5.000 χλμ. σερί στα 300 χλμ./ώρα η Porsche 911 GT3

Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως η Porsche δοκιμάζει τα αυτοκίνητά της ενδελεχώς, πριν δώσει το «ΟΚ» για πέρασμα στη γραμμή παραγωγής. Ακόμα και για τα δικά τους δεδομένα, πάντως, η «εκπαίδευση» που έκαναν οι Γερμανοί στη νέα 911 GT3, χαρακτηρίζεται μέχρι βάρβαρη!

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης, η κορυφαία -από πλευράς προσανατολισμού, γιατί από ισχύ η Turbo δεν πιάνεται- 911 έκανε 5.000 χλμ. χωρίς «ανάσα», στα 300 χλμ./ώρα! Οι μηχανικοί της Porsche πήγαν στην ιδιοκτήτη πίστα του Nardo, στην Ιταλία, και του έδωσαν να καταλάβει. Η οβάλ χάραξη των 23 χλμ. χρησιμοποιήθηκε τόσο για την εξέλιξη της σταθερότητας του αυτοκινήτου σε ταχύτητες κοντά στην τελική, όσο και την ψύξη/αντοχή των μηχανικών μερών, ιδίως του κινητήρα. Οι μόνες φορές που το αυτοκίνητο μπορούσε να ξαποστάσει, ήταν για ανεφοδιασμό καυσίμου.

Ο, αγωνιστικών καταβολών, 4λιτρος ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer πέρασε το δικό του Γολγοθά στον πάγκο. Το μοτέρ των 510 ίππων και 469 Nm, με τον κόφτη στις 9.000 σ.α.λ., δοκιμάστηκε για περισσότερες από 22.000 ώρες «στα κόκκινα», σε εξομοιώσεις διαφόρων σιρκουί και με πολύ υψηλό ρυθμό περιστροφής.

Βέβαια, για να πάει ένα αυτοκίνητο στα 300 χλμ./ώρα 16 ώρες σερί, χρειάζεται και αεροδυναμική. Μεγάλο μέρος στην εξέλιξη αυτής έπαιξε η σήραγγα, στην οποία η 992 GT3 χόρεψε με τον άνεμο για πάνω από 160 ώρες και μετείχε σε περισσότερες από 700 προσομοιώσεις. Οι τελευταίες, πέρα από το σετάρισμα των βοηθημάτων, βοήθησαν τους αεροδυναμιστές να αναπαράγουν δυσμενείς συνθήκες που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το αυτοκίνητο, όπως πλάγια ριπή στην τελική, απότομη αλλαγή κατεύθυνσης αέρα εν μέσω στροφής κλπ. Ως αποτέλεσμα, η νέα GT3 παράγει 50% παραπάνω κάθετη δύναμη στα 200 χλμ./ώρα από την προκάτοχο, με την αεροτομή και το splitter στην κανονική τους θέση. Στη μέγιστη κλίση, η αύξηση φτάνει έως το 150%!

Να θυμίσουμε πως η πιο σκληροπυρηνική 911 (μέχρι την παρουσίαση της GT3 RS) διατίθεται με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη PDK, αλλά και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, επιταχύνει (με το PDK) στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,2 δλ., φτάνει μέχρι τα 317 χλμ./ώρα και γυρνάει το Nurburgring σε 6.59.927.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σαν καινούργιο Ford RS200 αναζητά ιδιοκτήτη
Σαν καινούργιο Ford RS200 αναζητά ιδιοκτήτη
Πωλείται το Impreza 555 των McRae, Burns και Vatanen
Πωλείται το Impreza 555 των McRae, Burns και Vatanen
95χρονος «έφηβος» αγόρασε ολοκαίνουργια Corvette!
95χρονος «έφηβος» αγόρασε ολοκαίνουργια Corvette! …
Ποιο πολύ γνωστό αυτοκίνητο είχε 13 παράθυρα;
Ποιο πολύ γνωστό αυτοκίνητο είχε 13 παράθυρα; …
Που πωλείται 17.865€ φθηνότερα το Toyota GR Yaris;
Που πωλείται 17.865€ φθηνότερα το Toyota GR Yaris;
Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το νέο Integra (+video)
Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο το νέο Integra (+video)
Η Hyundai επενδύει 950 εκατ. ευρώ για νέα εργοστάσια!
Η Hyundai επενδύει 950 εκατ. ευρώ για νέα εργοστάσια! …
Ξεκινάει η παραγωγή του κτήνους Mercedes-AMG ONE!
Ξεκινάει η παραγωγή του κτήνους Mercedes-AMG ONE!
Έτσι θα είναι το ηλεκτρικό HR-V!
Έτσι θα είναι το ηλεκτρικό HR-V!
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store