Ποιο Toyota έχει πάει άπατο στην Ελλάδα;

Η Toyota είναι μία από τις ισχυρότερες σε πωλήσεις εταιρίες αυτοκινήτου παγκοσμίως, ενώ και στην Ελλάδα είναι χρόνια τώρα από τις πιο δημοφιλείς και αγαπημένες μάρκες. Τα περισσότερα μοντέλα της πουλάνε και βρίσκονται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, από το Aygo, έως το RAV4 και το Avensis παλαιότερα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 Hybrid 122 PS

Ωστόσο υπάρχει ένα Toyota, το οποίο δεν έχει «τσουλήσει» στην εγχώρια αγορά, παρόλο που σε παγκόσμιο επίπεδο αποτελεί μια εμπορική επιτυχία. Μάλιστα πρόκειται για το αυτοκίνητο που έθεσε το θεμέλιο λίθο το 1995 στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα οποία σήμερα έχουν κατακλύσει τις αγορές και δεν υπάρχει κατασκευαστής που να μην έχει τέτοια τεχνολογία, έστω και στην πιο απλή μορφή της (mild hybrid).

Από το 1997 που ξεκίνησε να παράγεται, το Toyota Prius έχει ξεπεράσει τις 4 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Όμως στους ελληνικούς δρόμους αποτελεί μια σπάνια παρουσία, αφού έχουν ταξινομηθεί ελάχιστα. Συγκεκριμένα από το 2016 που λανσαρίστηκε το νέο Prius έως τον Σεπτέμβριο του 2020, έχουν πωληθεί μόνο 48 τέτοια μοντέλα, κάποια από τα οποία είναι ταξί. Το 2016 ταξινομήθηκαν 21 Prius, το 2017 ήταν 11, το 2018 μειώθηκαν στα 10, το 2019 μόλις 4 και φέτος 2.

Δείτε ακόμα: Πιο γρήγορο από ποτέ το νέο Toyota Hilux

Το υπάρχον, τέταρτης γενιάς Prius παρουσιάστηκε το 2016 και ανανεώθηκε το 2019. Στην Ελλάδα πωλείται από 30.350 ευρώ, αλλά έχει ένα βασικό εσωτερικό αντίπαλο: το πιο ελκυστικό σχεδιαστικά και φθηνότερο Corolla Hybrid (από 20.800 ευρώ). Το μήκους 4.575 χλστ. αμάξωμα του Prius με το έντονα σφηνοειδές προφίλ μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα TNGA και τα μηχανικά μέρη με το πιο κοντό σε μήκος Corolla HB Hybrid (4.370 χλστ.), αλλά και το μακρύτερο Corolla Sedan Hybrid (4.630 χλστ.) και το Touring Sports Hybrid (4.650 χλστ.). Το εσωτερικό του Prius είναι τελείως διαφορετικό, με πιο φουτουριστικό σχεδιασμό, αλλά όχι απαραιτήτως κομψό.

Την κίνησή του αναλαμβάνει το γνώριμο υβριδικό σύνολο με τον κινητήρα των 1.8 λτ. ισχύος 98 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και 142 nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ., συνδυασμένο με ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων και 207 Nm ροπής. Με την συνδυαστική ισχύ των 122 ίππων και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το βάρους 1.375 κιλών αμάξωμα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 3,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 75 γρ./χλμ.

Δείτε ακόμα: Αγροτικό Toyota Land Cruiser παντός εδάφους

Get it on Google Play Download on the App Store