Το νέο Honda Civic Type R είναι σκέτη πρόκληση!

Πριν από λίγες μέρες οδηγήσαμε το νέο Honda Civic στις νορμάλ εκδόσεις του με τους νέους κινητήρες βενζίνης VTEC TURBO του 1.0 λτ. και των 1.5 λτ. (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) και διαπιστώσαμε τις μεγάλες αλλαγές που έχουν γίνει στο μοντέλο. 

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται το άκρως δυναμικό νέο Civic Type R, το οποίο και αυτό με την σειρά του διαθέτει μια σειρά από πολλές βελτιώσεις, ενώ μόνο ο κινητήρας (και αυτός με αναβαθμίσεις) προέρχεται από το προγενέστερο Civic Type R.

Το πρώτο χαρακτηριστικό του, που αναμφίβολα τραβάει τα βλέμματα, δεν είναι άλλο από την άκρως δυναμική εξωτερική του εμφάνιση. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στους προφυλακτήρες, η εισαγωγή αέρα στο αλουμινένιο καπό, τα σπόιλερ μπροστά και στα μαρσπιέ, η μεγάλη πίσω φτερούγα με το ανθρακόνημα, ο διαχύτης, οι τρεις στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης και οι μαύρες 20άρες ζάντες (με ελαστικά 245/30), αποτελούν τα βασικότερα εξωτερικά γνωρίσματα του κορυφαίου Civic. Φυσικά όλοι αυτοί οι αεραγωγοί και οι αεροτομές φροντίζουν για την καλύτερη ψύξη κινητήρα, φρένων και για την σταθερότητα του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες που μπορεί γρήγορα να αναπτύξει.

Το νέο Civic Type R είναι μακρύτερο κατά 165 χλστ., πιο χαμηλό κατά 36 χλστ. και πλατύτερο κατά 2 χλστ. από το προγενέστερο μοντέλο, ωστόσο είναι πιο ελαφρύ κατά 16 κιλά και έχει αυξηθεί η στρεπτική του ακαμψία +37%. Στις επιλογές των προγραμμάτων οδήγησης Sport και +R της προσαρμοζόμενης ανάρτησης προστέθηκε και η επιλογή Comfort για πιο άνετη οδήγηση σε καθημερινή χρήση. Παράλληλα οι νέες αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω εξασφαλίζουν ακόμα υψηλότερη σταθερότητα. Νέο είναι και το σύστημα διεύθυνσης διπλού πινιόν με τις μόλις 2,11 στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ τα φρένα της Brembo με 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, αεριζόμενους και διάτρητους δίσκους 350 χλστ. και απλούς πίσω δίσκους 305 χλστ. φροντίζουν για την άμεση ακινητοποίησή του.

Την κίνηση του νέου Civic Type R αναλαμβάνει το πανίσχυρο 2.0 λτ. VTEC TURBO μηχανικό σύνολο ισχύος 320 ίππων (+10 PS) και 400 Nm ροπής, το οποίο προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ελαφρύτερο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς μέσω ελικοειδούς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (LSD).

Διαβάστε ακόμα:

Η Honda δίνει εξηγήσεις για το ρεκόρ στο Nurburgring (+videos)

To video του θρυλικού ρεκόρ του νέου Honda Civic Type R στο Nurburgring

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.996
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 320/6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 400/2.500-4.500
Ταχύτητες 6MT
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 5,7
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 272
Μέση κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    7,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 176
Βάρος (κιλά) 1.380
Χώρος αποσκευών (λτ.) 420
*Εργοστασιακές τιμές
Get it on Google Play Download on the App Store