Επιστροφή του Renault 5 Turbo με 400 ίππους!

Η Renault πρόκειται να αναβιώσει το πνεύμα του 5 Turbo, σε ηλεκτρική μορφή και μέσω της Alpine. Ιδιαίτερα ευχάριστη εξέλιξη, αλλά δεν παύουν να της λείπουν καίρια στοιχεία. Τούρμπο, αλλαγές ταχυτήτων, ήχος, σκασίματα από την εξάτμιση, ενδεχομένως πίσω κίνηση, πρακτικά όλη η ουσία που έκανε το «φουσκωτό» 5άρι θρύλο. Η Legende Automobiles αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια της, παρουσιάζοντας μια πραγματική, βενζινοκίνητη αναβίωση του εμβληματικού Renault!

To 5 Τurbo 3, όπως ονομάζεται, αναλαμβάνει να συνεχίσει την παράδοση των Turbo και Turbo 2. Πίσω στο 1980, οι Γάλλοι χρειαζόταν ένα κατάλληλο αυτοκίνητο για να εξασφαλίσει την ομολογκασιόν του αγωνιστικού 5 Maxi Turbo. Κάτι που σήμαινε πως έπρεπε να κατασκευάσει έναν ορισμένο αριθμό 5 (3.000 συγκεκριμένα), με το αμάξωμα και τα μηχανικά μέρη -κατάλληλα διαρρυθμισμένων πάντα- του αυτοκινήτου που θα κατέβαινε στο πρωτάθλημα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αρχικά στο Group 4 και αργότερα στο αξέχαστο Group B.

Κάπως έτσι, ήρθε στον κόσμο το 5 Turbo. Ένα 5αρι με «τουμπανιασμένο» αμάξωμα, κινητήρα στο κέντρο, κίνηση πίσω και οδική συμπεριφορά που έμελλε να το καθιερώσει ως ιδανικό λήμμα του όρου «σκοτώστρα». Τα 160 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 221 Nm στις 3.250 σ.α.λ. του 1.400αρη τούρμπο κινητήρα, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (970 κιλά) και το μικρό μεταξόνιο, έκαναν διαβόητο το πολιτικό Maxi για την δύστροπη και απαιτητική συμπεριφορά του. Αλλά το ανήγαγαν επίσης στην σφαίρα του θρύλου. Ακόμα και σήμερα, 200 χλμ./ώρα τελικής και 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι πέρα για πέρα αξιοσέβαστες επιδόσεις.

 

Το Turbo 3 αναμένεται να τα πηγαίνει πολύ καλύτερα, καθώς κάτω από την εντυπωσιακή εμφάνιση – που αναπαριστά πιστά το μυώδες παράστημα των αυθεντικών Turbo σε σύγχρονη εκτέλεση, με 16άρες ζάντες εμπρός και 17άρες πίσω, αλλά και LED φωτιστικά σώματα- συναντάμε ένα υπετροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 400 ίππων! Οι Γάλλοι δεν δίνουν περισσότερες λεπτομέρειες, πέρα από το ότι συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο ή σειριακό κιβώτιο. Ο 1.800άρης τούρμπο της RenaultSport πάντως (που πλέον ενσωματώνεται στην Alpine), που βρίσκουμε στα Megane R.S. και Alpine A110, μπορεί να τοποθετηθεί στο κέντρο (όπως συμβαίνει στην A110) και αποδίδει μέχρι 300 άλογα, εργοστασιακά. Με κάποιες βελτιώσεις, οι 400 ίπποι που δηλώνει η Legende Automobiles δεν φαντάζουν καθόλου μακρινός στόχος.

Πέρα από την φαντασιώδη εμφάνιση και το μοτέρ, το Turbo 3 διαθέτει roll cage και ζώνες ασφαλείας 6 σημείων, που εξυπηρετούν τόσο το αγωνιστικό ύφος του μοντέλου όσο και την ενίσχυση ακαμψίας-ασφάλειας. Αγωνιστική είναι και η πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, που προέρχεται από R5 Maxi Turbo! Ως βάση, όπως στα Τurbo και Turbo 2, χρησιμοποιείται το σασί ενός απλού Renault 5. Η μινιμαλιστική προσέγγιση στο εσωτερικό δεν αφήνει εκτός την ψηφιακότητα, που απαντάται μέσω του ανάλογου πίνακα οργάνων και της παρουσίας αυτόματου διζωνικού κλιματισμού. Οι γραμμές είναι νοσταλγικά ρετρό, ενώ ο «πύργος» του λεβιέ βοηθά στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, τονίζοντας περαιτέρω την αγωνιστική εσάνς.

 

Πληροφορίες για την παραγωγή ή την τιμή του Γάλλου «σφίχτη», ωστόσο οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για πάνω από 250.000 ευρώ και περιορισμένη διαθεσιμότητα.

Get it on Google Play Download on the App Store