Alfa 4C τριετίας ή καινούργιο Mazda MX-5 RF στα ίδια χρήματα;

Η Alfa Romeo παρουσίασε την 4C το 2013, με σκοπό να αποτελέσει την ανόθευτη και σκληροπυρηνική ανταγωνίστρια της Porsche Cayman. Κρυφός πόθος των Ιταλών, βέβαια, ήταν η ταύτιση του μοντέλου τους με την κατηγορία των supercars. Εξ ου και η ανθρακονημάτινη «μπανιέρα» για πλαίσιο, η πληθώρα αλουμινένιων εξαρτημάτων σε αμάξωμα και ανάρτηση, αλλά και η εμμονή με την διατήρηση του βάρους χαμηλά. Ο τελικός στόχος επετεύχθη, αλλά μερικώς.

Δείτε ακόμα: Σπάνιο Honda S2000 ή καινούργιο Ford Fiesta ST;

Το απόβαρο πράγματι έμεινε εντυπωσιακά χαμηλά, μόλις στα 895 κιλά (χωρίς υγρά και οδηγό). Ως αποτέλεσμα, τα 240 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 350 Nm στις 2.100-3.750 σ.α.λ. του αλουμινένιου υπερτροφοδοτούμενου των 1.75 λίτρων, φαίνονται πολύ περισσότερα στην πραγματικότητα. Σε συνδυασμό με το 6αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα επίσημα έρχονται σε 4,5 δλ. Η 4C έχει μετρηθεί, όμως, και στα 4,2 δλ., με την τελική να προσεγγίζει τα 250 χλμ./ώρα και την πλευρική επιτάχυνση να φτάνει τα 1,1 G. Είναι χαρακτηριστικό πως το τιμόνι δεν διαθέτει υποβοήθηση, τόσο για εξοικονόμηση βάρους όσο και για παροχή απρόσκοπτης αίσθησης.

Όλα τα ανωτέρω, φυσικά, είχαν τον ανάλογο αντίκτυπο στην τιμή. Η 4C στην χώρα μας ξεκινούσε από τις 75-80.000 ευρώ (πλέον δεν διατίθεται), ενώ αντίστοιχα ψηλά ήταν η τιμολόγηση στις Η.Π.Α. Στα μεταχειρισμένα, ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες ακόμα και κάτω από το μισό της αρχικής τιμής. Όπως η συγκεκριμένη του 2016, η οποία είναι ατρακάριστη και με 45.782 χιλιόμετρα στο κοντέρ, διαθέτει κόκκινες δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό και τιμάται στις 36.000 δολάρια (32.742 ευρώ). Ποιο καινούργιο πισωκίνητο και οδηγοκεντρικό διθέσιο κουπέ αγοράζεις στα ίδια λεφτά;

Διαβάστε επίσης: Πάει για best seller το Mazda MX-5 στην Ελλάδα;

H βασική έκδοση του Mazda MX-5 RF, με την μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή, κοστίζει 32.251 ευρώ. Από πλευράς επιδόσεων και προδιαγραφών, τα δυο μοντέλα είναι η μέρα με τη νύχτα. Ο 1.500αρης SKYACTIV-G αποδίδει 132 ίππους και 152 Nm ροπής, επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.090 κιλών στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,3 δλ. και φτάνοντας σε μια τελική 204 χλμ./ώρα. Ανθρακόνημα δεν υπάρχει ούτε ως απομίμηση στο εσωτερικό, ενώ για να απολαύσει κανείς τα 184 άλογα στις 7.000 σ.α.λ. του 2λιτρου κινητήρα θα πρέπει να αποταμιεύσει 37.325 ευρώ. Οπότε το ερώτημα γνωστό και αυτόματο: ποιο προτιμούσατε;

Get it on Google Play Download on the App Store