, τις 20.620 ευρώ. Ο εξοπλισμός στην συγκεκριμένη έκδοση ικανοποιεί και με το παραπάνω, μιας και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, ηχοσύστημα, προβολείς LED, ηλεκτρικοί καθρέπτες κ.λπ.

Στον αντίποδα έχουμε το γνώριμο VW T-Roc, όπου με τον 1.6 TDI των 115 ίππων της δοκιμής, οι τιμές του ξεκινούν από τα 21.790 ευρώ για την αρχική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Discover. Τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης λωρίδας, ο διζωνικός κλιματισμός, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,5 ιντσών, το δερμάτινο τιμόνι, οι αισθητήρες φώτων/βροχής και οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών είναι στάνταρ. Αν στο βασικό εξοπλισμό επιθυμείτε επιπλέον ενεργό cruise control, χειριστήρια στο τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω και μεγαλύτερη οθόνη για το infotainment, στις 8 ίντσες, τότε θα πρέπει να επιλέξετε την έκδοση Advance, η οποία ανεβαίνει πολύ, στις 26.820 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: VW Golf 1.5 TSI ή T-Roc 1.0 TSI στα ίδια λεφτά;

Σχεδίαση: Μαγνητίζει το Renault Captur!

Οι Γάλλοι πάντοτε ξεχώριζαν για τον σικ σχεδιασμό, κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα και στη περίπτωση του Renault Captur. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα πιο όμορφα SUV που κυκλοφορούν, ενώ συγκριτικά με το T-Roc διαθέτει πιο δυναμική και θελκτική αισθητική. Ιδιαίτερη αναφορά χρίζουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα «C» με τους στάνταρ Full LED προβολείς, τις ανάγλυφες πλευρικές του επιφάνειες και το μυώδες πίσω άκρο του. Μάλιστα το νέο Captur πέρα από την σημαντική αλλαγή στην εμφάνιση είναι και πιο πληθωρικό μιας και μεγάλωσε σε διαστάσεις (συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο). Πλέον το μήκος του αγγίζει τα 4.227 χλστ., το πλάτος τα 1.797 χλστ., το ύψος τα 1.576 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.639 χλστ.

Στον αντίποδα το T-Roc παραμένει πιστό στη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις μεν, αλλά με ένα πληθωρικό παρουσιαστικό δε. Οι διαφορές σε διαστάσεις συγκριτικά με το νέο Captur δεν είναι μεγάλες, (μήκος 4.234 χλστ., πλάτος 1,.819 χλστ., ύψος 1.573 χλστ., μεταξόνιο 2.590 χλστ.) παρά μόνο στο μεταξόνιο, που δίνει προβάδισμα στους χώρους επιβατών του γαλλικού SUV.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει το VW Touareg R των 462 ίππων;

Καλύτερη ποιότητα και χώροι το Captur

Όσοι έτυχε να είχαν επαφή με το εσωτερικό του προηγούμενου Captur σίγουρα θα μείνουν έκπληκτοι όταν αντικρίσουν το νέο, μιας κι η αναβάθμιση είναι ολική, αφήνοντας μερικούς πόντους πίσω την καμπίνα του TRoc.

Τα βλέμματα κεντρίζει η κάθετη οθόνη αφής του infotainment των 7 ή 9,3 ιντσών (ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση), αλλά κι ο ευανάγνωστος και πληροφοριακός πίνακας οργάνων (μέχρι 10,2 ίντσες). Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και σε ποιότητα κατασκευής, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών υλικών σε διάφορα σημεία της καμπίνας, όπως είναι σε ολόκληρο το ταμπλό, στις εμπρός πόρτες και στην κονσόλα, ενώ κι η συναρμογή είναι προσεγμένη. Από την άλλη η καμπίνα του VW T-Roc, είναι σύννομη με τα σχεδιαστικά πρότυπα του Group, οπότε αν έχετε μπει σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο της μάρκας, το περιβάλλον θα σας φανεί οικείο. Σε επίπεδο υλικών, ξενίζουν τα σκληρά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες, ωστόσο η συναρμογή τους είναι γεροδεμένη. Επίσης, το βλέμμα σας θα κεντρίσει η οθόνη αφής των 8 ιντσών στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας.

Σε επίπεδο χώρων τώρα, το Renault Captur τα πάει και σε αυτόν τον τομέα καλύτερα, κάτι στο οποίο παίζει σημαντικό ρόλο και το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 16 εκατοστά. Γενικά οι επιβαίνοντες θα απολαύσουν άνετους χώρους για τα πόδια και το κεφάλι τους. Πολύ καλός για την κατηγορία είναι κι ο χώρος αποσκευών, ο οποίος ξεκινάει από τα 406 και φτάνει έως 520 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Το VW T-Roc θα βολέψει με άνεση 4 επιβάτες, ενώ αν στριμωχτούν λιγάκι μπορεί να μπει ένας ακόμα. Ο αέρας τόσο για τα πόδια όσο και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι επαρκής ακόμα και για άτομα άνω του μέσου ύψους, ενώ τέλος κερδισμένος από τις συνολικές διαστάσεις είναι και ο χώρος αποσκευών με 445 λίτρα.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 hp

Γαλλική ντίζελ υπεροχή

Ξεκινώντας με το νέο 1.5 Blue dCi, διαπιστώνει κανείς με ευκολία και από τα πρώτα χιλιόμετρα τις αρετές του. Ραφιναρισμένη λειτουργία, (οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους), ελαστικότητα από χαμηλά και γεμάτη απόδοση. Η ισχύς αγγίζει τους 115 ίππους και η ροπή τα 260 Nm, με μέση πραγματική κατανάλωση στα 5,9 λτ./100 χλμ. Στο ταξίδι, η μακριά 6η ταχύτητα ευνοεί σε πολλούς τομείς (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.250 σ.α.λ.), χωρίς όμως ο κινητήρας να κρεμάει και να χρειάζεται κατεβάσματα ταχύτητας σε ανηφορικά τμήματα. Πληροφοριακά, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,9 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 187 χλμ./ώρα.

Στον 1.6 TDI η ισχύς του να αγγίζει τους 115 ίππους και η ροπή τα 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Πέρα από μια αίσθηση υστέρησης που νιώθεις κατά την εκκίνηση, το T-Roc κινείται με χαρακτηριστική ευκολία και με χαμηλές στροφές στον κινητήρα. Κατά συνέπεια, ο αντίστοιχος θόρυβος διατηρείται εξίσου χαμηλά και κάνει την εμφάνισή του μόνο εφόσον θελήσεις να κινηθείς με υψηλές ταχύτητες, όπου αναγκαστικά θα πιέσεις το μοτέρ. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 10,8 δλ. και η τελική  αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση του τεστ βρέθηκε λίγο πιο ψηλά από το Captur, στα 6,3 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS

Εμπνέουν ασφάλεια σε κάθε διαδρομή

Ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά των δυο SUV μοντέλων, είναι πως από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσει κανείς πίσω από το τιμόνι τους θα «γεμίσει» με σιγουριά και ασφάλεια. Αμφότερα είναι στιβαρές κατασκευές, με τους κατασκευαστές να έχουν φροντίσει να προσφέρουν άνεση και κράτημα. Η μεγάλη αλλαγή προς το καλύτερο, εντοπίζεται στο νέο Renault Captur, μιας και η νέα πλατφόρμα CMF-B, του δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Στις αστικές μετακινήσεις και παρόλη την αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων, το νέο Captur είναι ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς. Ταυτόχρονα, το μικρό SUV της Renault είναι σε θέση να καλύψει με χαρακτηριστική άνεση μακρινές αποστάσεις, διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του. Ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες των αυτοκινητόδρομων παραμένει ευθύβολο, ενώ σε δρόμο με στροφές δείχνει τις γαλλικές καταβολές του. Όπερ μεθερμηνευόμενων εστί, το εμπρός μέρος του Captur παραμένει «βιδωμένο» ακολουθώντας τις εντολές του οδηγού. Η υποστροφή θα δηλώσει παρούσα, αλλά μαζεύεται ελεγχόμενα, είτε με ένα άσε του γκαζιού, ή με λίγο παραπάνω τιμόνι. Το τελευταίο αν ήταν ελαφρώς πιο βαρύ θα ήταν τέλειο! Τα φρένα είναι δυνατά και με καλή αίσθηση από το πεντάλ, όμως τα ταμπούρα που υπάρχουν στον πίσω άξονα, ίσως ξενίσουν οπτικά.

Και το T-Roc φροντίζει να προσφέρει όλα όσα ζητάει ο σύγχρονος οδηγός στο δρόμο. Η πολύ καλή ρύθμισης της ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό και ελαφρύ πλαίσιο διασφαλίζουν ομοιογένεια στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, προσφέρουν ακρίβεια στο τιμόνι και καλή αίσθηση σε αυτό, μαζί με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Όταν ξεπεραστούν τα όρια η υποστροφή θα έρθει πρώτη και σε πολύ λογική ποσότητα, με την ουρά να παραμένει πειθήνια.

Συμπέρασμα:

Τα δύο αυτοκίνητα καλύπτουν και με το παραπάνω τον υποψήφιο αγοραστή σε κάθε επίπεδο, αφού είναι πλούσια εξοπλισμένα, ασφαλή, έχουν δυνατούς κι αποδοτικούς κινητήρες, είναι πρακτικά και ευρύχωρα. Εκεί που θα ικανοποιήσει περισσότερο το Captur συγκριτικά με το T-Roc είναι στην ποιότητα, σε χώρους, πρακτικότητα, λειτουργία κινητήρα και κατανάλωση, ενώ έχει και πιο ελκυστική εμφάνιση. Το T-Roc είναι λίγο πιο σβέλτο σε επιδόσεις, αλλά δεν έχει κάποιο άλλο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του Captur.

Renault Captur 1.5 Blue dCi 116 PS

(+) Σχεδίαση, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, χώροι, ποιότητα κατασκευής, πρακτικότητα

(-) Ελαφριά αίσθηση τιμονιού

VW TRoc 1.6 TDI 115 PS

(+) Σχεδιασμός, οδική συμπεριφορά, κινητήρας, χώροι, στιβαρή συναρμογή, εργονομία, πρακτικότητα, εξοπλισμός

(-) Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Captur 1.5 115 PS T-Roc 1.6 115 PS
Καύσιμο Πετρέλαιο Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.461 1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες 4/8 4/16
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 115/3.750 115/3.250
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 260/2.000 250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,9 10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 187 187
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,1 4,3
Βάρος (κιλά) 1.415 1.395
Διαστάσεις Captur 1.5 116 PS T-Roc 1.6 115 PS
Μήκος (χλστ.) 4.227 4.234
Πλάτος (χλστ.) 1.797 1.819
Ύψος (χλστ.) 1.576 1.573
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.639 2.590
Χώρος αποσκευών (λτ.) 406-520 455
Κατανάλωση – κόστη Captur 1.5 116 PS T-Roc 1.6 115 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 5,9 6,3
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 801 € 855 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 111 113
Τέλη κυκλοφορίας 108,78 € 110,74 €
Τεκμήριο 5.800 € 6.400 €
Euro NCAP Captur 1.5 116 PS T-Roc 1.6 115 PS
Αστέρια 5 5
Ενήλικοι επιβάτες 96% 96%
Παιδιά 83% 87%
Πεζοί 75% 79%
Συστήματα ασφαλείας 74% 71%
Εξοπλισμός  – τιμή Captur 1.5 116 PS T-Roc 1.6 115 PS
Έκδοση Authentic Discover
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αναγνώριση πινακίδων
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 7 ιντσών Οθόνη 8 ιντσών
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης ο ο
Ζάντες αλουμινίου ο
Τιμή από (ευρώ) 20.620 21.790
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις

**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή πετρελαίου στα 1,131 €/λτ.