Η Bosch προειδοποιεί τους κατασκευαστές για τα ηλεκτρικά

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στρέψει σχεδόν ολοκληρωτικά την προσοχή τους στα ηλεκτρικά οχήματα, ακολουθώντας τις επιταγές των νομοθεσιών και τις δρακόντειες νόρμες εκπομπών ρύπων που έρχονται. Αρκετοί κατασκευαστές εκφράζουν ανοιχτά τη δυσαρέσκεια/ανησυχία τους σχετικά με τις εξελίξεις, τονίζοντας πως η ηλεκτροκίνηση δεν αποτελεί εχέγγυο για το μέλλον των μετακινήσεων. Άποψη που συμμερίζεται και η Bosch, από διαφορετικό πρίσμα.

Ο γερμανικός κολοσσός, και εκ των μεγαλύτερων προμηθευτών της αυτοκίνησης, εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία επιστεί την προσοχή στους κατασκευαστές, σχετικά με την εξάρτηση από έναν και μόνο τύπο καυσίμου, που με τη σειρά του πηγάζει -κατά συντριπτική πλειοψηφία- από μια χώρα. Η Bosch χρησιμοποιεί το παράδειγμα της τρέχουσας ενεργειακής κρίσης και τις τιμές του φυσικού αερίου, που έχουν εκτιναχτεί λόγω της πολιτικοοικονομικής σύγκρουσης Ρωσίας – Δύσης. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί στο μέλλον με τις μπαταρίες και την Κίνα!

Ο επικεφαλής mobility της γερμανικής εταιρίας, Markus Heyn, ήταν σαφέστατος στη Stuttgarter Zeitung (όπως αναφέρει το Bloomberg): «Βλέπουμε τι γίνεται στη Γερμανία και την Ευρώπη γενικότερα με τις ελλείψεις στο φυσικό αέριο, επειδή δεν προνοήσαμε να ετοιμάσουμε περισσότερες εναλλακτικές. Στην αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε την κατάσταση ως παράδειγμα και να αναρωτηθούμε: τι θα κάνουμε αν κάποια στιγμή, δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες

Οι προβληματισμοί του Heyn απορρέουν από το καθόλα βάσιμο σενάριο μιας διαμάχης Κίνας – Δύσης, για τις τιμές των πρώτων υλών και των ίδιων των μπαταριών. Μόνο φέτος, οι Κινέζοι αύξησαν την τιμή του λιθίου κατά 400%! Σε συνδυασμό με το γεγονός πως ο ασιατικός γίγαντας  διυλίζει το 60% του παγκόσμιου λιθίου, ελέγχει το 77% των κυψελών μπαταρίας και το 60% της κατασκευής τους, πανεύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι σε περίπτωση δυσαρέσκειας της Κίνας με την Ευρώπη ή την Αμερική, άνετα μπορούσε να θέσει αμφότερες υπό βιομηχανική ομηρεία! Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί κατασκευαστές, αρχής γενομένης από τη Honda, θέλουν να ελαττώσουν τους δεσμούς με τη χώρα, δίχως όμως να απωλέσουν το εμπορικό τους έρεισμα στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Get it on Google Play Download on the App Store