Τα Abarth μετράνε την απόλαυση που προσφέρουν

Ο όρος «οδηγική απόλαυση» (ή «fun to drive» αγγλιστί) δεν μπορεί να μετρηθεί με νούμερα ή δεδομένα. Μοναδικός μετρήσιμος παράγοντας, το χαμόγελο του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι. Αυτή είναι η καθοριστική πινελιά, που δεν βασίζεται απόλυτα στις επιδόσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά για να βαθμολογήσει ένα αυτοκίνητο. Η Abarth έχει στις πρώτες προτεραιότητες την αλληλεπίδραση των δημιουργιών της με τους οδηγούς, σε τέτοιο βαθμό ώστε τεστάρει πόσο καλά περνάνε οι τελευταίοι στο αριστερό ή δεξί μπάκετ!

Η ιταλο-αυστριακή εταιρία χρησιμοποιεί λογισμικό αναγνώρισης προσώπου, προκειμένου να καταγράφει το μέγεθος και τη συχνότητα των χαμόγελων που εκδηλώνει κάποιος, οδηγώντας τα Abarth. Το πείραμα διεξάγεται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο Loughborough, στη Μεγάλη Βρετανία, με προϊστάμενο τον δρ. Dale Esliger. Οι συμμετέχοντες έκαναν γύρους στην πίστα Mallory Park τόσο πίσω από το τιμόνι, όσο και στη θέση του συνοδηγού. Στη δεύτερη περίπτωση, ο έλεγχος των F595, 595 Esseesse και 595 Competizione αφηνόταν στα έμπειρα χέρια επαγγελματία οδηγού αγώνων.

Κάμερες τοποθετημένες μπροστά από τις δυο θέσεις έπαιρναν πλάνα από τους συμμετέχοντες, στέλνοντάς τα στο ειδικό πρόγραμμα αναγνώρισης προσώπου και εκφράσεων, σε συνδυασμό με μετρήσεις των καρδιακών παλμών. Μέσω της τεχνολογίας διαπιστώθηκε πως τόσο ως οδηγός όσο και ως συνοδηγός, τα γρήγορα περάσματα με ένα Abarth σε πίστα προκαλούν ευτυχία. Το αίσθημα της ανασφάλειας όταν είσαι επιβάτης και το αυτοκίνητο πάει «τέζα» επιβεβαιώθηκε και επιστημονικά, καθώς η χαρά συνοδευόταν από εκφράσεις φόβου και ανησυχίας όταν ο οδηγός αγώνων έκανε τη δουλειά του.

«Η έρευνα σε αυτό τον πεδίο είναι περιορισμένη, όμως πιστεύω ότι είναι ένας τομέας που ενδιαφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία και θα συνεχίσει να διερευνάται, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία στα μοντέλα τους», είπε ο δρ. Esliger. Ο Greg Taylor, CEO των Fiat και Abarth Ηνωμένου Βασιλείου, , πρόσθεσε: «Πάντα γνωρίζαμε τα επίπεδα απόλαυσης που προσφέρουν τα αυτοκίνητά μας στον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά τώρα έχουμε επιστημονικά δεδομένα από ένα εκ των κορυφαίων αθλητικών πανεπιστήμιων στον κόσμο για να το υποστηρίξουμε».

Get it on Google Play Download on the App Store