Δοκιμή Mercedes GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC - AutoGreekNews

Δοκιμή Mercedes GLC 250 4MATIC 9G-TRONIC

Το δεύτερης γενιάς μεσαίο SUV μοντέλο της Mercedes, η GLC άλλαξε τελείως σε σχέση με την GLK που αντικατέστησε, αποκτώντας πιο μοντέρνο και σπορτίφ σχεδιασμό έναντι της πιο «τετράγωνης» και συντηρητικής αισθητικά GLK. Παράλληλα εξοπλίζεται με πολλά συστήματα επιλογών του στιλ οδήγησης, της τετρακίνησης, ασφαλείας κ.λπ., ικανοποιώντας και με το παραπάνω τον απαιτητικό αγοραστή ενός τέτοιου αυτοκινήτου, το οποίο στην αρχική του έκδοση GLC 250 4MATIC πωλείται από 55.230 ευρώ. Σε παραπλήσιες τιμές παράλληλα κοστίζουν και οι ντίζελ GLC 220 d 4MATIC (56.410 ευρώ), GLC 250 d 4MATIC (56.840 ευρώ) και η plug-in hybrid GLC 350 e 4MATIC (56.460 ευρώ). Αρκετά πιο πάνω τοποθετείται η GLC 43 4MATIC των 82.670 ευρώ.

Εκτός από το την πιο δυναμική εμφάνιση με τις πιο «στρογγυλεμένες» επιφάνειες εξωτερικά και την συνολικά πιο επιβλητική και πολυτελή εικόνα, η GLC διαθέτει και μεγαλύτερες διαστάσεις από την GLK. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.656 χλστ. (+120 χλστ.), πλάτος 1.890 χλστ. (+50 χλστ.), ύψος 1.639 χλστ. (+9 χλστ.) και μεταξόνιο 2.873 χλστ. (+118 χλστ.).

Πολυτελές εσωτερικό με πολύ άνετους χώρους

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό της GLC, το οποίο είναι σχεδόν ίδιο σχεδιαστικά με εκείνο της νέας Mercedes C-Class. Το όμορφο σχεδιαστικά ταμπλό έχει μικρό βάθος και στο κέντρο του είναι τοποθετημένη (σαν ξένο στοιχείο) η μεγάλη οθόνη τύπου tablet, όπου αναγράφονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου. Πιο κάτω συναντάται η πολύ πλατιά κονσόλα με τους τρεις στρογγυλούς αεραγωγούς και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, του navigation, του ηχοσυστήματος κ.λπ.

Ανάμεσα από τα καθίσματα βρίσκεται το touch pad του συστήματος πολυμέσων COMAND, το οποίο χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης, καθώς και άλλοι διακόπτες, όπως είναι του DYNAMIC SELECT, της τετρακίνησης κ.α. Συνολικά υπάρχει ένας πλεονασμός χειριστηρίων, αφού η ίδια λειτουργία μπορεί να γίνεται από τρία διαφορετικά χειριστήρια και τελικά ο οδηγός μπερδεύεται, αντί να διευκολύνεται.

Ποιοτικά, η Mercedes GLC είναι προσεγμένη, αλλά όχι κορυφαία για την κατηγορία. Τα πλαστικά που συναντώνται στο ταμπλό και στις πόρτες είναι μαλακά στην υφή, ωστόσο τα ασημί χειριστήρια στη κονσόλα και στις πόρτες δεν συμβαδίζουν με την τιμή του αυτοκινήτου, ενώ στη βάση του παρμπρίζ υπάρχει ένα πλαστικό τμήμα με ένωση στη μέση, το οποίο δείχνει παράταιρο.

Από πλευράς χώρων, η GLC είναι πολύ «γενναιόδωρη», αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με μεγάλες ανέσεις στο πίσω κάθισμα τρία ενήλικα άτομα. Πολύ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων, το οποίο είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο χάρη στο τετραγωνισμένο του σχήμα, ενώ έχει και πολύ μεγάλο άνοιγμα.

Ισορροπημένη και ασφαλής στο δρόμο

Η Mercedes GLC βασίζεται σε νέο ελαφρύτερο πλαίσιο, διαθέτει αναρτήσεις τετραπλών συνδέσμων εμπρός (από τριών συνδέσμων στην GLK) και πενταπλών συνδέσμων πίσω με τμήματα από αλουμίνιο, έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια και περιλαμβάνει στάνταρ την ανάρτηση AGILITY CONTROL με τα μεταβλητής απόσβεσης αμορτισέρ. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μέσω του DYNAMIC SELECT τις επιλογές Comfort, Sport, Sport+, Eco και Individual, για πιο σπορ ή άνετη οδήγηση και για βέλτιστη οικονομία, αφού ανάλογα την επιλογή τροποποιούνται οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, της απόκρισης του κινητήρα και των ρυθμίσεων του εννέα ταχυτήτων αυτόματου κιβωτίου 9G-TRONIC.

Παρά τις πληθωρικές της διαστάσεις και το βάρος που ξεκινά από τα 1.735 κιλά, η GLC είναι ιδιαίτερα ασφαλής σε κάθε διαδρομή, αφού στις ευθείες ταξιδεύει με πολλά χιλιόμετρα δίχως να τα αντιλαμβάνονται οι επιβάτες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι σχετικά μικρές και τα περιθώρια πρόσφυσης αυξημένα, χάρη και στην τετρακίνηση 4MATIC με την κατανομή ροπής 45:55 μεταξύ του εμπρός και πίσω άξονα.

Το τιμόνι είναι άμεσο και με καλή αίσθηση, αλλά ακόμα και στην επιλογή Sport+ είναι ελαφρύ. Τα φρένα επιβραδύνουν έγκαιρα το μεγάλο και βαρύ αμάξωμα. Από πλευράς άνεσης, η συγκεκριμένη τουλάχιστον GLC με τις ζάντες των 20 ιντσών δεν ικανοποιεί, αφού μεταφέρονται στο εσωτερικό πολλές από τις ανωμαλίες των δρόμων.

Τις εκτός δρόμου δυνατότητες της GLC ενισχύουν με την σειρά τους και οι πολλές επιλογές μέσω των δύο διακοπτών που υπάρχουν πίσω από το touch pad. Ο ένας είναι για τον έλεγχο κατάβασης και ο άλλος περιλαμβάνει τις ρυθμίσεις Off-Road (για χωματόδρομους, χαλίκι ή άμμο) Incline (αυξάνει τις δυνατότητες αναρρίχησης), Rocking Assist (αυξάνεται έως 50 χλστ. η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος με την ανάρτηση AIR BODY CONTROL), Slippery (για ολισθηρές επιφάνειες) και Trailer (διευκολύνει τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο σε αντίξοες συνθήκες).

Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – 9τάχυτου κιβωτίου

Η GLC 250 4MATIC εφοδιάζεται με τον 2λιτρο κινητήρα βενζίνης των 211 ίππων και 350 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το εννέα ταχυτήτων αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία με πολύ χαμηλό θόρυβο (χάρη και στην προσεγμένη ηχομόνωση), ενώ εξασφαλίζει γρήγορες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1,7 τόνων, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ.), όσο και εν κινήσει. Το 9άρι κιβώτιο είναι γρήγορο στις εναλλαγές των σχέσεων στην αυτόματη και την χειροκίνητη λειτουργία, ενώ η 9η ταχύτητα κρατάει πολύ χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (π.χ. στα 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει περίπου 1.800 σ.α.λ.). Η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 10 λτ./100 χλμ. και είναι λογική για ένα τέτοιας ισχύος, βάρους και με τετρακίνηση αυτοκίνητο.

(+) Εμφάνιση, χώροι επιβατών – αποσκευών, πολυτέλεια, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά

(-) Εργονομία, άνεση ανάρτησης, ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.991
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
211/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
222
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
152
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
281,2
Εμπρός ανάρτηση
4πλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
5πλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.656
Πλάτος (χλστ.)
1.890
Ύψος (χλστ.)
1.639
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.873
Βάρος (κιλά)
1.735
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
550
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
82%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
55.230
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Mercedes-AMG CLA 45 S 4Matic+
Δοκιμή Mercedes A 250 e Sedan 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes A 250 e Sedan 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz C 180 1.5 λτ. 170 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 250 190 PS
Δοκιμή Mercedes EQA 250 190 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes C 200 1.5 λτ. 204 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes E 300 e 320 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store