Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κεραμικά φρένα;

Η τεχνολογική πρόοδος στα αυτοκίνητα -και γενικότερα- σήμερα, πέρα από κάθε προηγούμενο, βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά. Αναβαθμίσεις και βελτιώσεις προκύπτουν σχεδόν σε ετήσια κλίμακα, με τα τετράτροχα να θυμίζουν οχήματα από ταινία του George Lucas σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσαν πριν 20 χρόνια. Το ίδιο ισχύει για τη μεταφορά τεχνολογίας από την Formula 1 στα αυτοκίνητα δρόμου.

Όταν η Ferrari παρουσίασε την F355 F1, προκάλεσε αίσθηση. Το ημιαυτόματο κιβώτιο είχε ρίζες σε αυτό της F310 των Michael Schumacher και Eddie Ervine, με την προώθηση να στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε αυτόν το συσχετισμό. «Για να αλλάζετε ταχύτητες σαν τον Schumacher», ευαγγελιζόταν η καμπάνια των Ιταλών. Πράγματι, ακόμα και για τα ύψιστα δεδομένα του Μαρανέλο, ένα αυτοκίνητο δρόμου με κιβώτιο καταβολών Formula 1 ήταν ορόσημο (παρακάτω ο Schumacher πίσω από το τιμόνι της F355 F1). Όμως, παρά την μεγαλύτερη ιστορία στην κορωνίδα του motorsport, τα κεραμικά φρένα δεν μεταφέρθηκαν στους δημόσιους δρόμους από το «Cavallino Rampante».

Δείτε ακόμα: Ποιο ήταν το πρώτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;

Τα κεραμικά δισκόφρενα σήμερα αποτελούν προαπαιτούμενο για κάθε supercar, ενώ απαντώνται ακόμα και σε ειδικές εκδόσεις mainstream μοντέλων (βλέπε Renault Megane R.S. Trophy-R). Έγιναν ευρύτερα γνωστά μέσω της Porsche, όταν άρχισε να τοποθετεί τα PCCB (Porsche Composite Ceramic Brakes) προαιρετικά στην 996 GT2 το 2001, όμως το Τσουφενχάουζεν δεν ήταν αυτό που έφερε τα φρένα της F1 στο δρόμο. Ένας γείτονας το έκανε, που τότε αποτελούσε το αντίπαλον δέος της Ferrari στις πίστες και τα τελευταία χρόνια έχει μετατρέψει την Formula 1 σε προσωπική υπόθεση.

Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με κόφτη στις 10.000 σ.α.λ.;

Η Mercedes, σε συνεργασία με την McLaren, ήταν η τελευταία ομάδα που κόντραρε το δίδυμο Schumacher-Ferrari, προ της επέλασης στα 00’s. Το «Αστέρι», πέραν του πρωταγωνιστικού ρόλου εντός σιρκουί, φρόντισε να μεταφέρει αίγλη και τεχνολογία στα «γήινα» αυτοκίνητα. Το 2000 εμφανίστηκε η CL55 AMG F1 Limited Edition. Μια ειδική έκδοση της CL που εξυπηρετούσε διττό σκοπό: αφενός παρέπεμπε στο τότε Safety Car της F1, αφετέρου αποτελούσε γέφυρα μεταξύ των δύο κόσμων. Πώς; Μέσω του συστήματος πέδησης.

Οι Γερμανοί τοποθέτησαν το σύστημα C-BRAKE, που ουσιαστικά αποτέλεσε το πρώτο σετ κεραμικών δισκόφρενων σε αυτοκίνητο παραγωγής. Προηγουμένως είχαν κάνει πρεμιέρα στο πρωτότυπο Vision SLR, το 1999, όμως η κανονική SLR δεν παρουσιάστηκε πριν το 2003. Οι κεραμικές δισκόπλακες ήταν 60% ελαφρύτερες από τις αντίστοιχες σιδερένιες, εμφάνιζαν ασύγκριτα μεγαλύτερη αντοχή και μπορούσαν να ανταπεξέλθουν σε θερμοκρασίες έως 1.400 βαθμών Κελσίου! Αντικατάσταση δε, ήθελαν μετά από 300.000 χλμ.! Οι διαστάσεις έφταναν τα 345 χλστ. εμπρός και 315 χλστ. πίσω, σε συνεργασία με 8πίστονες δαγκάνες (άλλη μια πρωτιά) της Brembo.

Ο φόρτος που είχαν να διαχειριστούν αποτελείτο από τον συνδυασμό των 1.765 κιλών του αμαξώματος, μαζί με τα 360 άλογα του ατμοσφαιρικού V8 των 5.439 κ.εκ. Ένα 5άρι αυτόματο φρόντιζε να μεταφέρει στους πίσω τροχούς την ιπποδύναμη και τα 530 Nm της ροπής, επιταχύνοντας το γερμανικό grand tourer στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 5,7 δλ. Εξυπακούεται πως η τελική περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Δείτε ακόμα: Γιατί είχε δύο πίσω κεραίες η Mercedes S-Class;

Η νεότευκτη τεχνολογία, ωστόσο, κόστιζε. Η CL55 AMG F1 τιμολογείτο στο απίστευτο πόσο των 330.000 γερμανικών μάρκων, που σε σημερινά λεφτά αντιστοιχεί σε περίπου 200.000 ευρώ.

 

Get it on Google Play Download on the App Store