Φινάλε για τις Lotus Elise, Exige και Evora - AutoGreekNews

Φινάλε για τις Lotus Elise, Exige και Evora

H Lotus έχει πάρει την απόφαση για πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντάς μας για βενζινοκίνητο αποχαιρετιστήριο δώρο την Emira. Οι Elise, Exige και Evora αντίθετα, περνούν στην Ιστορία.

Τα τρία μοντέλα που όρισαν την πορεία της θρυλικής βρετανικής εταιρίας και κράτησαν ζωντανό το όραμα του Colin Chapman, αποσύρονται από την παραγωγή για χάρη του ηλεκτρικού μέλλοντος στο Hethel. Η Elise παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996, για να την ακολουθήσει τέσσερα χρόνια αργότερα η κλειστή της εκδοχή. Η Evora λανσαρίστηκε το 2009 και κατά μία έννοια, αποτέλεσε τον πνευματικό απόγονο της αξέχαστης Esprit.

Οι τρεις «χάριτες» της φίρμας από το Norfolk κλείνουν την επιτυχημένη πορεία τους, παραδίδοντας τη σκυτάλη στην Emira – την τελευταία βενζινοκίνητη Lotus που θα παραχθεί, μέχρι να αναλάβουν οι ηλεκτροκινητήρες. Η Elise ολοκλήρωσε την 25ετή καριέρα της με 35.124 πωλήσεις, η τελευταία εκ των οποίων είναι μια κίτρινη Sport 240 Final Edition. Η Exige αρίθμησε 10.497 μονάδες, με το φινάλε να δίδεται από μια πράσινη Cup 430 Final Edition, ενώ η Evora πρόλαβε να κυκλοφορήσει σε 6.117 μονάδες: τελευταία όλων, μια ανθρακί GT430 Sport.

Συνολικά, μέσα σε 26 χρόνια οι Βρετανοί κατασκεύασαν συνολικά 51.738 κομμάτια, σε διάφορες εκδόσεις ισχύος και προσανατολισμού. Κάθε ένα διαδραμάτισε τον δικό του, σημαντικότατο ρόλο, στο να ξεπεράσει η Lotus τις οικονομικές δυσχέρειες και όχι μόνο να παραμείνει ενεργή, αλλά να βρίσκεται και σε θέση να προσαρμοστεί στις μελλοντικές επιταγές της αυτοκίνησης. Μην ξεχνάμε ότι η εξέλιξη ηλεκτρικής πλατφόρμας μόνο φτηνή υπόθεση δεν είναι, έστω κι αν ο «Λωτός» απολαμβάνει των πλατών της κινεζικής Geely. Ο ολικός αριθμός πωλήσεων, βέβαια, είναι ακόμα υψηλότερος, καθώς η Lotus κατασκεύασε 9.715 αντίτυπα για συνεργάτες, όπως οι GM (το Opel Speedster) και Tesla (το πρώτο Roadster).

Οι τελευταίες Elise, Exige και Evora δεν θα πωληθούν, αλλά θα παραμείνουν στο μουσείο της εταιρίας. Η γραμμή παραγωγής θα τροποποιηθεί και εκσυγχρονιστεί «με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας», ώστε να ξεκινήσει η συναρμολόγηση της Emira την άνοιξη. Στόχος; Οι 5.000 μονάδες ετησίως. Και έπεται συνέχεια, με την Evija των 2.000 ηλεκτρικών ίππων!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Έκλεισε ο κύκλος του Smart EQ Forfour
Έκλεισε ο κύκλος του Smart EQ Forfour
Finale για το ταχύτερο Sandero των 0-100 σε 8,0 δλ.
Finale για το ταχύτερο Sandero των 0-100 σε 8,0 δλ.
Πατέντα για «drone-oδρόμιο» από τη Mazda
Πατέντα για «drone-oδρόμιο» από τη Mazda
Μια πρώτη γεύση από το νέο Toyota MR2;
Μια πρώτη γεύση από το νέο Toyota MR2;
Toyota: «30 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030»
Toyota: «30 ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030»
Η Toyota θέλει μηδενικούς ρύπους έως το 2035!
Η Toyota θέλει μηδενικούς ρύπους έως το 2035!
Πόσα χρήματα βγάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το δλ.;
Πόσα χρήματα βγάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες το δλ.; …
Νέα Toyota Yaris και από την Τσεχία
Νέα Toyota Yaris και από την Τσεχία
«Σβήνουν» οι οθόνες αφής στις νέες BMW
«Σβήνουν» οι οθόνες αφής στις νέες BMW
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store