Πάτωσαν τα Tesla σε έρευνα ποιότητας

2414

Τα αυτοκίνητα της Tesla είναι πασίγνωστα και πλέον, μπορούν να τα αγοράσουν με κάθε επισημότητα οι Έλληνες. Πασίγνωστα, βέβαια, δεν είναι μόνο για τις επιδόσεις, τον Elon Musk και τα video όπου συμμετέχουν σε κόντρες, αλλά και για τα προβλήματα ποιότητας. Για το Model 3, λόγου χάρη, έχουν αναφερθεί επανειλημμένως περιστατικά που φεύγει ο πίσω προφυλακτήρας και για τα οποία ο κατασκευαστής δεν κάνει τίποτα. Μια εικόνα που αντικατοπτρίζεται πλήρως στην τελευταία έρευνα ποιότητας της J.D. Power.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνουν τα Tesla στην Ελλάδα και πότε έρχονται;

Η έρευνα αφορά νέα μοντέλα και επικεντρώνονται στην εμφάνιση προβλημάτων, κατά τις πρώτες 90 μέρες κυκλοφορίας. Οι κάτοχοι των αυτοκινήτων απαντούν σε 223 ερωτήσεις, τα δεδομένα αναλύονται και προκύπτει ο μέσος όρος εμφάνισης προβλημάτων ανά 100 αυτοκίνητα (problems per 100-PP100 για συντομία). Το δειγματολόγιο φέτος έφτασε τους 87.282 κατόχους και τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά.

Ξεκινάμε από την κορυφή, όπου συναντάμε τις Dodge και Kia με 136 PP100. Από κοντά οι Chevrolet και Ram, με 141, μία ανάσα μπροστά από την Genesis (142) και ακολουθεί η Mitsubishi (148). Buick (150), GMC (151), Volkswagen (152) και Hyundai (153) κλείνουν την πρώτη δεκάδα. BMW (176), Honda (177), Toyota (177), Mazda (184) και Porsche (186), που συνήθως διαπρέπουν σε έρευνες του είδους, βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο των 166 PP100. Εντύπωση προκαλεί και η θέση της Lexus (159 PP100), κάτω από την Jeep (155), με τις Volvo, Audi και Land Rover να καταλαμβάνουν τις τρεις τελευταίες θέσεις της κανονικής κατάταξης. Και λέμε «κανονική», καθότι η Tesla συνθέτει μια κατηγορία μόνη της.

Η τελευταία Land Rover σημειώνει 228 PP100. Η Tesla τα πήγε τόσο άσχημα, ώστε δεν συγκαταλέγεται καν στο ίδιο γράφημα με τις υπόλοιπες εταιρίες! Τα 250 προβλήματα ανά 100 αυτοκίνητα συνιστούν αρνητικό ρεκόρ 10ετίας για τα κιτάπια της J.D. Power και αποτελούνται από ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς: θέματα στην ποιότητα του εσωτερικού, ελαττωματική βαφή, ανισομερή πάνελ, δυσλειτουργίες σε ηλεκτρονικά συστήματα, καθυστερήσεις στον χρόνο φόρτισης και φυσικά οι προαναφερθέντες «αυτόνομοι» προφυλακτήρες, μεταξύ άλλων.

Διαβάστε επίσης: Γιατί τα ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι αξιόπιστα;

Να θυμίσουμε πως η έρευνα αφορά καθαρά τους πρώτους 3 μήνες ζωής ενός μοντέλου. Για αυτό και βλέπουμε εταιρίες που είθισται να κυμαίνονται κάτω του μέσου όρου (Dodge και Jeep, για παράδειγμα) σε έρευνες αξιοπιστίας και ποιότητας, εδώ να είναι πάνω από φαβορί όπως Lexus, Honda και Toyota. Δείτε αναλυτικά τους νικητές ανά κατηγορία:

Μικρά: Chevrolet Sonic

Premium μικρά: Audi A3

Compact: Kia Forte

Compact sport: Hyundai Veloster – MINI Cooper (ισοβαθμία)

Compact premium: Genesis G70

Μεσαία: Chevrolet Malibu

Μεσαία sport: Ford Mustang

Μεσαία premium: Cadillac CTS

Μεγαλομεσαία: Nissan Maxima

Premium μεγαλομεσαία: Cadillac CT6

Premium μεγάλα: BMW Σειρά 8

Μικρά SUV: Kia Soul

Μικρά premium SUV: Jaguar E-Pace

Compact SUV: Hyundai Tucson

Compact premium SUV: Cadillac XT4

Μεσαία SUV: Nissan Murano

Μεσαία premium SUV: Lexus GX

Μεγαλομεσαία SUV: Kia Sorento

Μεγαλομεσαία premium SUV: BMW X6

Μεγάλα SUV: Nissan Armada

Μεγάλα premium SUV: Cadillac Escalade

Δείτε ακόμα: Τα 10 πιο αξιόπιστα και ζημιάρικα αυτοκίνητα