Ποια πρωτιά είχε το Toyota Starlet του 1978;

77

 

Το όνομα Starlet επέστρεψε στην γκάμα της Toyota μετά από 21 χρόνια, αναβιώνοντας ένα από τα σημαντικότερα και πιο καλοπουλημένα μοντέλα του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Δείτε ακόμα: 30 χρόνια από το Toyota Starlet GT Turbo (P80)

Ένα μοντέλο που άφησε εποχή ως GT Turbo και Glanza, αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο για πολλούς, αυτό με το οποίο πήραν δίπλωμα ακόμα περισσότεροι (ακόμα υπάρχουν σχολές οδήγησης με Starlet) και -μετά την επιστροφή του- μετράει πια 47 χρόνια πορείας. Ξεκίνησε το 1973, αν και για να περάσει τα σύνορα της εγχώριας αγοράς χρειάστηκαν άλλα 5 χρόνια και το λανσάρισμα του KP60. Μικρότερο σε μήκος (3.680 χλστ. αντί 3.790) από τον προκάτοχο, αλλά με αυξημένο μεταξόνιο (2.300 χλστ. το τρίθυρο, 2.325 το πεντάθυρο, 2.265 το προηγούμενο), το Starlet 2ης γενιάς υπήρξε ένας από τους ιδρυτές της κατηγορίας που σήμερα ξέρουμε ως «σουπερμίνι», μαζί με το VW Polo (παρουσιασθέν το 1975).

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το Nissan Micra 1.0 Super Turbo του 1988;

Διαθέσιμο με 4 μοτέρ βενζίνης (1.0, 1.1, 1.3 και 1.3 με injection) και αποδόσεις από 45 έως 59 ίππους, συνέχισε να ζωγραφίζει -κυριολεκτικά- ακόμα και πολλά χρόνια μετά το τέλος παραγωγής, το 1984, ως project για drift car και γενικότερα, ως σχολείο εκμάθησης της πίσω κίνησης. Εκτός από αυτή την ιδιότητα, το Starlet P60 είναι μνημειώδες για ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Αποτελεί το πρώτο Toyota που εφοδιάστηκε με κρεμαγέρα! Μάλιστα, το Starlet ήταν ψαγμένο και από πλευράς στησίματος (εξ ου και η έφεση στις πλαγιολισθήσεις), διαθέτοντας ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός)!

Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο Toyota με κίνηση μπροστά;

Το τρίθυρο KP61 μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό Starlet που διατέθηκε στις Η.Π.Α., από το 1981 μέχρι το 1984. Επίσης, άλλο ένα ιδιαίτερο γνώρισμα του ιαπωνικού μικρού, ήταν ο συνδυασμός κινητήρων μετάδοσης. Τη στιγμή που ο 1.300άρης 4Κ έστελνε 59 ίππους στους πίσω τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το ίδιο μοτέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ψεκασμό EFI (διαβάστε αναλυτικά την ιστορία του) συνδυαζόταν με το 4άρι χειροκίνητο του 1.1!