Δικαστικό «σούκο» στην Tesla για αυτονομία & φόρτιση

Οι αγωγές δεν είναι κάτι άγνωστο για την Tesla. Πολλοί καταναλωτές χρησιμοποιούν τη δικαστική οδό κατά της αμερικανικής φίρμας, συνήθως για ζητήματα με την ποιότητα των αυτοκινήτων και τις after sales υπηρεσίες. Αυτή τη φορά, όμως, η τροπή πήρε κατά τι πιο σοβαρή στροφή, καθώς η Tesla τιμωρήθηκε για εσφαλμένους αριθμούς αυτονομίας και χρόνων φόρτισης.

Για την ακρίβεια η Tesla τιμωρήθηκε για μια αναβάθμιση λογισμικού, που αποδείχθηκε πως μειώνει την αυτονομία και αυξάνει το χρόνο φόρτισης. Η υπόθεση αφορά 31 αγωγές, που κατατέθηκαν στη Νορβηγία, και Model S από το 2013 μέχρι το 2016. Η επίμαχη αναβάθμιση εφαρμόστηκε το 2019, με τις προδιαγραφές της Tesla να αναφέρουν «βελτιστοποίηση λειτουργίας του συστήματος και προστασίας της μπαταρίας». Οι ενάγοντες κατήγγειλαν πως μετά το update, τα διαστήματα κίνησης μεταξύ των φορτίσεων μειώθηκαν σημαντικά, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκε κατά πολύ ο χρόνος φόρτισης.

Προφανώς, για την προστασία της μπαταρίας, το λογισμικό μειώνει την απόδοσή της. Κάτι, όμως, που έχει σαν αποτέλεσμα την αλλοίωση των αριθμών αυτονομίας και φορτίσεων. Αριθμοί που διαφημίζονταν από την εταιρία και, σε μεγάλο βαθμό, επηρέαζαν το αγοραστικό κοινό. Οι Νορβηγοί, λοιπόν, που πλήρωσαν για κάτι και ξαφνικά βρέθηκαν στο μείον, κινήθηκαν νομικά εναντίον της Tesla. Η πρωτόδικη απόφαση βγήκε τον Μάιο, με τους δικηγόρους της εταιρίας να ασκούν έφεση, Η οποία εκδικάστηκε πριν λίγες ημέρες, δίχως να αλλάξει τίποτα στο τελικό αποτέλεσμα.

Η Tesla καλείται να αποζημιώσει κάθε ενάγοντα με 130.000 κορώνες Νορβηγίας, που ισοδυναμούν με 13.500 ευρώ. Το συνολικό ύψος των αποζημιώσεων ανέρχεται σε 4,03 εκατ. κορώνες, ή 418.500 ευρώ. Ποσό που εκ πρώτης όψεως μπορεί να μην λέει πολλά στους Αμερικανούς, όμως υπάρχει και η δεύτερη ανάγνωση. Η παρτίδα των  αυτοκινήτων με την «ελαττωματική» αναβάθμιση, αφορά 1.743 κομμάτια. Το δεδικασμένο της σκανδιναβικής χώρας ανοίγει το δρόμο και για άλλες αγωγές, που συγκεντρώνουν μεγάλες πιθανότητες να δικαιωθούν. Κάτι που, αν συμβεί, θα εκτινάξει το συνολικό κόστος των αποζημιώσεων. Το ποσό των 13.500 ευρώ να πάρουμε, ως ενδεικτικό, και να το πολλαπλασιάσουμε επί 1.743, παίρνουμε 23,5 εκατ. ευρώ! Αντιλαμβανόμαστε εύκολα τί ιστορίες ανοίγει αυτή η καταδικαστική απόφαση…

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Toyota Corolla 22 ετών ξέμεινε με 19.250 χιλιόμετρα
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Lexus: «Μπορεί να είναι χειροκίνητο το νέο LFA»
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
Η Οδύσσεια ενός ταξιδιού με ηλεκτρικό
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
«Ξεραίνει» η τιμή της Ferrari F50 του Μάικ Τάισον
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video)
Το Google Maps προκάλεσε επιχείρηση διάσωσης! (+video) …
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Χαλασμός για το νέο πάμφθηνο μεσαίο SUV
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Αυτό είναι το βασικό μονοκάμπινο νέο VW Amarok
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport
Ισχυρότερο και ταχύτερο από ποτέ το νέο Suzuki Swift Sport …
Η Porsche τσάκισε το ρεκόρ της Tesla στο 'Ring (+video)
Η Porsche τσάκισε το ρεκόρ της Tesla στο 'Ring (+video)
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store