Γεμάτη τεχνολογία η νέα Mercedes E-Class

165

Η Mercedes παρουσιάζει την ανανεωμένη E-Class, η οποία ενσωματώνει προσεγμένες αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και βρίθει τεχνολογιών.

Το μοντέλο-ορόσημο του «Αστεριού», με περισσότερες από 14 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1946 όταν παρουσιάστηκε η πρώτη μεσαία Mercedes (με διάφορα ονόματα μέχρι να καθιερωθεί το «E-Class», το 1996) αποκτά νέα μάσκα και φωτιστικά σώματα εμπρός, με επιρροές από τη μεγαλύτερη CLS. Η μάσκα είναι φαρδύτερη και διακρίνεται για την κλίση της προς τα εμπρός, ενώ τα φώτα είναι λεπτότερα (full LED) και ενσωματώνουν νέα LED ημέρας. Τα νέα χρώματα (Graphite Grey, Mojave Silver, Cirrus Silver) και σχέδια ζαντών αλουμινίου μας φέρνουν στην πιο διακριτή αλλαγή.

Τα εντελώς ανασχεδιασμένα πίσω φανάρια, επιστρέφουν στο μακρόστενο μοτίβο και αντλούν έμπνευση από τα αντίστοιχα της CLA. Διαθέτουν λαμπτήρες LED και χαρίζουν ιδιαίτερα αναβαθμισμένη εμφάνιση στην E-Class, προϊωνίζοντας τη νέα S-Class.

Δείτε ακόμα: Νέες Mercedes CLA 250e και GLA 250e 1.33 λτ. 218 hp!

Στο εσωτερικό δεσπόζει η ενιαία διάταξη των οθονών αφής, σε δυο παραλλαγές: μία με οθόνες 10,25 ιντσών και μία με 12,3, καταλαμβάνοντας το μισό πλάτος του ταμπλό και το πάνω μισό του. Τα υλικά δεν θα μπορούσαν παρά να είναι κορυφαίας ποιότητας, με το δέρμα Nappa και την alcantara να εναλλάσσονται.

Ως γνήσιο τέκνο της Στουτγκάρδης, η νέα E-Class είναι γεμάτη τεχνολογία. Τα συστήματα Active Brake Assist (αυτόματο φρενάρισμα), Active Speed Limit Assist (ανάγνωση σήμανσης και διατήρηση ορίου ταχύτητας), Active Distance Assist Distronic (διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα), Active Steering Assist (διατήρηση λωρίδας), Active Blind Spot Assist (ανίχνευση τυφλού σημείου και αναγνώριση πεζών), Active Parking Assist με Parktronic και κάμερα 360 μοιρών, αλλά και Active Stop-and-Go Assist συνδράμουν το έργο του οδηγού. Το τελευταίο μάλιστα μπορεί να σταματήσει εντελώς το αυτοκίνητο και να το ξεκινήσει, σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ./ώρα.

Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις διαθέτουν τη λειτουργία PowerNap, η οποία ρυθμίζεται σε 3 modes (falling asleep, sleeping, waking) και βελτιστοποιεί τη φόρτιση των μπαταριών είτε εν κινήσει, είτε σε στάση – αναλόγως αν το αυτοκίνητο κινείται με τον οδηγό κουρασμένο ή βρίσκεται ακινητοποιημένο σε χώρο ξεκούρασης.

Κάτω από το αμάξωμα, υπάρχουν συνολικά 7 διαφορετικές υβριδικές εκδόσεις. Στη βάση συναντάμε την E180, με τον 1.600άρη τούρμπο των 156 ίππων. Από εκεί και πάνω, συναντάμε για πρώτη φορά τον 2λιτρο τούρμπο M254. Η απόδοση στην E350 φτάνει τα 258 άλογα στις 5.800-6.100 σ.α.λ. και η ροπή τα 370 Nm στις 1.800-4.100 σ.α.λ. Η plug-in E350e διαθέτει τον ίδιο βενζινοκινητήρα, αλλά συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων στέλνοντας τη συνολική απόδοση στα 320 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και τα 700 Nm στις 1.300-4.000 σ.α.λ.

Διαβάστε επίσης: Υβριδική και δυνατότερη η νέα Mercedes-AMG GLE 63 Coupe

Η Ε450 διαθέτει τον 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά τούρμπο M256, που συνδυάζεται με το  ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 Volt EQ Boost, που συνδράμει 20 ίππους και 180 Nm ροπής. H συνολική απόδοση φτάνει τα 367 άλογα στις 5.500-6.100 σ.α.λ. και τα 500 Nm ροπής. Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC, ενώ η γκάμα των ντίζελ απαρτίζεται από εκδόσεις μεταξύ 160 (E200d) και 330 ίππων (Ε400d).

Στην κορυφή τοποθετείται η E53, με τον 3λιτρο M256 να αποδίδει 435 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και 520 Nm στις 1.800-5.800 σ.α.λ. Εδώ το EQ Boost παρέχει 22 ίππους και 250 Nm επιπλέον όταν χρειαστεί, επιταχύνοντας τη μεσαία Mercedes-AMG στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,5 δλ. (4,6 δλ. για την Estate) και φτάνοντας στα ηλεκτρονικά περιοριζόμενα 250 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, που γίνονται 270 με το προαιρετικό AMG Driver’s Package. Το σύστημα τετρακίνησης AMG Performance 4MATIC+ και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, αναλαμβάνουν τη μετάδοση της ισχύος.

Εμφανισιακά ξεχωρίζει χάρις στους προφυλακτήρες και τις διαφορετικές ζάντες αλουμινίου της AMG, αλλά και τη γρίλια Panamerica, ενώ στο πίσω μέρος δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης και ο διαχύτης.

Εντελώς διαφορετικός προσανατολισμός για την All-Terrain, που αποτελεί την crossover εκδοχή της E-Class και ξεχωρίζει χάρις στα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, τις προστατευτικές ποδιές και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος.