Ποιες εταιρίες δεν έχουν turbo κινητήρες;

Περιττό να αναφέρουμε πως διάγουμε την εποχή του downsizing. Οι τουρμπίνες υπάρχουν παντού, τα συμπιεσμένα προς τα κάτω και υπερσυμπιεζόμενα κυβικά επίσης. Η ατμοσφαιρική φύση των βενζινοκίνητων μοτέρ, μαζί με το χειροκίνητο κιβώτιο και το παραδοσιακό χειρόφρενο, οδεύουν προς εξαφάνιση. Όμως κάποιες εταιρίες κρατούν το ατμοσφαιρικό οχυρό μόνες τους!

Δείτε ακόμα: Πολλά κυβικά ατμόσφαιρα ή λίγα με τούρμπο;

Όπως καταλαβαίνει κανείς και απολύτως φυσιολογικά, είναι ελάχιστες. Για την ακρίβεια -και εξαιρώντας κατασκευαστές περιορισμένης παραγωγής, αλλά και αμιγώς ηλεκτροκίνητες φίρμες- μόνο 2 έχουν απομείνει να απαρνούνται τον «σαλίγκαρο». Με αρκετή προσπάθεια, βρίσκουμε ακόμα 4 που διαθέτουν έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα στην γκάμα τους, ώστε να συνθέσουμε ένα πατροπαράδοτο και χωρίς την ώθηση της φτερωτής top 6. Πάμε να το δούμε!

Chrysler

Μπορεί πολλοί να έχουν ξεχάσει πως υπάρχει, όμως η αμερικανική εταιρία έχει εξελιχθεί σε «δεινόσαυρο» της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο ατμοσφαιρικά V6 και V8 μοτέρ για τα μόλις 2 μοντέλα που έχουν απομείνει: 3.6 V6 και 5.7 V8 για το 300 (292 και 364 ίπποι αντίστοιχα), 3.6 V6 και υβριδικό για το Pacifica (292 και 264 ίπποι).

Dodge

Εξίσου ατμοσφαιρική, αλλά σε πολύ καλύτερη εμπορική κατάσταση η Dodge. Durango, Charger και Challenger παίρνουν κίνηση από 3.6 V6, 5.7 V8 και 6.4 V8 κινητήρες, ενώ ακόμα και το μακροβιότερο μοντέλο της FCA, διαθέτει ένα μοτέρ 2.4 λίτρων. Προφανώς τα μοντέλα Hellcat και το Demon δεν είναι ατμοσφαιρικά, αλλά αφενός διαθέτουν κομπρέσορα αντί για τούρμπο, αφετέρου με 6.417 κ.εκ. δύσκολα κατατάσσονται στην κατηγορία του downsizing.

Lada

Πιο παραδοσιακή κι από χωριάτικη σαλάτα, η ρωσική εταιρία αγνοεί παντελώς την επέλαση των τούρμπο. Κανένα εκ των Granta, Vesta, XRAY, Largus και φυσικά το Niva (νυν 4×4) δεν χαίρει της συνδρομής υπερτροφοδότη. Το μεγαλύτερο μοτέρ είναι το 16βάλβιδο 1.800άρι των 122 ίππων που μπαίνει στο XRAY και κάποιες εκδόσεις του Vesta, με τον 1.600άρη 16βάλβιδο των 110 ίππων να είναι πασπαρτού μεταξύ των Lada. Εννοείται πως ο αειθαλής 1.7 8V (όχι V8) συνεχίζει να κινεί το 4×4.

Δείτε ακόμα: Πως οδηγούμε μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας;

Lamborghini 

O τελευταίος των Μοϊκανών για την κοινότητα των υπεραυτοκινήτων. Μπορεί η Urus να διαθέτει τον 4λιτρο twinturbo V8 του VW Group, όμως οι Lamborghini οι σωστές -βλέπε Huracan και Aventador- αφήνουν τους 5.2 V10 και 6.5 V12 να αναπνέουν καθαρό αέρα.

Mazda

Έχουμε αναλύσει διεξοδικά τους λόγους για τους οποίους η φίρμα από τη Χιροσίμα αποφεύγει την χρήση τούρμπο. Μόνο ένας κινητήρας σπάει το «εμπάργκο», ο 2.5 λίτρων τούρμπο των 250 ίππων, που τοποθετείται κάτω από τα καπό των 6, CX-5 και CX-9, αλλά δεν έρχεται στην Ευρώπη.

Mitsubishi

Κλείνουμε με ίσως την πιο τρομακτική μετάλλαξη σε DNA κατασκευαστή. Την δεκαετία του 90 υπήρχαν τα Lancer Evo, Eclipse GTX, Galant VR-4 και 3000 GT. Όλα αυτοκίνητα επιδόσεων, όλα τούρμπο. Πόσα υπερτροφοδοτούμενα έχουν τώρα τα «Τρία Διαμάντια»; Μόλις 1!

Διαβάστε επίσης: Ποια είναι τα μείον των turbo κινητήρων; (+video)

Η Mitsubishi άλλαξε ρότα περισσότερο και πιο απότομα, ακόμα και από την Toyota. Η τελευταία πλέον έχει και πάλι στις τάξεις της την Supra (έστω με μοτέρ BMW), διαθέτει τον 1.200άρη τούρμπο των 116 ίππων στο Corolla και το C-HR, ενώ υπάρχει η «σφήνα» του κομπρεσοράτου Yaris GRMN.

Οι ομόλογοί τους στο Τόκιο, αντίθετα, προσφέρουν μόνο τον 1.500άρη MIVEC Turbo των 163 ίππων και αποκλειστικά για το Eclipse Cross. Space Star και Outlander δεν γνωρίζουν τι θα πει τούρμπο, ενώ υπάρχει η φημολογία για επιστροφή του Evo.

Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Μοναδικό διπλοκάμπινο Peugeot 505 Gruau
Πόσα άλογα κρατάει μια BMW M3 E92 με 245.000 χλμ.;
Πόσα άλογα κρατάει μια BMW M3 E92 με 245.000 χλμ.;
Γυαλιστερό Toyota Prius 18ετίας σαν να βγήκε χθες
Γυαλιστερό Toyota Prius 18ετίας σαν να βγήκε χθες
Χαλαρά το Tesla Model Y στον τάρανδο! (+video)
Χαλαρά το Tesla Model Y στον τάρανδο! (+video)
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store