Πόσο επηρεάζει το πέλμα τα χειμερινά ελαστικά;

Ο χειμώνας είναι εδώ και επιβάλλεται να προσαρμοστούμε αναλόγως. Τόσο εμείς, όσο και ο τετράτροχος σύντροφός μας.  Εκτός λοιπόν από την σωστή προετοιμασία του αυτοκινήτου μας για τον χειμώνα, μπαίνουν στο κάδρο και τα χειμερινά ελαστικά.

Δείτε ακόμα: Για αυτό χρειάζονται τα χειμερινά ελαστικά (+video)

Αναλόγως περιοχής, η τοποθέτηση τους ποικίλει από χρήσιμη μέχρι επιτακτική. Ειδικότερα σε τμήματα της επαρχίας όπου το χιόνι, ο παγετός και η βροχή καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος του χειμώνα, το ανάλογο λάστιχο είναι απαραίτητο για να πραγματοποιούνται όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτα οι μετακινήσεις. Τα χειμερινά ελαστικά, έχουμε παρατηρήσει πως γενικά είναι μικρότερα από τα κανονικά. Ειδικότερα το πέλμα, που είναι αρκετά πιο στενό από το αντίστοιχο ελαστικό που τοποθετείται μετά το πέρας του χειμώνα, στο ίδιο αυτοκίνητο. Πόσο καθοριστικό είναι για την απόδοσή του;

Ο γερμανικός ADAC πήρε 5 διαφορετικές διαστάσεις του Dunlop Winter Sport 5 και τις δοκίμασε σε ένα VW Golf MK7, ώστε να εξακριβώσει πότε και πού υπερτερεί το κάθε πλάτος πέλματος. Συγκεκριμένα, οι Γερμανοί επικεντρώθηκαν στις διαφορές μεταξύ των δυο άκρων: της μικρότερης διάστασης (195/65/R15) και της μεγαλύτερης (225/40/R18). Tα αποτελέσματα, ιδίως στη δοκιμασία της υδρολίσθησης, ήταν αποκαλυπτικά.

Διαβάστε επίσης: Ποιας διάστασης ελαστικά είναι καλύτερα; 16, 17 ή 18 ιντσών; (+video)

Το στενότερο λάστιχο υπέκυψε στο aquaplaning με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα. Το 225άρι, αντίθετα, έχασε την επαφή με το οδόστρωμα 10 χλμ. ώρα νωρίτερα! Η μικρότερη επιφάνεια και το μεγαλύτερο βάρος που ασκείται ανά σημείο αυτής, σημαίνει πως πατάει πιο βαθιά στο νερό από το φαρδύτερο, παρέχοντας περισσότερη πρόσφυση. Κάτι που επαναλαμβάνει στο χιόνι και τον πάγο, όπου πιέζει πιο έντονα το στρώμα που έχει δημιουργηθεί από το φαρδύ, καταφέροντας να διατηρεί το προβάδισμα.

Δείτε ακόμα: Με τι δεν θαμπώνουν τα τζάμια του αυτοκινήτου; (+video)

Η κατάσταση αντιστρέφεται σε απλά βρεγμένο ή στεγνό οδόστρωμα, όπου το μεγαλύτερο πέλμα μεταφράζεται σε περισσότερη επιφάνεια επαφής και υψηλότερη πρόσφυση. Το 195άρι υπολείπεται και στο χιονισμένο φρενάρισμα, καθότι το φαρδύ πέλμα σηκώνει μεγαλύτερο «ανάχωμα» μπροστά του, δημιουργώντας τρόπον τινά ένα φράγμα μπροστά από τον τροχό που μειώνει την απόσταση ακινητοποίησης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είναι πιο ακριβά τα service στα υβριδικά αυτοκίνητα;
Είναι πιο ακριβά τα service στα υβριδικά αυτοκίνητα; …
Τι κόστη έχει το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο;
Τι κόστη έχει το παρκάρισμα στο πεζοδρόμιο;
Ποια διαρροή γλίτωσαν τα νέα αυτοκίνητα;
Ποια διαρροή γλίτωσαν τα νέα αυτοκίνητα;
Ποιο είναι το πρόστιμο για «ανάποδο» παρκάρισμα;
Ποιο είναι το πρόστιμο για «ανάποδο» παρκάρισμα; …
Ξεθάμπωμα φαναριών με λεμόνι και σόδα! (+video)
Ξεθάμπωμα φαναριών με λεμόνι και σόδα! (+video)
Πώς καταλαβαίνουμε ότι μας έχουν κλέψει τον καταλύτη;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι μας έχουν κλέψει τον καταλύτη; …
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά για SUV
Τα καλύτερα και χειρότερα ελαστικά για SUV
Μέγιστη προσοχή αν υπάρχει τρύπα στο αμάξωμα!
Μέγιστη προσοχή αν υπάρχει τρύπα στο αμάξωμα! …
Πώς καταλαβαίνουμε ότι οδηγούμε κουρασμένοι;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι οδηγούμε κουρασμένοι; …
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store