Φινάλε για τις Lotus Elise, Exige και Evora

H Lotus έχει πάρει την απόφαση για πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντάς μας για βενζινοκίνητο αποχαιρετιστήριο δώρο την Emira. Οι Elise, Exige και Evora αντίθετα, περνούν στην Ιστορία.

Τα τρία μοντέλα που όρισαν την πορεία της θρυλικής βρετανικής εταιρίας και κράτησαν ζωντανό το όραμα του Colin Chapman, αποσύρονται από την παραγωγή για χάρη του ηλεκτρικού μέλλοντος στο Hethel. Η Elise παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996, για να την ακολουθήσει τέσσερα χρόνια αργότερα η κλειστή της εκδοχή. Η Evora λανσαρίστηκε το 2009 και κατά μία έννοια, αποτέλεσε τον πνευματικό απόγονο της αξέχαστης Esprit.

Οι τρεις «χάριτες» της φίρμας από το Norfolk κλείνουν την επιτυχημένη πορεία τους, παραδίδοντας τη σκυτάλη στην Emira – την τελευταία βενζινοκίνητη Lotus που θα παραχθεί, μέχρι να αναλάβουν οι ηλεκτροκινητήρες. Η Elise ολοκλήρωσε την 25ετή καριέρα της με 35.124 πωλήσεις, η τελευταία εκ των οποίων είναι μια κίτρινη Sport 240 Final Edition. Η Exige αρίθμησε 10.497 μονάδες, με το φινάλε να δίδεται από μια πράσινη Cup 430 Final Edition, ενώ η Evora πρόλαβε να κυκλοφορήσει σε 6.117 μονάδες: τελευταία όλων, μια ανθρακί GT430 Sport.

Συνολικά, μέσα σε 26 χρόνια οι Βρετανοί κατασκεύασαν συνολικά 51.738 κομμάτια, σε διάφορες εκδόσεις ισχύος και προσανατολισμού. Κάθε ένα διαδραμάτισε τον δικό του, σημαντικότατο ρόλο, στο να ξεπεράσει η Lotus τις οικονομικές δυσχέρειες και όχι μόνο να παραμείνει ενεργή, αλλά να βρίσκεται και σε θέση να προσαρμοστεί στις μελλοντικές επιταγές της αυτοκίνησης. Μην ξεχνάμε ότι η εξέλιξη ηλεκτρικής πλατφόρμας μόνο φτηνή υπόθεση δεν είναι, έστω κι αν ο «Λωτός» απολαμβάνει των πλατών της κινεζικής Geely. Ο ολικός αριθμός πωλήσεων, βέβαια, είναι ακόμα υψηλότερος, καθώς η Lotus κατασκεύασε 9.715 αντίτυπα για συνεργάτες, όπως οι GM (το Opel Speedster) και Tesla (το πρώτο Roadster).

Οι τελευταίες Elise, Exige και Evora δεν θα πωληθούν, αλλά θα παραμείνουν στο μουσείο της εταιρίας. Η γραμμή παραγωγής θα τροποποιηθεί και εκσυγχρονιστεί «με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας», ώστε να ξεκινήσει η συναρμολόγηση της Emira την άνοιξη. Στόχος; Οι 5.000 μονάδες ετησίως. Και έπεται συνέχεια, με την Evija των 2.000 ηλεκτρικών ίππων!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Άνευ προηγουμένου τα κέρδη για τις Hyundai - Kia
Άνευ προηγουμένου τα κέρδη για τις Hyundai - Kia
Σε ρυθμούς παραγωγής το Mercedes-AMG One
Σε ρυθμούς παραγωγής το Mercedes-AMG One
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Αυξήσεις - σοκ στην παραγωγή αυτοκινήτων
Ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτρικών από την BMW
Ολοκαίνουργια πλατφόρμα ηλεκτρικών από την BMW …
Διαλύουν τα ταμεία οι πωλήσεις της Lamborghini
Διαλύουν τα ταμεία οι πωλήσεις της Lamborghini
Volvo: «Καθαρίσαμε με την έλλειψη μικροτσίπ»
Volvo: «Καθαρίσαμε με την έλλειψη μικροτσίπ»
Τέλος παραγωγής για το Opel Insignia
Τέλος παραγωγής για το Opel Insignia
Αστράφτει το πρώτο Rimac Nevera παραγωγής
Αστράφτει το πρώτο Rimac Nevera παραγωγής
Νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών Volvo στη Σλοβακία
Νέο εργοστάσιο ηλεκτρικών Volvo στη Σλοβακία
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store