Ποια πρωτιά είχε το Toyota Starlet του 1978;

 

Το όνομα Starlet επέστρεψε στην γκάμα της Toyota μετά από 21 χρόνια, αναβιώνοντας ένα από τα σημαντικότερα και πιο καλοπουλημένα μοντέλα του Ιάπωνα κατασκευαστή.

Δείτε ακόμα: 30 χρόνια από το Toyota Starlet GT Turbo (P80)

Ένα μοντέλο που άφησε εποχή ως GT Turbo και Glanza, αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο για πολλούς, αυτό με το οποίο πήραν δίπλωμα ακόμα περισσότεροι (ακόμα υπάρχουν σχολές οδήγησης με Starlet) και -μετά την επιστροφή του- μετράει πια 47 χρόνια πορείας. Ξεκίνησε το 1973, αν και για να περάσει τα σύνορα της εγχώριας αγοράς χρειάστηκαν άλλα 5 χρόνια και το λανσάρισμα του KP60. Μικρότερο σε μήκος (3.680 χλστ. αντί 3.790) από τον προκάτοχο, αλλά με αυξημένο μεταξόνιο (2.300 χλστ. το τρίθυρο, 2.325 το πεντάθυρο, 2.265 το προηγούμενο), το Starlet 2ης γενιάς υπήρξε ένας από τους ιδρυτές της κατηγορίας που σήμερα ξέρουμε ως «σουπερμίνι», μαζί με το VW Polo (παρουσιασθέν το 1975).

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε το Nissan Micra 1.0 Super Turbo του 1988;

Διαθέσιμο με 4 μοτέρ βενζίνης (1.0, 1.1, 1.3 και 1.3 με injection) και αποδόσεις από 45 έως 59 ίππους, συνέχισε να ζωγραφίζει -κυριολεκτικά- ακόμα και πολλά χρόνια μετά το τέλος παραγωγής, το 1984, ως project για drift car και γενικότερα, ως σχολείο εκμάθησης της πίσω κίνησης. Εκτός από αυτή την ιδιότητα, το Starlet P60 είναι μνημειώδες για ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Αποτελεί το πρώτο Toyota που εφοδιάστηκε με κρεμαγέρα! Μάλιστα, το Starlet ήταν ψαγμένο και από πλευράς στησίματος (εξ ου και η έφεση στις πλαγιολισθήσεις), διαθέτοντας ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός)!

Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο Toyota με κίνηση μπροστά;

Το τρίθυρο KP61 μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό Starlet που διατέθηκε στις Η.Π.Α., από το 1981 μέχρι το 1984. Επίσης, άλλο ένα ιδιαίτερο γνώρισμα του ιαπωνικού μικρού, ήταν ο συνδυασμός κινητήρων μετάδοσης. Τη στιγμή που ο 1.300άρης 4Κ έστελνε 59 ίππους στους πίσω τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, το ίδιο μοτέρ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ψεκασμό EFI (διαβάστε αναλυτικά την ιστορία του) συνδυαζόταν με το 4άρι χειροκίνητο του 1.1!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
50% πάνω το Hyundai Tucson στην Ελλάδα
50% πάνω το Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Απαγόρευση ηλεκτρικών για αποφυγή μπλακάουτ!
Απαγόρευση ηλεκτρικών για αποφυγή μπλακάουτ! …
Νέα Hyundai Elantra σε τιμές μικρών SUV
Νέα Hyundai Elantra σε τιμές μικρών SUV
Ποια εταιρία προσφέρει μόνο κλασικό χειρόφρενο;
Ποια εταιρία προσφέρει μόνο κλασικό χειρόφρενο; …
Το Kia EV6 GT «πάγωσε» την Aventador SVJ (+video)
Το Kia EV6 GT «πάγωσε» την Aventador SVJ (+video)
Ήρθε το νέο SUV για βασιλικές ανέσεις
Ήρθε το νέο SUV για βασιλικές ανέσεις
Τι λάθος υπάρχει σε αυτή την αγγελία;
Τι λάθος υπάρχει σε αυτή την αγγελία;
Ίδιο 0-100 με το GR86 το νέο Toyota Prius!
Ίδιο 0-100 με το GR86 το νέο Toyota Prius!
Πωλείται η μοναδική χειροκίνητη Mercedes E55 AMG
Πωλείται η μοναδική χειροκίνητη Mercedes E55 AMG
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store