Γνωρίζετε το Toyota Corolla 1.5 Turbo;

225

Τα 1.500άρια τούρμπο πλέον συγκαταλέγονται στους κανόνες της αγοράς, όχι τις εξαιρέσεις. Γενικότερα τα 1.5 λίτρα, κυριαρχούν πλέον έναντι της πρόσφατης νόρμας των 1.4 και 1.6, στις αρχές του downsizing – κάπου 15 χρόνια πριν, με το λανσάρισμα των πρώτων 1.4 TSI και 1.6 Ecotec Turbo. Μέσα σε όλα, υπάρχει ένα άγνωστο Toyota Corolla αυτής της φιλοσοφίας.

Corolla Turbo στην Ευρώπη είδαμε μόλις πριν 2 χρόνια, με το λανσάρισμα της 12ης γενιάς και την επιστροφή του χάτσμπακ στο θρυλικό όνομα, έπειτα από ένα διάλειμμα 12 ετών (2006-2018) ως «Auris». Το μόνο υπερτροφοδοτούμενο Corolla που είχαμε δει, ήταν το Corolla T-Sport Compressor. Στην Ιαπωνία, ωστόσο, είχαν Corolla 1.5 Turbo από το 2019! Εκεί, η σεντάν εκδοχή της 10ης γενιάς του παγκόσμιου best seller κυκλοφόρησε ως Corolla Axio. Μια χαρά υποθέτετε, το «Axio» προέρχεται από το δικό μας «άξιο»! Μια συγκεκριμένη έκδοση, δε, ήταν περισσότερο άξια από τις άλλες.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota Corolla 1.2T 116 PS

Το Axio GT παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2009. Βασιζόμενο στο αγωνιστικό Axio N2, ήταν ό,τι πιο κοντινό έβγαλε η Toyota σε σύνδεση αγώνων – αυτοκινήτων παραγωγής μετά την Celica GT-Four ST205, μέχρι την έλευση του GR Yaris. Η εμφάνιση ξεχωρίζει κατευθείαν χάρις στο πακέτο της TRD, με το αεροδυναμικό πακέτο σε προφυλακτήρες και μαρσπιέ, μαζί με ένα διακριτικό spoiler στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Φυσικά οι 17άρες ζάντες με τα ελαστικά Michelin Pilot Preceda PP2 215/45, σε συνδυασμό με την ανάρτηση Sportivo (χαμηλωμένη και σκληρότερη), δίνουν στο GT την ανάλογη τόνωση στο εμφανισιακό κομμάτι.

Δείτε ακόμα: 4κίνητο και τουλάχιστον 261 ίππων το GR Corolla

 

Για το μηχανικό, φρόντιζε το turbo kit της TRD. Ο 1NZ-FTE των 1.496 κ.εκ., μετά την προσθήκη υπερτροφοδότη, intercooler και τον επαναπρογραμματισμό της ECU, απέδιδε 150 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 200 Nm στις 4.800 σ.α.λ. Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Axio, το GT δεν συνδυαζόταν με κιβώτιο CVT, αλλά με ένα 5τάχυτο χειροκίνητο – και μάλιστα σφιχτής κλιμάκωσης. Ως αποτέλεσμα, το Axio GT επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,9 δλ. και έφτανε μέχρι τα 205 χλμ./ώρα τελικής.

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το σπάνιο τούρμπο Toyota Corolla Sportivo;

Στην κορυφαία του αγωνιστική μορφή, συμμετείχε στην κατηγορία GT300 του Ιαπωνικού Πρωταθλήματος Τουρισμού και έπαιρνε κίνηση από έναν ατμοσφαιρικό V6 3.5 λίτρων τοποθετημένο στο κέντρο, με απόδοση πάνω από 300 ίππους!