Περασμένα μεγαλεία χαμηλών τιμών και ντίζελ

Είναι πλέον γνωστό ότι οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων σπάνε κάθε ρεκόρ αυξήσεων, με τις ανατιμήσεις να μην έχουν τελειωμό. Οι διαφορές με μια δεκαετία (και λιγότερο) πριν είναι χαοτικές, χωρίς παράλληλα να έχουν γίνει ανάλογες αυξήσεις σε μισθούς για παράδειγμα. Θα πείτε από την άλλη πλευρά ότι δεν υπάρχει «γυμνό» αυτοκίνητο, αφού και τα μικρά εξοπλίζονται με ένα σωρό συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, συνδεσιμότητας, υβριδική τεχνολογία κ.λπ. Όμως προ 10ετίας ήταν και πολύ φθηνότερα και τα καύσιμα, όπως και όλα τα άλλα αγαθά.

Για του λόγου το αληθές ανατρέξαμε δέκα έτη πριν και συγκεκριμένα τον Απρίλιο του 2013, όταν στο autogreeknews.gr είχαμε δημοσιεύσει ένα άρθρο με ντίζελ μικρά αυτοκίνητα, τα οποία πωλούνταν με τιμή μεταξύ περίπου 12.000 έως 14.000 ευρώ. Τότε υπήρχε και το κρατικό όφελος της απόσυρσης (όχι όπως τώρα που επιδοτούνται μόνο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), καθώς και σημαντικές εκπτώσεις από τις κεντρικές αντιπροσωπείες. Επίσης, η ζήτηση για τα πετρελαιοκίνητα ήταν τεράστια, αφού το ποσοστό των ταξινομήσεων είχε φτάσει το εντυπωσιακό 60%, όταν το 2022 ίσα που πέρασε το 16%. Πτώση που αποδίδεται στην εξαφάνιση των μικρών και οικονομικών ντίζελ και στην άνοδο του εξηλεκτρισμού.

Ας αναπολήσουμε… ξεφυσώντας, την -όχι και τόσο μακρινή- αυτή εποχή, όπου οι τιμές των αυτοκινήτων ήταν πραγματικά χαμηλές, συγκρινόμενες με τις τωρινές.

Μάρκα/μοντέλο Τιμή (€) 2013
Chevrolet Aveo 1.3D 95 PS ECO 11.990
Citroen C3 1.4 HDi 68 PS 11.290
Fiat Punto 1.3 MTJ 85 PS 13.194
Ford Fiesta 1.6 TDCi 95 PS 13.149
Hyundai i20 1.1 diesel 75 PS 12.900
Kia Rio 1.1 Diesel 75 PS 12.190
Lancia Ypsilon 1.3 JTDM-2 95 PS 13.228
Opel Corsa 1.3 DTE EcoFlex 95 PS 14.007
Renault Clio 1.5 dCi 90 PS 14.950
SEAT Ibiza 1.2 TDI 75 PS 12.490
Skoda Fabia 1.2 TDI 75 PS 12.450
Volkswagen Polo 1.2 TDI 75 PS 13.330

 

Σήμερα, από όλα αυτά τα ντίζελ, τα μοντέλα που συνεχίζουν να διατίθεται με πετρελαιοκινητήρες, είναι το Citroen C3 1.5 Blue HDi 100 hp (από 20.300 ευρώ), το Opel Corsa 1.5D 102 hp (από 21.770 ευρώ) και το Renault Clio 1.5 Blue dCi 100 hp (από 23.120 ευρώ). Επίσης, το Chevrolet Aveo, το Fiat Punto και το Lancia Ypsilon έχουν αποσυρθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Όσο για το πιο οικονομικό, αλλά με κινητήρα βενζίνης, είναι το νέο Hyundai i20, το οποίο με τον 1.2 MPi 84 hp εκκινεί από 15.890 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα Subaru STI γίνονται ηλεκτρικά STe
Τα Subaru STI γίνονται ηλεκτρικά STe
Renault: «Όλα τα λεφτά πάνε στα ηλεκτρικά»
Renault: «Όλα τα λεφτά πάνε στα ηλεκτρικά»
Η επιτυχία της Cupra απειλεί τη SEAT
Η επιτυχία της Cupra απειλεί τη SEAT
Τέλος ιστορικό Toyota από την αγορά της Ιαπωνίας
Τέλος ιστορικό Toyota από την αγορά της Ιαπωνίας …
Ιδέες για pick up α λα Santa Cruz η Toyota
Ιδέες για pick up α λα Santa Cruz η Toyota
Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό VW GTI
Έρχεται το πρώτο ηλεκτρικό VW GTI
Δεκάδες νέα ονόματα για τις μελλοντικές BMW
Δεκάδες νέα ονόματα για τις μελλοντικές BMW
Σε ποια αγορά το νέο Type R ρίχνει 11.000 στο Golf R;
Σε ποια αγορά το νέο Type R ρίχνει 11.000 στο Golf R;
Το «γυρνάει» η Ε.Ε: Θερμικά μοτέρ και μετά το 2035!
Το «γυρνάει» η Ε.Ε: Θερμικά μοτέρ και μετά το 2035! …
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store