Ποιο είναι το μακροβιότερο 4×4 που παράγεται;

Τα περισσότερα αυτοκίνητα αντικαθίστανται συνήθως κάθε περίπου έξι με επτά χρόνια, ενώ μπορεί να κρατήσουν λίγο λιγότερο ή και περισσότερο με κάποια ενδιάμεσα απαραίτητα facelift, έτσι ώστε να διατηρηθούν «φρέσκα» σε εμφάνιση, τεχνολογία και να διορθωθούν πιθανά λάθη. Ελάχιστα είναι τα αυτοκίνητα που έχουν παραμείνει για δεκαετίες στην παραγωγή με κάποιες μικροαλλαγές αλλά χωρίς να αλλάξουν γενιά, ωστόσο μόνο ένα συνεχίζει στα 4×4 να παράγεται χωρίς να έχει αντικατασταθεί εδώ και 42 ολόκληρα χρόνια.

Δείτε ακόμη: Lada 500 ίππων «δίνει πόνο» σε Mercedes SLS AMG (+video)

Αυτό δεν είναι άλλο από το Lada Niva (πωλείται και με τις ονομασίες 4×4, Taiga, Diva κ.λπ), του οποίου η εξέλιξη ξεκίνησε το 1971 και δοκιμαζόταν για χρόνια στις δύσκολες κλιματολογικές και εδαφικές συνθήκες της Ρωσίας και της Σιβηρίας. Η κατασκευή του ξεκίνησε στις 5 Απριλίου του 1977 και παραμένει μέχρι σήμερα στη γραμμή παραγωγής της Avtovaz. Μέχρι το 1993 εφοδιαζόταν με 1.6 λτ. κινητήρα ισχύος 75 ίππων με καρμπιρατέρ, ενώ τότε αντικαταστάθηκε από τον πιο σύγχρονο μονού ψεκασμού των 1.7 λτ. με 80 ίππους. Το 1999 έκανε την εμφάνισή του και με ντίζελ κινητήρα 1.9 λτ. ισχύος 75 ίππων από την Peugeot και παράχθηκε μέχρι το 2007, όμως πωλούνταν σε λίγες αγορές. Όλα αυτά τα χρόνια, από την έναρξη του λανσαρίσματός του μέχρι σήμερα, έχει δεχτεί κάποιες απαραίτητες αναβαθμίσεις στο αμάξωμα, στο εσωτερικό, στα μηχανικά του μέρη και έχει διατεθεί σε διάφορες εκδόσεις, ωστόσο ουσιαστικά παραμένει το ίδιο μοντέλο.

Νέο Lada Niva αναμένεται να δούμε όχι νωρίτερα από το 2021 και ως βάση θα χρησιμοποιηθεί το πρωτότυπο μοντέλο 4×4 Vision που έκανε πρεμιέρα το 2018 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Μόσχας. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το νέο Niva θα έχει μήκος 4,2 μ., θα είναι 5θυρο και θα έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος για να κινείται άνετα εκτός δρόμου. Για τον ίδιο λόγο οι πρόβολοι εμπρός – πίσω θα είναι κοντοί, έτσι ώστε να βοηθούν στην πιο άνετη είσοδο και έξοδο από νεροφαγώματα και λοιπά εμπόδια. Οι κοντές σχέσεις μετάδοσης δεν θα λείπουν, καθώς για τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα που θα μεταβάλλουν την ροπή που κατανέμεται στους τέσσερις τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης.

Δείτε ακόμη: Έτσι θα μπορούσε να είναι το νέο Lada Niva

Το υπάρχον Niva εξοπλίζεται με Euro 6d–Temp 1.7 λτ. κινητήρα ισχύος 83 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και με ροπή 129 Nm στις 4.000 σ.α.λ., επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 19,0 δλ., η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 137 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 9,8-10,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 226-228 γρ./χλμ. Οι τιμές του στη Γερμανία ξεκινούν από 11.990 ευρώ, ενώ στην Ρωσία πωλείται από 444.510 ρούβλια (6.285 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store