Οι Κινέζοι αλλάζουν τους κανόνες στον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων

140

Εδώ και πολλά χρόνια, η πορεία ενός μοντέλου έχει προδιαγεγραμμένη πορεία: παρουσίαση, κυκλοφορία μετά από λίγους μήνες, facelift –συνήθως- στα 4 χρόνια, αντικατάσταση μετά από άλλα 2. Ο μέσος όρος κύκλου ζωής, δηλαδή, οριοθετείται στα 6-7 χρόνια, με μια ενδιάμεση ανανέωση. Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, όπως το Nissan GT-R που βρίσκεται ήδη 12 χρόνια στην αγορά και ενδέχεται να φτάσει τα 19, πριν αντικατασταθεί! Οι Κινέζοι, ωστόσο, κινούνται προς την δραστική αλλαγή των κανόνων.

Η JAC Motors μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα γνωστή, όμως δραστηριοποιείται από το 1964. Αρχικά ως κατασκευαστής φορτηγών, με την στροφή του μιλένιουμ να σηματοδοτεί την ενασχόλησή της με τα επιβατικά αυτοκίνητα. Κάποια περίοδο στα τέλη των 00’s, βρισκόταν στην πρώτη δεκάδα των πιο εμπορικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα, με το ποσοστό της στην τεράστια αγορά να φτάνει το 2,5%. Οι καιροί αλλάζουν, όμως, και τώρα δεν ξεπερνά το 1%. Σύμφωνα με τους ίδιους, οφείλουν να αλλάξουν και οι τακτικές διαχείρισης της πορείας ενός μοντέλου.

Δείτε ακόμα: Το μεγάλο πολυτελές κινεζικό κουπέ SUV των 22.000 ευρώ

Το πιο επιτυχημένο μοντέλο της JAC σήμερα, είναι το Refine S3. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ποιο γερμανικό μοντέλο αποτέλεσε έμπνευση για την ονομασία. Το S3, λοιπόν, παρουσιάστηκε το 2014. Ένα κλασικό SUV, που εμφανισιακά παρέπεμπε στο Hyundai ix35. Οι διαστάσεις του έχουν μείνει απαράλλαχτες μέχρι σήμερα, στα 4.345 χλστ. μήκους, 1.765 πλάτους, 1.640 ύψους και 2.560 μεταξονίου. Το ίδιο ισχύει και για τον συνδυασμό κινητήρα-μετάδοσης, με έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη 114 ίππων να κινεί τους εμπρός τροχούς, μέσω 5τάχυτου αρχικά και 6τάχυτου σήμερα χειροκίνητου κιβωτίου. Εκεί που καινοτομούν οι Κινέζοι, είναι στα διαστήματα των ανανεώσεων. Όχι «ανανέωσης». Πληθυντικός.

Υπό κανονικές συνθήκες, το Refine S3 είτε θα είχε κάνει πριν 1 χρόνο το καθιερωμένο facelift, ή θα υποβαλλόταν σε αυτό φέτος. Η JAC, όμως, έχει προβεί ήδη σε 4 facelifts! Το πρώτο έγινε το 2015, έναν μόλις χρόνο μετά το λανσάρισμα, με το δεύτερο να ακολουθεί το 2017. Οι αλλαγές αφορούσαν μικρές στυλιστικές διαφορές στους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα, για «να την διατηρήσουν ελκυστική στο μάτι». Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονταν στο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο κάθε φορά εμπλουτιζόταν και περισσότερο.

Διαβάστε επίσης: Το πρώτο κινέζικο SUV Made in Europe!

Το 2018 ήρθε ένα ακόμα, ίδιου ύφους. Φέτος οι Κινέζοι πήγαν ένα βήμα παραπάνω, αλλάζοντας πλήρως το εμπρός μέρος, αντιγράφοντας ουσιαστικά το νέο Chevrolet Blazer. Τα υλικά στο εσωτερικό έχουν αναβαθμιστεί -κατά δήλωση των ίδιων- ενώ πλέον ο εξοπλισμός περιλαμβάνει πανοραμική ηλιοροφή, περιμετρικό έλεγχο αμαξώματος με κάμερες, σύστημα πολυμέσων κλπ. Η τιμή ανέρχεται στις 10.430 ευρώ. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους εξέλιξης και μάρκετινγκ της JAC Motors, τα περιορισμένα αλλά συχνά facelifts διατηρούν επίκαιρο ένα μοντέλο και επιτρέπουν στον κατασκευαστή που τα πραγματοποιεί, να προσαρμόζεται στις νεότερες προτάσεις του ανταγωνισμού. Μένει να δούμε αν θα ακολουθήσουν το παράδειγμά τους άλλοι συμπατριώτες του.