Από τη Ρωσία με αγάπη «νέα» αυτοκινητοβιομηχανία

Ο πόλεμος στην Ουκρανία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από τις ραγδαίες εξελίξεις ανά τον κόσμο. Μια τέτοια «απώλεια» είναι η αποχώρηση της Renault από τη Ρωσία, με αποτέλεσμα το εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας να μείνει «ορφανό».

Οχι για πολύ, όμως, απ’ ότι φαίνεται. Σύμφωνα με το Reuters, ο δήμαρχος της Μόσχας, Σεργκέι Σομπιάνιν, δήλωσε ότι τα εργοστάσια της Renault θα κρατικοποιηθούν και χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή ενός νέου μοντέλου της Moskvich. «Ο ξένος ιδιοκτήτης αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα. Έχει το δικαίωμα να το κάνει αυτό, αλλά δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε χιλιάδες εργαζόμενους να μείνουν χωρίς δουλειά», έγραψε ο Σομπιάνιν στην ιστοσελίδα του. «Το 2022, θα ανοίξουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Moskvich». Το εργοστάσιο έχει μια «μακρά και ένδοξη ιστορία», σύμφωνα με τον ίδιο, ξεκινώντας με την παραγωγή οχημάτων Ford πριν από σχεδόν 100 χρόνια και αυτοκινήτων Moskvich μέχρι το 1998, όταν η Renault εισήλθε στην αγορά.

Η γαλλική εταιρεία πούλησε το 100% των μετοχών της στην πόλη της Μόσχας, καθώς και το μερίδιό της στη ρωσική κατασκευάστρια εταιρεία Avtovaz σε ένα ρωσικό επιστημονικό ινστιτούτο για 1 (συμβολικό) ρούβλι. Να σημειωθεί πως η Renault, βάση της συμφωνίας, μπορεί να αποκτήσει εκ νέου τα περιουσιακά στοιχεία της εντός έξι ετών από την πώληση. Πάντως, «χρειάζονται τουλάχιστον δύο χρόνια και 1 δισεκατομμύριο δολάρια (950 εκατ. ευρώ περίπου σύμφωνα με τη σημερινή ισοτιμία) για την ανάπτυξη ενός νέου αυτοκινήτου», σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών. Η μάρκα θα αρχίσει να πουλά παραδοσιακά οχήματα μ θερμικό κινητήρα πριν προχωρήσει ενδεχομένως σε ηλεκτρικά πρότζεκτς..

Σύμφωνα με την Autostat, μια υπηρεσία στατιστικής και ανάλυσης, υπάρχουν ακόμα 200.000 αυτοκίνητα Moskvich ταξινομημένα στη Ρωσία, 46.000 από τα οποία είναι άνω των 35 ετών. Τα οχήματα κατασκευάστηκαν χρησιμοποιώντας ανταλλακτικά κατασκευασμένα στη Ρωσία και την Ανατολική Γερμανία, αλλά η μάρκα χρεοκόπησε το 2006 μετά την ιδιωτικοποίησή της και την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι
Ξέχασε να αλλάξει λάδια, πήρε το μοτέρ στο χέρι …
Πόσο κοστίζει με leasing η BMW M3 Competition;
Πόσο κοστίζει με leasing η BMW M3 Competition;
Γιατί τα γιαπωνέζικα είχαν στα φτερά τους καθρέπτες;
Γιατί τα γιαπωνέζικα είχαν στα φτερά τους καθρέπτες; …
«Βέρα» Alfa 75 Turbo Evoluzione για 80.000 ευρώ
«Βέρα» Alfa 75 Turbo Evoluzione για 80.000 ευρώ
Φουλ έξτρα Skoda Favorit μας γυρνάει 30 χρόνια πίσω
Φουλ έξτρα Skoda Favorit μας γυρνάει 30 χρόνια πίσω
Εκατομμύρια για Ferrari Enzo με υπογραφή Σουμάχερ
Εκατομμύρια για Ferrari Enzo με υπογραφή Σουμάχερ …
Η Nissan καταργεί ιστορικό της μοντέλο
Η Nissan καταργεί ιστορικό της μοντέλο
Έριξε τους σέρβερ το νέο SUV της Mahindra
Έριξε τους σέρβερ το νέο SUV της Mahindra
Full ή plug-in υβριδικό το επόμενο Audi RS 6
Full ή plug-in υβριδικό το επόμενο Audi RS 6
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store