Mercedes 450 SEL 6.9: Η επιτομή τoυ αυτοκινήτου

Κατά κοινή παραδοχή, σαν τις παλιές Mercedes δεν έχει. Ποιότητα, αξιοπιστία, τεχνολογία μηχανική, προσοχή στη λεπτομέρεια, τα πάντα που καθιστούν ένα αυτοκίνητο κορυφαίο χαρακτήριζαν τα παλιά «Αστέρια» (όχι ότι τα νέα υστερούν). Και η 450 SEL 6.9 μνημονεύεται ως το πιο λαμπρό όλων.

Η κορυφαία έκδοση της 1ης γενιάς S-Class θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη Mercedes όλων των εποχών. Ένα παράσημο που απορρέει από το τι προσέφερε η κορωνίδα των W116 στην αυτοκίνηση, το 1975 που παρουσιάστηκε, αλλά και την κληρονομιά που άφησε χαρακτηρίζοντας όλα τα σύγχρονα τετράτροχα. Η 6.9 βασιζόταν στην έκδοση της απλής 450 SEL με το μακρύ μεταξόνιο, χαρακτηριζόμενη από την αρχοντική της εμφάνιση. Με 5.060 χλστ. μήκους (5.345 χλστ. στην Αμερική, με τους τεράστιους προφυλακτήρες) και 2.960 χλστ. μεταξόνιο, η SEL ήταν -και παραμένει- μια από τις πιο επιβλητικές παρουσίες επί οδοστρώματος.

Δείτε ακόμα: 190E 2.5-16V Evo II: Ο λύκος της Mercedes (+video)

Μια επιβλητικότητα που ενισχύεται από τον υπεύθυνο κίνησης, που δεν είναι άλλος από τον χειροποίητο κινητήρα. Ο V8 των 6.834 κ.εκ. κατασκευαζόταν στο χέρι και δοκιμαζόταν επί 265 συνεχή λεπτά στον πάγκο, πριν λάβει το «ΟΚ» για τοποθέτηση στο μηχανοστάσιο της S-Class. Με μονό εκκεντροφόρο επικεφαλής και σφυρήλατα «βαρέα μέταλλα» (στρόφαλος, μπιέλες και πιστόνια), εκτός από τέρας αντοχής, ο M100 ήταν εκ των πρωτοπόρων του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού, χρησιμοποιώντας το σύστημα K-Jetronic της Bosch.

Η ισχύς έφτανε τους 290 ίππους στις 4.250 σ.α.λ. και τα 550 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ., με την καμπύλη απόδοσης να είναι τόσο ομαλή και «γεμάτη», ώστε ακόμα και με το πολύ μακρύ 3τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (τελική σχέση μετάδοσης 2,65: 1), αλλά και το βάρος των 1.900 κιλών, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 7,4 δλ. με την τελική να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα.

Το σύστημα λίπανσης αποτελείτο από ξηρό κάρτερ και 12 λίτρα υγρού, το οποίο σε συνδυασμό με τις υδραυλικές βαλβίδες και την ειδικά επεξεργασμένη κεφαλή του κινητήρα, εξασφάλιζαν διαστήματα σέρβις ανήκουστα μεγάλα για μοντέλο της εποχής: τα λάδια έπρεπε να αλλάζονται κάθε 20.000 χλμ. και το πρώτο μεγάλο σέρβις του μοτέρ ήταν προγραμματισμένο για τις 80.500 χλμ. Και είμαστε ακόμα στην αρχή του τεχνολογικού φεστιβάλ της W116…

Διαβάστε επίσης: Όταν το Citroen DS έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ (+video)

Ο κλιματισμός ήταν επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενος, σε μια περίοδο που τα περισσότερα αυτοκίνητα με το ζόρι είχαν καλοριφέρ. Η ηχομόνωση ήταν τόσο μελετημένη, ώστε ακόμα και στην τελική ταχύτητα το επίπεδο θορύβου δεν ξεπερνούσε τα 80 db! Σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου (120-130 χλμ./ώρα), ο κινητήρας λειτουργούσε με λιγότερες από 1.900 σ.α.λ. και στα αυτιά των επιβατών έφταναν μόλις 68 db! Η ανάρτηση αποτελούσε παραλλαγή της υδροπνευματικής που συναντάμε στην Citroen DS και εξασφάλιζε στην λιμουζίνα των 2 τόνων «ευελιξία επιπέδου Mini Cooper», σύμφωνα με Βρετανούς δημοσιογράφους. Χαρακτηριστικό, δε, το γεγονός πως διέθετε στάνταρ μπλοκέ διαφορικό της ZF.

Η Mercedes ήταν τόσο σίγουρη για την 6.9, ώστε την έδωσε σε έναν Αμερικανό δημοσιογράφο για ένα ταξίδι 1.329 χλμ. και μετά οριακή οδήγηση σε πίστα για 40 γύρους. Ο Brock Yates παρέλαβε την 450 SEL από το Μανχάταν και ταξίδεψε μέχρι την Τζόρτζια, στην πίστα Road Atlanta. Εκεί έκανε 40 γύρους στο σιρκουί των 4.088 μέτρων, τόσο άνετα που είχε ανοιχτή την ηλιοροφή και το ραδιόφωνο. Φυσικά υπήρχαν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Αυτό που δίνει κοσμογονική σημασία στην 450 SEL 6.9 είναι ένα άλλο τεχνολογικό στοιχείο, που αρχικά διατίθετο στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Το 1975, η γερμανική ναυαρχίδα έγινε το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών – το πασίγνωστο και προαπαιτούμενο εδώ και πολλά χρόνια σε κάθε νέο μοντέλο, ABS! Μια δεκαετία αργότερα, η διάδοχος W126 γινόταν το πρώτο αυτοκίνητο όλων των εποχών με στάνταρ το ίδιο σύστημα.

Διαβάστε επίσης: Το ρεκόρ των 200+ ωρών της Mercedes 190E 2.3-16

Αναμενόμενα, τόση τεχνολογία και προσήλωση στην ποιότητα κατασκευής κόστιζε. Στη Γερμανία κόστιζε 81.247 μάρκα και στην Αμερική έφτανε τις 40.000 δολάρια, την ίδια στιγμή που η Rolls-Royce Silver Shadow κόστιζε 43.200. Επιπροσθέτως, υπήρχε και η πετρελαϊκή κρίση. Παρόλα αυτά, σε 5 χρόνια παραγωγής (1975-1979) η Mercedes πούλησε 7.380 450 SEL 6.9 και πρακτικά έβαλε τα θεμέλια για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος.

Απολαύστε την στο Ronin, να κυνηγιέται με Audi S8, Citroen XM και Peugeot 605

Get it on Google Play Download on the App Store