Ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων με κανονικό χειρόφρενο

100

Το κλασικό, χειροκίνητο χειρόφρενο τείνει σταθερά -και χέρι-χέρι με το παραδοσιακό κιβώτιο- προς εξαφάνιση, αφού ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα εφοδιάζονται με ηλεκτρικό. Ο παραδοσιακός μοχλός αντικαθίσταται με ένα κουμπάκι, ακόμα και σε μοντέλα με αμιγώς σπορ προσανατολισμό.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία, δε, ανακαλύπτουμε πως ούτε το 1/3 των νέων μοντέλων στο «Νησί» δεν διατίθεται με παραδοσιακό χειρόφρενο! Η έρευνα του CarGurus αποκάλυψε πως μόλις το 24% των αυτοκινήτων που πωλούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να ανεβοκατεβάζει το χειρόφρενο, με πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να το έχουν εξαλείψει πλήρως από τις γκάμες τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι Alfa Romeo, Honda, Land-Rover, Lexus, Mercedes-Benz και Porsche. Ακόμα και μοντέλα που μέχρι πέρσι είχαν κάποια έκδοση με μηχανικό χειρόφρενο -όπως οι BMW Σειρά 1 και 3, το Peugeot 208 και το Nissan Juke-  φέτος το εγκατέλειψαν.

Δείτε ακόμα: Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;

Στον αντίποδα Dacia, Fiat, Hyundai, Renault και Suzuki -μεταξύ άλλων- που διατηρούν ένα ποσοστό άνω του 50% προσφοράς κλασικού χειρόφρενου στα αυτοκίνητά τους

Manufacturer No of models on sale No of models with manual handbrakes % of models with manual handbrake
Alfa Romeo 6 0 0%
Audi 48 1 2%
BMW 52 6 12%
Citroen 11 3 27%
Dacia 5 5 100%
DS 3 0 0%
Fiat 17 13 76%
Ford 20 7 35%
Honda 8 0 0%
Hyundai 19 11 58%
Jaguar 8 0 0%
Jeep 5 1 20%
Kia 16 3 19%
Land Rover 8 0 0%
Lexus 11 0 0%
Mazda 10 4 40%
Mercedes-Benz 32 0 0%
MG 4 2 50%
Mini 8 4 50%
Mitsubishi 7 4 57%
Nissan 10 4 40%
Peugeot 16 1 6%
Porsche 60 0 0%
Renault 12 8 67%
SEAT 8 5 63%
Skoda 16 9 56%
SsangΥong 5 3 60%
Subaru 7 2 29%
Suzuki 7 5 71%
Tesla 3 0 0%
Toyota 20 9 45%
Vauxhall 11 6 55%
Volvo 8 0 0%
VW 25 5 20%
Total 506 121 24%

 

Διαβάστε επίσης: Η μαγεία του κλασικού χειρόφρενου (+video)

Σε σύνολο 506 διαθέσιμων μοντέλων, μόλις τα 121 μένουν πιστά στην παράδοση. Για το 2019 το ποσοστό έφτανε στο 30%, ενώ δυο χρόνια πριν άγγιζε το 39%. Παρατηρούμε, δηλαδή, μια ετήσια μείωση που αγγίζει το 10%. Αν συνεχιστεί, μιλάμε για ζήτημα διετίας μέχρι να εξαφανιστεί πλήρως το χειροφρένο που αγαπήσαμε, τουλάχιστον για την αγορά της Μεγάλης Βρετανίας. Δεδομένου, ωστόσο, ότι δεν μιλάμε για κάποιο εξοπλιστικό στοιχείο που ποικίλει από αγορά σε αγορά, και έχοντας κατά νου πως οι γκάμες των εταιριών δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές στην αγορά της Ευρώπης, γίνεται αντιληπτό πως ο θάνατος του μηχανικού χειρόφρενου είναι αναπόφευκτος.