Opel Corsa 1.2T 100 vs Renault Clio 1.0 TCe 100

238

Δύο από τους αιώνιους αντιπάλους για δεκαετίες στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, είναι το Opel Corsa και το Renault Clio, τα οποία στις εντελώς νέες γενιές τους παρουσιάζονται πιο ολοκληρωμένα και ανταγωνιστικά από ποτέ άλλοτε.

Δείτε ακόμα: Kia XCeed 1.4 T-GDi vs VW T-Roc 1.5 TSI

Σε επίπεδο πωλήσεων, το Clio έχει ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια οχήματα από το 1990 που παρουσιάστηκε, ενώ το υπάρχον 5ης γενιάς μοντέλο βρίσκεται ήδη στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Το Corsa από το 1982 που βρίσκεται στην παραγωγή και με 6 γενιές, έχει σημειώσει πάνω από 13,6 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο και αποτελεί με την σειρά του, ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα και στην εγχώρια αγορά.

Στα καινούργια μοντέλα, οι εκδόσεις που συγκεντρώνουν περισσότερο αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αυτές της δοκιμής, με τους turbo κινητήρες βενζίνης των 1.2 λτ. 100 PS για το Corsa και του 1.0 λτ. 100 PS του Clio. Οι τιμές τους ξεκινούν από κοντινά ποσά (14.550 ευρώ το Corsa και 14.890 ευρώ το Clio), με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, συν πίσω αισθητήρες στάθμευσης και μεγαλύτερη οθόνη 7 ιντσών στο γαλλικό μικρό.

Ελκυστικός σχεδιασμός και παραπλήσιες διαστάσεις

Εξωτερικά, αμφότερα τα αυτοκίνητα τραβούν το ενδιαφέρον με τον ελκυστικό τους σχεδιασμό, από όποια πλευρά και να τα κοιτάξει κανείς. Το Clio θυμίζει αρκετά το προκάτοχο μοντέλο, όμως είναι ένα 100% νέο προϊόν με πολύ όμορφο και κομψό ντιζάιν. Από την άλλη πλευρά, το βασισμένο στην πλατφόρμα CMP του Groupe PSA, Opel Corsa έχει ένα πιο επιθετικό προφίλ, με συνδυασμό πολλών καμπύλων και αιχμηρών σχημάτων. Το μήκος τους διαφέρει μόλις κατά 10 χιλιοστά (4.060 χλστ. το Corsa και 4.050 χλστ. το Clio), όμως το Renault διαθέτει περισσότερο πλάτος, ύψος και κυρίως μεταξόνιο (+45 χλστ.).

Ποιοτικά εσωτερικά, πιο ευρύχωρο το Clio

Ο ενδιαφερόμενος θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος και από τα δύο μοντέλα σε επίπεδο ποιότητας και εξοπλισμού στο εσωτερικό τους, όμως το Clio κερδίζει σε χώρους και άνεση. Και αυτό φαίνεται αμέσως, με το που θα μπει κανείς στην καμπίνα και θα κάτσει στα καθίσματα.

Δείτε ακόμα: Skoda Kamiq 1.0 TSI Vs VW T-Cross 1.0 TSI

Στο Clio, αντίθετα με την εξωτερική σχεδίαση που θυμίσει αρκετά εκείνη του προγενέστερου μοντέλου, η εικόνα του εσωτερικού είναι εντελώς νέα, πιο σύγχρονη, ποιοτική και μοντέρνα. Οι ίσιες γραμμές και επίπεδες επιφάνειες κυριαρχούν, όπως και η κάθετα τοποθετημένη ευκρινής και με εύκολο μενού οθόνη αφής των 7 ιντσών (προαιρετικά 9,3 ιντσών). Επιπλέον, το πιο σπορτίφ τιμόνι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFΤ με μέγεθος από 7 έως 10 ίντσες (ανάλογα την έκδοση), αποτελούν ορισμένα από τα ξεχωριστά του γνωρίσματα. Ποιοτικά, το αναβαθμίζει σημαντικά το παχύ μαλακό υλικό στο ταμπλό, οι μαλακές επενδύσεις στις πόρτες και στη βάση της κεντρική κονσόλας (από την τρίτη έκδοση Expression και πάνω). Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμη η καλή και άνετη θέση οδήγησης, τα εύχρηστα χειριστήρια και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.

Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Corsa, ο σχεδιασμός είναι πιο αιχμηρός, με τα κόκκινα διακοσμητικά στο αυτοκίνητο της δοκιμής να του χαρίζουν σπορτίφ εικόνα. Στο κέντρο του ταμπλό με τα ποιοτικά μαλακά υλικά κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (στάνταρ 5 ιντσών), ενώ όπως και στο Clio υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό και δεν χρειάζεται να μπει ο χρήστης σε υπομενού για να αλλάξει θερμοκρασία. Απλά, λιτά κι απέριττα, με μια παραδοσιακή κίνηση του χεριού.

Δείτε ακόμα: Ford Puma 1.0 125 PS Vs Nissan Juke 1.0 117 PS

Στο Clio οι επιβάτες θα νιώσουν σαφώς πιο άνετα εξαρχής, χάρη στα πιο αναπαυτικά καθίσματα, όταν στο Corsa ίσως να παραπονεθούν γιατί είναι πιο σκληρά και στενά στα πλαϊνά. Από πλευράς χώρων, το γαλλικό αυτοκίνητο είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις τέσσερα άτομα, διαθέτοντας πορτ μπαγκάζ με κορυφαία χωρητικότητα 391 λίτρων. Στο Opel το άνοιγμα των πίσω θυρών είναι μικρό, δυσχεραίνοντας την επι-αποβίβαση, ενώ αν πρόκειται για ενήλικες ύψους 1,80 και άνω θα ακουστεί γκρίνια τόσο για τα γόνατα, όσο κυρίως το κεφάλι. Αισθητά μικρότερος έναντι του Clio, είναι και ο χώρος αποσκευών των 309 λίτρων.

Υπερέχει σε επιδόσεις το Corsa

Κοινά στοιχεία στους κινητήρες των δύο αυτοκινήτων αποτελεί η ιπποδύναμη και η 3κύλινδρη κεφαλή με turbo, όμως από εκεί και πέρα υπάρχουν αρκετές διαφορές. Ο 1.2 Turbo κινητήρας του ομίλου PSA αποδίδει 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ., συνδυαζόμενος με ένα -σχετικά μακρύ σε κλιμάκωση και μέτριο σε αίσθηση- 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο 1.2T συνεργάζεται άψογα με τη μετάδοση, ταξιδεύοντας στα 130 χλμ./ώρα με μόλις 2.600 σ.α.λ. Τα επίπεδα θορύβου εκεί είναι εντυπωσιακά χαμηλά, συνεπικουρούμενα από την πολύ καλή ηχομόνωση και τη ρύθμιση της ανάρτησης. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της ελαφριάς κατασκευής (1.165 κιλά) και της πολύ καλής αεροδυναμικής, συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση των 6,6 λτ./100 χλμ. που μετρήσαμε στη δοκιμή. Επιπλέον, το γκάζι δεν λείπει: 9,9 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα είναι πολύ καλές τιμές.

Δείτε ακόμα: Opel Crossland X 1.2T Vs SEAT Arona 1.5 TSI

Κατάλληλα στο αμάξωμα του νέου Clio ταιριάζει και ο 1.0 TCe αφού πετυχαίνει ένα πολύ καλό συνδυασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Το μηχανικό αυτό σύνολο των 100 ίππων και 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. διακρίνεται αρχικά για την πολύ καλή του λειτουργία, αφού απουσιάζουν οι όποιοι κραδασμοί και δονήσεις. Η ελαστικότητα του μοτέρ ικανοποιεί περισσότερο από τις στροφές που αποδίδεται η ροπή και πάνω. Κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, όχι όμως στους ρυθμούς του Opel (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ.), αν και ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι του λείπει δύναμη. Το 5άρι κιβώτιο είναι λίγο σφιχτό στις αλλαγές του και ο επιλογέας βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος. Επίσης, η μακριά 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) συμβάλλει στην άνεση στο ταξίδι, όπως και στη χαμηλή κατανάλωση των 6,6 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Πιο ισορροπημένο στο δρόμο το Clio

Αμφότερα τα μικρά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν αρχικά για την ασφαλή οδική τους συμπεριφορά και την εμπιστοσύνη που αποπνέουν στον οδηγό τους, ανεξαρτήτως διαδρομής. Πιο ισορροπημένο ως σύνολο εμφανίζεται το Clio, καθώς προσφέρει πιο κατάλληλο συνδυασμό μεταξύ άνεσης και σταθερότητας.

Η νέα πλατφόρμα στο γαλλικό μικρό αυτοκίνητο εξασφαλίζει πολύ καλή ακαμψία, ενώ οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) ενισχύουν την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου που προφέρει. Στοιχεία που εκτιμώνται δεόντως και κάνουν πιο ξεκούραστες τις μετακινήσεις, είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και ο ποιοτικός τρόπος που περνάει το αυτοκίνητο πάνω από λακκούβες και διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίχως να μεταφέρονται στο εσωτερικό κραδασμοί και χτυπήματα. Παράλληλα, το νέο Clio εμφανίζεται πολύ σταθερό στις ευθείες, δίχως τάσεις πλεύσεις, όπως και στις στροφές, όπου τα όρια πρόσφυσης είναι αυξημένα και οι κλίσεις του αμαξώματος απολύτως λογικές. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, όμως κάποιοι, ίσως αναζητήσουν περισσότερο βάρος.

Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 140 PS ή Peugeot 2008 1.2 130 PS

Στο νέο Corsa η ανάρτησή του (γόνατα ΜακΦέρσον, ημιάκαμπτος άξονας) είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να περιορίζει τάσεις πλεύσεις και ταλάντωσης, απορροφώντας τις περισσότερες από τις ανωμαλίες που θα συναντήσει, αν και κάποιοι κραδασμοί θα βρουν το δρόμο προς το εσωτερικό, κυρίως μέσω του ημιάκαμπτου πίσω. Αν ο οδηγός αποφασίσει να εξερευνήσει τις δυνατότητες πλαισίου, ανάρτησης και φρένων σε στροφές, θα έρθει αντιμέτωπος με ουδέτερες αντιδράσεις. Η ανάρτηση είναι μεν προσανατολισμένη στην άνεση, όμως δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει πολλές κλίσεις. Το μπροστινό ικανοποιεί σε απόκριση, με το τιμόνι να περνάει μια τεχνητή αίσθηση βάρους στα χέρια.

Ασφαλέστερο το Clio

Στο βαρυσήμαντο τομέα της ασφάλειας, το Clio είναι καλύτερο σε όλες τις μετρήσεις έναντι του Corsa, όπως άλλωστε αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα των μετρήσεων του Euro NCAP. Το «5άστερο» Clio έναντι του «4άστερου» Corsa συγκεντρώνει υψηλότερα ποσοστά στους ενήλικους, παιδιά, πεζούς και στα συστήματα ασφαλείας.

Συμπέρασμα: Peugeot 208 1.2 100 PS Vs Renault Clio 1.0 100 PS

Συνολικά το Renault Clio είναι αυτό που κερδίζει σε περισσότερα σημεία έναντι του αντίπαλου Opel Corsa και του χαρίζει το τελικό προβάδισμα. Συγκεκριμένα το γαλλικό αυτοκίνητο υπερέχει σε χώρους για επιβάτες και αποσκευές, είναι πιο άνετο, ασφαλέστερο και με πλουσιότερο εξοπλισμό. Στο σημείο που υπερέχει το Corsa, είναι μόνο σε επιδόσεις.

Δείτε ακόμα: VW Polo βενζίνη, ντίζελ ή φυσικό αέριο;

Opel Corsa 1.2 Turbo 100

+ Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης, χαμηλά επίπεδα αεροδυναμικού θορύβου

– Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων, χώροι για τους πίσω επιβάτες

Renault Clio 1.0 TCe 100

+ Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός ασφαλείας, 5 αστέρια στο Euro NCAP

– Ελαφρύ τιμόνι

Τεχνικά χαρακτηριστικά* Corsa 1.2T 100 Clio 1.0 TCe 100
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.199 999
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12
Ταχύτητες 6 5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/5.500 100/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 205/1.750 160/2.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 9,9 11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 194 187
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) 4,2 4,4
Βάρος (κιλά) 1.165 1.178
Διαστάσεις Corsa 1.2T 100 Clio 1.0 TCe 100
Μήκος (χλστ.) 4.060 4.050
Πλάτος (χλστ.) 1.765 1.798
Ύψος (χλστ.) 1.433 1.440
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.538 2.583
Χώρος αποσκευών (λτ.) 309 391
Κατανάλωση – κόστη Corsa 1.2T 100 Clio 1.0 TCe 100
Κατανάλωση τεστ (λτ./100 χλμ.) 6,6 6,6
Κόστος στα 12.000 χλμ.** 1.134 € 1.134 €
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 96 100
Τέλη κυκλοφορίας 86,40 € 98,00 €
Τεκμήριο 4.000 € 4.000 €
Euro NCAP Corsa 1.2T 100 Clio 1.0 TCe 100
Αστέρια 4 5
Ενήλικοι επιβάτες 84% 96%
Παιδιά 86% 89%
Πεζοί 66% 72%
Συστήματα ασφαλείας 69% 75%
Εξοπλισμός  – τιμή Corsa 1.2T 100 Clio 1.0 TCe 100
Έκδοση Edition Authentic
Αυτόνομη πέδηση
Διατήρηση λωρίδας
Αισθητήρας τυφλού σημείου ο ο
Αναγνώριση πινακίδων
Αερόσακοι 6 6
Ηλεκτρικά παράθυρα 2 2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
Air condition
Ηλ. κλιματισμός ο ο
Σύστημα πολυμέσων Οθόνη 5 ιντσών Οθόνη 7 ιντσών
Πίσω αισθητήρες στάθμευσης ο
Ζάντες αλουμινίου ο ο
Τιμή από (ευρώ) 14.550 14.890
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται
*Εργοστασιακές μετρήσεις
**Το κόστος είναι υπολογισμένο με τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή βενζίνης στα 1,432€/λτ.