Σε πόση ώρα φορτίζει η μπαταρία μετά από καλώδια;

Από τις πλέον δυσάρεστες και εκνευριστικές αναποδιές που μπορεί να τύχουν πρωινιάτικα (ή σε οποιαδήποτε στιγμή της μέρας), είναι να γυρνάς το κλειδί στη μίζα ή να πατάς το start button και να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας. Η κλασική ατυχία με την άδεια μπαταρία, για την αντιμετώπιση της οποίας θα πρέπει να επιστρατεύσεις κάποιον γείτονα με καλώδια, να ανοίξεις καπό και να περιμένεις μέσα στο κρύο, μέχρι το γκάζι του άλλου αυτοκινήτου να δώσει επαρκές ρεύμα στο δικό σου. Υπάρχει και συνέχεια, όμως.

Μια μπαταρία που έχει φορτίσει με καλώδια επανέρχεται μεν σε λειτουργική κατάσταση, αλλά επ’ ουδενί αυτό σημαίνει πως θα παραμείνει σε αυτή έτσι απλά. Το «ηλεκτροσόκ» των καλωδίων κάνει μια χαρά δουλειά στο να τροφοδοτήσει το κύκλωμα με την απαραίτητη ενέργεια για την εκκίνηση του κινητήρα, αλλά ούτε στο ελάχιστο δεν εγγυάται πως το δυναμό θα έχει το ανάλογο ρεύμα για να τον ξαναβάλει μπροστά αργότερα. Με άλλα λόγια, τα καλώδια δεν φορτίζουν πλήρως τη μπαταρία. Δίνουν όσο ρεύμα χρειάζεται για να ενεργοποιηθεί το μοτέρ, αλλά μετά εκείνος είναι που θα πρέπει να γεμίσει τις… μπαταρίες της μπαταρίας.

Προκειμένου να συμβεί κάτι τέτοιο, δυο είναι τα τινά: είτε θα πρέπει να κάνουμε χιλιόμετρα, είτε να αφήσουμε τον κινητήρα να λειτουργεί εν στάσει. Επειδή το δεύτερο δεν φορτίζει εξίσου γρήγορα, καταστρέφοντας παράλληλα τον καταλύτη και εκτινάσσοντας την κατανάλωση, το σωστό είναι οδηγούμε για ένα συγκεκριμένο διάστημα, έως ότου επανέλθουν τα επίπεδα ενέργειας στο 100%. Πόσο θα πρέπει να είμαστε στη «γύρα»; Απόλυτος κανόνας σε χρόνο ή χιλιόμετρα δεν υπάρχει, καθώς ο ρυθμός φόρτισης εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (ηλικία μπαταρίας, κατάσταση εναλλάκτη, θερμοκρασία περιβάλλοντος κλπ).

Κατά γενική ομολογία και εφαρμογή πάντως, μισή ώρα οδήγησης σε κανονικές και 45-60 λεπτά σε δύσκολες καιρικές συνθήκες θα πρέπει να είναι αρκετά. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής είναι επισταμένη ανάγκη ο κινητήρας να μένει συνεχώς σε λειτουργία, οπότε αν υπάρχει start stop το απενεργοποιούμε. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να στροφάρουμε το μοτέρ όπως όταν συνδέουμε τα καλώδια. Οδηγούμε κανονικά, με νορμάλ ταχύτητες, αλλά και αδιάκοπα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσες ενδείξεις «φωταγωγούν» τα σύγχρονα καντράν;
Πόσες ενδείξεις «φωταγωγούν» τα σύγχρονα καντράν; …
Στραβωμένες δισκόπλακες; Πώς το καταλαβαίνω;
Στραβωμένες δισκόπλακες; Πώς το καταλαβαίνω; …
Το έχουν πολλά αυτοκίνητα. Τι είναι;
Το έχουν πολλά αυτοκίνητα. Τι είναι;
Γιατί πέφτει η απόδοση των ηλεκτρικών στο κρύο;
Γιατί πέφτει η απόδοση των ηλεκτρικών στο κρύο; …
Φθαρμένο λάστιχο «μάρκα» ή φθηνό καινούργιο; (+video)
Φθαρμένο λάστιχο «μάρκα» ή φθηνό καινούργιο; (+video) …
Τι παθαίνει ο κινητήρας αν τον ξεχειλίσουμε με λάδι;
Τι παθαίνει ο κινητήρας αν τον ξεχειλίσουμε με λάδι; …
Γιατί οι πινακίδες των αυτοκινητόδρομων είναι πράσινες;
Γιατί οι πινακίδες των αυτοκινητόδρομων είναι πράσινες; …
Ποιο είναι το πρόστιμο για οδήγηση με μπουφάν;
Ποιο είναι το πρόστιμο για οδήγηση με μπουφάν; …
Η ζημιά που μπορεί να προκαλέσει ένα ιμιτασιόν φίλτρο
Η ζημιά που μπορεί να προκαλέσει ένα ιμιτασιόν φίλτρο …
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store