Νέα Maserati GranTurismo και ηλεκτρική έως 750 άλογα

Η Maserati έβγαλε τα αυτοκόλλητα από το αμάξωμα της GranTurismo και παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του grand tourer της, σε όλο της το σημειολογικό μεγαλείο. Αναφορά που περικλείει την ηλεκτρική έκδοση Folgore, η οποία γίνεται το πρώτο EV όχι μόνο με σήμα την τρίαινα, αλλά από τη Μόντενα γενικότερα!

Η νέα GranTurismo βασίζεται σε καινούργια πλατφόρμα και παίρνει ζωή από τον 3.0 V6 twinturbo Nettuno, που συναντάμε στην MC20. Από την κορωνίδα της γκάμας εμπνέονται τα εμπρός φανάρια και διαρρύθμιση προφυλακτήρα – μάσκας, που συνιστούν την ειδοποιό διαφορά με την απερχόμενη γενιά. Η διάταξη αυτή ονομάζεται «Cofango», συμβάλλοντας στη δημιουργία αίσθησης μεγαλύτερου πλάτους και πιο αιχμηρού προσώπου. Στο πίσω μέρος δεσπόζει η πιο μυώδης προσέγγιση, με τον «φουσκωμένο» προφυλακτήρα και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, που επίσης παραπέμπουν στην MC20.

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδόσεις της νέας GranTurismo, με τις ανάλογες οπτικές διαφοροποιήσεις. Η Modena (η λευκή περλέ των φωτογραφιών) συνδυάζει επιδόσεις και πολυτέλεια, η Trofeo (κόκκινη) επικεντρώνεται στα δυναμικά χαρακτηριστικά και η Folgore ανοίγει το ηλεκτρικό κεφάλαιο για ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία της Μόντενα, προλαβαίνοντας Ferrari και Lamborghini! Τα πανέμορφα σχέδια των ζαντών ξεκινούν από τις 20 ίντσες και φτάνουν μέχρι τις 21, με αυτές της Folgore να έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας.

Εικόνα από το εσωτερικό δεν έχουμε ακόμα, οπότε πάμε κατευθείαν στο τεχνικό σκέλος. Εκεί όπου, επίσης για πρώτη φορά σε μη SUV μοντέλο της Maserati, η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά σε όλους τους τροχούς. Ο 3.0λιτρος διτούρμπινος V6 συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης, το οποίο στέλνει την περισσότερη ροπή πίσω. Και τι ροπή. Η Modena διαχειρίζεται 490 ίππους και 600 Nm μέσω του 8τάχυτου αυτόματου διπλού συμπλέκτη, την ώρα που η Trofeo ανεβαίνει στα 550 άλογα και τα 650 Nm. Αμφότερες εμφανίζονται ικανότατες στο 0-100 χλμ./ώρα, με 3,9 δλ. για την πρώτη και 3,5 δλ. για τη δεύτερη, ενώ η τελική της Modena φτάνει στα 302 χλμ./ώρα και η αντίστοιχη της Trofeo στα 320 χλμ./ώρα.

Καμία θερμική, όμως, δεν μπορεί να συναγωνιστεί την ηλεκτρική σε θέμα επιτάχυνσης. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες (ένας μπροστά, δυο πίσω) χαρίζουν στη Folgore 750 ίππους και 1.350 Nm, καθιστώντας τη ως την ισχυρότερη Maserati παραγωγής όλων των εποχών, αλλά και ως το ιταλικό αυτοκίνητο παραγωγής με την υψηλότερη ροπή στα χρονικά! Με τόση ισχύ δεν προκαλούν εντύπωση τα 2,7 δλ. που χρειάζεται για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, παρότι το βάρος ξεπερνά τους 2,2 τόνους (2.259 κιλά, εκ των οποίων τα 590 αντιστοιχούν στη μπαταρία των 92,5 kWh, 1.795 κιλά η βενζινοκίνητη). Οι μηχανικοί, ωστόσο, αναφέρουν πως η κατανομή αγγίζει το 50:50, αντί 52:48 των Modena και Trofeo. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 320 χλμ./ώρα και είναι από τις υψηλότερες που συναντάμε σε EV, ισοφαρίζοντας το Tesla Model S Plaid, ενώ η Maserati αναφέρει πως μέχρι και το 100% της ισχύος μπορεί να μεταφερθεί στον πίσω άξονα. Κοινώς, κάντε εικόνα 1.350 Nm στα πίσω λάστιχα της ηλεκτρικής GranTurismo…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το 7θέσιο Toyota των 25.500 ευρώ
Το 7θέσιο Toyota των 25.500 ευρώ
Νέα 3.0 CSL: Η ισχυρότερη 6κύλινδρη BMW της Ιστορίας!
Νέα 3.0 CSL: Η ισχυρότερη 6κύλινδρη BMW της Ιστορίας! …
Νέο ηλεκτρικό Abarth 500e με βενζινοκίνητο ήχο
Νέο ηλεκτρικό Abarth 500e με βενζινοκίνητο ήχο
Νέο Ford E-Tourneo Custom συν PHEV και diesel
Νέο Ford E-Tourneo Custom συν PHEV και diesel
Η Μόντσα γιορτάζει 100 χρόνια με το Abarth Classiche
Η Μόντσα γιορτάζει 100 χρόνια με το Abarth Classiche
Νέο Kia Seltos με 1.6λτ. τούρμπο και 198 ίππους
Νέο Kia Seltos με 1.6λτ. τούρμπο και 198 ίππους
Πριζώνει κόσμο η Alfa Romeo Tonale PHEV 280 PS
Πριζώνει κόσμο η Alfa Romeo Tonale PHEV 280 PS
Νέο Subaru Impreza για πρώτη φορά μόνο χάτσμπακ
Νέο Subaru Impreza για πρώτη φορά μόνο χάτσμπακ
Το Toyota bZ Compact SUV «μυρίζει» νέο μοντέλο
Το Toyota bZ Compact SUV «μυρίζει» νέο μοντέλο
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store