Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS ή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

76

Παρά την αλματώδη αύξηση της ζήτησης στην κατηγορία των SUV, μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού, εξακολουθεί να έχει προτίμηση στα μικρομεσαία χάτσμπακ αμαξώματα. Άλλωστε είναι πολύ πρακτικά, διατίθενται σε προσιτές τιμές, έχουν δυνατούς κινητήρες και πλήρη στάνταρ εξοπλισμό.

Δείτε ακόμα: Το Hyundai Prophecy περνάει στην παραγωγή

Δύο από τα μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας που είναι πολύ κοντά μεταξύ τους σε τιμή, κινητήρες και γενικότερα χαρακτηριστικά, είναι το Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS με τον πιο νέο αντίπαλό του, το Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS.

Ξεκινώντας με το πιο φρέσκο Skoda Scala που μας συστήθηκε στα τέλη του 2018, αυτό σηματοδότησε την νέα σχεδιαστική εποχή της μάρκας, αντικαθιστώντας παράλληλα δυο μοντέλα της, το Rapid και το Rapid Spaceback.

Οι τιμές του Scala ξεκινούν από 14.900 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, ενώ με τους 116 ίππους της δοκιμής κοστίζει από 17.400 ευρώ, στη δεύτερη και πληρέστατη εξοπλιστική έκδοση Ambition. Το πιο δυνατό 1.5 TSI 150 PS με στάνταρ το DSG πωλείται από 20.900 ευρώ και το ντίζελ 1.6 TDI 116 PS με επίσης στάνταρ το DSG κοστίζει από 21.970 ευρώ. Τέλος, η έκδοση φυσικού αερίου GTEC με τους 90 ίππους ξεκινάει από τα 17.430 ευρώ.

Στη βασική έκδοση, το i30 1.0 T-GDI 120 PS κοστίζει από 16.740 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ), με πολύ καλό εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, αποτελώντας μια πολύ αξιόλογη πρόταση σε αυτά τα χρήματα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει στάνταρ 6 αερόσακους όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας με τα συστήματα αυτόματης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, αυτόματης ρύθμισης μεγάλης σκάλας προβολέων, κ.λπ. Η πιο πλούσια έκδοση Distinctive κοστίζει 17.770 ευρώ.

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές της νέας Skoda Octavia στην Ευρώπη

Πιο φρέσκο οπτικά το Skoda Scala

Στον τομέα της εξωτερικής εμφάνισης το Scala αποπνέει μια φρεσκάδα συγκριτικά με το κομψό Hyundai i30. Το τσέχικο μοντέλο προσφέρει μια πιο νεανική και δυναμική παρουσία, με βασικό του σχεδιαστικό γνώρισμα τη νέα πλατιά και χαμηλά τοποθετημένη μάσκα. Από εκεί κι έπειτα ξεχωρίζουν τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τους LED προβολείς, τα έντονα νεύρα που διατρέχουν το καπό και τα πλαϊνά, αλλά και τα ανάγλυφα πίσω φώτα LED με τα δυναμικά φλας (προαιρετικά). Αυτό όμως που θα σας εντυπωσιάσει στο πίσω μέρος του είναι πως πλέον το σήμα της Skoda έχει αντικατασταθεί από το πλήρες λογότυπο Skoda στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Από την άλλη το Hyundai i30 συγκριτικά με το μοντέλο που αντικατέστησε, διαθέτει ένα εντελώς νέο παρουσιαστικό. Στο εμπρόσθιο τμήμα ξεχωρίζει το χαμηλό ρύγχος, η τραπεζοειδής μεγάλη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και τα LED κάθετα φώτα ημέρας. Στο πλαϊνό τμήμα κυριαρχεί το αιχμηρό νεύρο που διατρέχει όλο το αμάξωμα, ενώ πίσω συναντούμε πιο ήπιων τόνων αισθητική με παραλληλόγραμμα φανάρια και ανάγλυφες επιφάνειες.

Οι εξωτερικές διαστάσεις των δυο υπό εξέταση μοντέλων είναι παραπλήσιες, με το μήκος του Skoda Scala να αγγίζει τα 4.362 χλστ., με εκείνο του i30 να ανέρχεται στα 4.340 χλστ., ενώ το πλάτος αντίστοιχα στα 1.793 και 1.795 χλστ. Καμία διαφορά δεν υπάρχει και στο μεταξόνιο, με του Scala να είναι 2.649 χλστ. (είναι το πρώτο Skoda που βασίζεται στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου VW) και του Hyundai στα 2.650 χλστ.

Ποιοτικά εσωτερικά – πιο ευρύχωρο το Scala

Από την πρώτη επαφή με τα δυο μικρομεσαία μοντέλα, θα διαπιστώσετε ότι έχουν κοινά σημεία, με πρώτο και κύριο αυτό της ποιότητας. Ξεκινώντας από το Hyundai, παρατηρούμε ότι διαθέτει ένα εκμοντερνισμένο εσωτερικό, με τεχνολογικές πινελιές. Στο μινιμάλ αισθητικής ταμπλό και στο άνω σημείο του δεσπόζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών (δεν περιλαμβάνεται στις βασικές εκδόσεις) μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του infotainment. Στη μέση της κονσόλας υπάρχουν τα χειριστήρια για τον κλιματισμό, με τις προσφερόμενες θήκες να ικανοποιούν, τόσο σε πλήθος, όσο και σε χωρητικότητα για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Την πληροφόρηση του οδηγού αναλαμβάνουν δυο αναλογικά όργανα (στροφόμετρο – ταχύμετρο), όπου ανάμεσά τους υπάρχει η ευανάγνωστη οθόνη TFT 3,5 ιντσών του trip computer.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai i30 1.6 λτ. Diesel 115 PS Auto 7 DCT

Το Skoda Scala στον αντίποδα θα σας εντυπωσιάσει λίγο παραπάνω. Όχι γιατί διαθέτει μια διαφορετική τεχνοτροπία, αλλά γιατί ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Αυτή προσφέρει τεχνολογία, ποιότητα και ομορφιά σε ένα πακέτο. Υπεύθυνος για αυτό που βλέπετε στο Scala είναι ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης. Στο κέντρο έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων των 8 ιντσών (προαιρετικά διατίθενται 9,2 ιντσών και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών). Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Σίγουρα αρκετοί χρήστες θα δυσανασχετήσουν με την ύπαρξη μόνο θυρών USB-C και την έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της έντασης και κατεύθυνσης του αέρα του διζωνικού κλιματισμού, ο έλεγχος των οποίων γίνεται μέσω των επιλογών στο σχετικού μενού της οθόνης αφής.

Αμφότερες οι καμπίνες έχουν κατασκευαστεί από ποιοτικά υλικά, με το μεγαλύτερο μέρος τους να διαθέτει μαλακό πλαστικό (στο Hyundai i30 θα θέλαμε να συνεχίζεται και στο κατώτερο μέρος του), ενώ θα σας ικανοποιήσει και το επίπεδο συναρμογής, τόσο στο Scala, όσο και στο i30. Οι επιβάτες και των δυο μικρομεσαίων θα βολευτούν με άνεση. Όμως η καμπίνα του Scala είναι πιο άνετη τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, ενώ μεγαλύτερο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 467 λτ., έναντι 395 λτ. του i30.

Πιο σπιρτόζικος ο 1.0 TSI

Συγκρίνοντας τα απόλυτα νούμερα τα 1.000άρια 3κύλινδρα μηχανικά σύνολα, βλέπουμε ότι  1.0 T-GDi προσφέρει 120 ίππους, έναντι των 116 του Scala, όμως ο Τσέχος αντίπαλος κερδίζει στο κομμάτι της ροπής (200 Nm έναντι 171 Nm του i30), προσφέροντας παράλληλα αισθητά καλύτερες επιδόσεις.

Έτσι στο Scala η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,8 δλ., έναντι 11,1 δλ. που θέλει το i30 με την τελική να αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα και 190 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Σε επίπεδο λειτουργίας τώρα, αμφότεροι οι κινητήρες είναι πολιτισμένοι, κρύβουν πολύ καλά την 3κύλινδρη κατασκευή τους, μιας και οι ενοχλητικοί κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους. Ο TSI είναι ελαφρώς πιο πρόθυμος από το χαμηλό φάσμα στροφών, χωρίς κενά στη λειτουργία του, όντας γεμάτος στις μεσαίες στροφές. Αντίστοιχα ο 1.0 T-GDI νιώθει πιο άνετος μετά τις 2.000 σ.α.λ., ενώ «καίει» και ελαφρώς λιγότερο, μιας και κατά τις μέρες της δοκιμής μας χρειάστηκε 7,2 λτ./100 χλμ., έναντι των 7,4 λτ./100 χλμ. του Scala.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG

Άνετα και φιλικά ακόμα και στο όριο

Κοινός παρονομαστής για τα δυο μικρομεσαία του συγκριτικού μας είναι, η άνεση που προσφέρουν, αλλά και η ευκολία κατά την οδήγηση. Ακόμα και σε καθημερινή χρήση δεν θα κουράσουν, τουναντίον, είναι καλοί σύντροφοι σε μετακινήσεις κάθε είδους. Ειδικά για την περίπτωση του Hyundai i30 η ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά, όντας σωστά ρυθμισμένη, εξασφαλίζοντας τόσο την ευθυβολία του αυτοκινήτου σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, όσο και την πρόσφυση όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Στο ίδιο τέμπο όμως κινείται και το Skoda Scala, με την ηχομόνωση να είναι ένα… «τσικ» καλύτερη. Η πλατφόρμα MQB-A0 αποδεικνύεται λίρα εκατό, αφού χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ανάλαφρο πάτημα προς όφελος της ευελιξίας. Οι αποστάσεις στον αυτοκινητόδρομο εξανεμίζονται χωρίς να «τσαλακωθούν» οδηγός κι επιβάτες, με την ανάρτηση να μην επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις στις καμπές.

Η ώρα της κρίσης

Δυο μικρομεσαία αυτοκίνητα από διαφορετικές σχολές, τα οποία προσφέρουν πολύ αξιόλογα χαρακτηριστικά στο σύνολό τους και θα ικανοποιήσουν σε όλους τους τομείς τον αγοραστή. Το Scala έχει προβάδισμα σε επιδόσεις και χώρους, ενώ το i30 είναι πιο οικονομικό σε τιμή και σε κατανάλωση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά* i30 1.0 T-GDi 120 PS Scala 1.0 TSI 116 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 998 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 120/6.000 116/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 171/1.500 200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,1 9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 201
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 5,0 5,2
Βάρος (κιλά) 1.194 1.134
Διαστάσεις i30 1.0 T-GDi 120 PS Scala 1.0 TSI 116 PS
Μήκος (χλστ.) 4.340 4.362
Πλάτος (χλστ.) 1.795 1.793
Ύψος (χλστ.) 1.455 1.471
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.650 2.649
Χώροι* i30 1.0 T-GDi 120 PS Scala 1.0 TSI 116 PS
Πλάτος εμπρός (χλστ.) 1.427 1.439
Ύψος εμπρός (χλστ.) 994 1.031
Πλάτος πίσω (χλστ.) 1.406 1.425
Ύψος πίσω (χλστ.) 977 982
Γόνατα πίσω (χλστ.) 883
Χώρος αποσκευών (λτ.) 395 467
*Εργοστασιακές μετρήσεις
Κατανάλωση – Κόστη i30 1.0 T-GDi 120 PS Scala 1.0 TSI 116 PS
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 7,2 7,4
Κόστος στα 12.000 χλμ.* 1.134€ 1.165€
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 115 119
Τέλη κυκλοφορίας 112,70€ 116,62€
Εξοπλισμός  – τιμή i30 1.0 T-GDi 120 PS Scala 1.0 TSI 116 PS
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 4 4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων ο Οθόνη 8 ιντσών
Κάμερα οπισθοπορείας ο
Ζάντες αλουμινίου
Τιμή από (ευρώ) 16.740 17.400
*: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
Το κόστος κατανάλωσης είναι υπολογισμένο με μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,312€/λτ.