Δύσκολα τα πράγματα για την Lancia επί PSA-FCA

Η μεγαλύτερη συγχώνευση της τελευταίας 20ετίας είναι έτοιμη να ολοκληρωθεί, καθώς PSA και FCA είναι ένα βήμα πριν το σχηματισμό της Stellantis: της 4ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Οι μέτοχοι των δυο πλευρών επικύρωσαν τη συμφωνία χθες και η γαλλο-ιταλική σύμπραξη αναμένεται να εκκινήσει την πορεία της μέσα στον Γενάρη. Εξέλιξη που, σύμφωνα με ξένα μέσα, επιφυλάσσει δυσάρεστα μαντάτα για την Lancia, αλλά και την Chrysler.

Διαβάστε επίσης: Θυμάστε το Chrysler Stratus; (+video)

Όπως αναφέρουν τα Associated Press και Automotive News, η ιστορική φίρμα από το Τορίνο και το άλλοτε μέλος των «Big 3» του Ντιτρόιτ αντιμετωπίζουν κατάματα το φάσμα του αφανισμού! Ειδικά το Associated Press επικαλείται τα λεγόμενα του αναλυτή για οικονομικά θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας, Karl Brauer: «Δεν μπορείς να είσαι οικονομικά αποδοτικός αν κρατήσεις όλα τα μέρη και από τις δυο πλευρές. Ειδικά κάποια που επιβιώνουν μετά βίας, παρουσιάζοντας συνεχώς ζημιές. Το έχουμε δει σε άλλες συγχωνεύσεις, θα το δούμε κι εδώ. Θα υπάρξουν περικοπές».

Δείτε ακόμα: H Lancia Lybra είχε infotainment πριν 21 χρόνια!

Ο όρος «περικοπές» δεν αναφέρεται μόνο στις θέσεις εργασίας. Ο όμιλος Stellantis θα αριθμεί αισίως 14 μάρκες: Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Citroen, DS, Opel, Peugeot και Vauxhall. Κάποιες είναι κερδοφόρες (Peugeot, Citroen, Dodge, Ram), άλλες σε φάση αναδιάρθωσης (Fiat, Maserati, Opel/Vauxhall) και άλλες πολλά υποσχόμενες (Abarth, Alfa Romeo, DS). Οι μόνες που δεν έχουν διακριτό μέλλον, είναι οι Lancia και Chrysler. Οι μεν Ιταλοί έχουν μείνει μόνο με το 10ετές πια Ypsilon και αποκλειστικά στην εγχώρια αγορά, οι δε Αμερικανοί με τα 300 και Pacifica. Δυο μοντέλα σε αντι-εμπορικές κατηγορίες (σεντάν και MPV), εκ των οποίων μόνο το Pacifica εμφανίζει κινητικότητα στις αντιπροσωπείες.

Διαβάστε ακόμα: Lancia Delta: To άδοξο τέλος ενός θρύλου (+videos)

Σύμφωνα με τους αναλυτές λοιπόν, τα οικονομικά στοιχεία είναι στυγνά. Το ολικό restart που απαιτείται για τις δυο εταιρίες, ή έστω της μίας, είναι ασύμφορο. Το να φυτοζωούν με ένα μοντέλο η καθεμία (το 300 αναφορά στους καταλόγους είναι ουσιαστικά), επίσης. Η ενδεδειγμένη λύση, όσο «απάνθρωπη» κι αν είναι για την ιστορία τους, ακούει στο όνομα «τσεκούρι». Επίσημο δεν είναι τίποτα ακόμα, αλλά από ό,τι φαίνεται το 2021 θα είναι πάρα πολύ δύσκολο για την Lancia και την Chrysler.

Δείτε ακόμα: Τι ετοιμάζουν PSA-FCA για το νέο Fiat Punto;

Get it on Google Play Download on the App Store