Η νέα Porsche Cayenne είναι και η τελευταία με βενζίνη

Το Τσουφενχάουζεν παρουσίασε την ανανεωμένη Cayenne 3ης γενιάς, η οποία συνοδεύεται από το «παράσημο» του τελευταίου κεφαλαίου στα θερμικά μοτέρ για την πιο επιτυχημένη Porsche όλων των εποχών.

Εξωτερικά τα σημεία διαφοροποίησης εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα (πρωτίστως) και τους προφυλακτήρες (δευτερευόντως). Αμφότερα εμπνευσμένα από τις Taycan και Taycan Cross Turismo, ιδίως στη διάταξη των ενιαίων πίσω φαναριών και της αεροτομής στην κορυφή της πόρτας. Το μοτίβο με τα τετραπλά LED ημέρας μπροστά επίσης προέρχεται από την ηλεκτρική Porsche, δείχνοντας κατά κάποιο τρόπο και το μέλλον της Cayenne.

Ακόμα περισσότερο το δείχνει ο εσωτερικός της κόσμος, που αποκτά ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών με κυρτή οθόνη, στη θέση εκείνου με το αναλογικό ταχύμετρο στη σημερινή. Αναλόγως έκδοσης ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέχρι 7 διαφορετικά layouts, ενώ ένα εξ αυτών απεικονίζει την κλασική -για Porsche- διάταξη των 5 κυκλικών οργάνων. Μια παραλληλόγραμμη οθόνη αφής επίσης 12,3 ιντσών κυριαρχεί στο κέντρο του ταμπλό, υποστηρίζοντας φωνητικές εντολές Siri και διαθέτοντας στο στάνταρ εξοπλισμό σύστημα πλοήγησης συνδεδεμένο στο ίντερνετ. Παράλληλα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, οι επιβάτες μπορούν να βλέπουν video στο YouTube και άλλες πλατφόρμες.

Κάτω από την οθόνη συναντάμε τα χειριστήρια αφής για το σύστημα κλιματισμού, ενώ η μεγαλύτερη αλλαγή στην κεντρική κονσόλα αφορά την απουσία του επιλογέα. Πλέον ένας μικρός διακόπτης μεταξύ τιμονιού και κεντρικής οθόνης αναλαμβάνει την περιήγηση μεταξύ των «D», «P» και «R», αλλάζοντας ριζικά την εικόνα στο χώρο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Μιλώντας για τον δεύτερο, πλέον έχει και αυτός την προσωπική του οθόνη μπροστά στα μάτια του. Προαιρετικά μεν, διάταξη 10,9 ιντσών δε, με δυνατότητα ελέγχου των συστημάτων πλοήγησης και πολυμέσων.

Στο μέτωπο των κινητήρων, που είναι και το πιο «καυτό», η ήπια υβριδική τεχνολογία παίρνει θέση παντού και ανεβάζει την απόδοση. Ο 3.0 V6 τούρμπο της βασικής έκδοσης παράγει πλέον 353 ίππους και 449 Nm (+13 άλογα και +49 Nm σε σχέση με πριν), ενώ το ίδιο μοτέρ αναλαμβάνει το θερμικό μέρος της plug-in υβριδικής E-Hybrid, η οποία διαθέτει μεγαλύτερη μπαταρία 25,9 kWh (από 17,9 kWh) και 469 ίππους (από 462) συνολικά (176 ίπποι ο ηλεκτροκινητήρας). Η Cayenne S επιστρέφει στους V8 κινητήρες, αφήνοντας πίσω της τον 3.0 V6, με τον 4.0 V8 twinturbo να της δίνει έξτρα 34 ίππους και 50 Nm συγκριτικά με την απερχόμενη. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 474 ίππους και 599 Nm ροπής, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,4 δλ. και μέχρι τα 270 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία Cayenne Turbo GT τέλος, αποδίδει 659 ίππους από τον 4.0 V8 twinturbo και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,1 δλ. ξεπερνώντας ακόμα και τη Ferrari Purosangue των 725 ίππων (3,3 δλ.)! Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 304 χλμ./ώρα, συγκαταλεγόμενη στις υψηλότερες μεταξύ των υπερ-SUV. Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και σύστημα τετρακίνησης, ενώ οι κορυφαίες διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση PASM (Porsche Active Suspension Management), ενεργές αντιστρεπτικές, πακέτο Sport Chrono και αποκλειστικά για την Coupe το Lightweight Sport Package, που αφαιρεί 32,65 κιλά από το βάρος.

Get it on Google Play Download on the App Store