Πώς στέκονται τα χειμερινά ελαστικά δίπλα στου WRC;

Τα χειμερινά ελαστικά μπορεί να φανούν σωτήρια σε δύσκολες καιρικές καταστάσεις. Φέτος δεν έχουμε δει κάτι ανάλογο στη χώρα μας, καθώς -για καλή τύχη των λογαριασμών ΔΕΗ, φυσικού αερίου και πετρελαίου- βιώνουμε πρόωρες και διαρκείας αλκυονίδες μέρες. Σε άλλες περιοχές του κόσμου, αντίθετα, τα χειμερινά ελαστικά βγάζουν εδώ και αρκετές εβδομάδες τα λεφτά τους. Όχι μόνο αυτό, αλλά συμμετέχουν και σε συγκριτικά κόντρα στα αμιγώς αγωνιστικά χιονολάστιχα του WRC!

Το Tyre Reviews πήρε δυο λάστιχα της Pirelli, προκειμένου να διαπιστώσει τη διαφορά στην απόδοση μιας πολιτικής από μιας αγωνιστικής γόμας. Από τη μια έχουμε το Ice Zero 2, που μπορεί να μπει στο αυτοκίνητό μας από οποιοδήποτε βουλκανιζατέρ. Από την άλλη, το SottoZero. Το λάστιχο που φοράνε τα «τέρατα» του WRC στις χιονισμένες ειδικές του Μόντε Κάρλο και της Σουηδίας. Οι διαφορές μεταξύ τους ορατές με γυμνό μάτι: μεγαλύτερο προφίλ, στενότερο πέλμα, υψηλότερο «τακούνι» και πολύ μεγαλύτερα καρφιά για το SottoZero, την ώρα που το Ice Zero 2 καλείται να συνδυάσει μια σειρά από χαρακτηριστικά.

Το επιβατικό χειμερινό ελαστικό θα πρέπει να αποδίδει καλά όχι μόνο στο χιόνι ή τον πάγο, αλλά και στην άσφαλτο. Συν τοις άλλοις θα πρέπει να παρέχει πρόσφυση, αλλά και ποιότητα κύλισης. Εξ ου το φαρδύτερο πέλμα, η ηπιότερη χάραξη και τα καρφιά ύψους 1 χλστ., για την προστασία της ασφάλτου (και τη δική τους, καθώς αν ήταν μεγαλύτερα θα έσπαγαν μετά από λίγα χλμ. στο οδόστρωμα). Το αγωνιστικό, αντίθετα, δεν ασχολείται με τέτοια ζητήματα. Μοναδικός στόχος είναι η μεγιστοποίηση της πρόσφυσης, με το στενότερο πέλμα να «τρυπάει» χιόνι/πάγο και τα καρφιά των 7 χλστ. να κάνουν στην κυριολεξία το ίδιο. Επίσης, μια τετράδα SottoZero δεν χρειάζεται να αντέχει για χιλιάδες χιλιόμετρα, αλλά για μερικές… δεκάδες (2-3 ειδικές το πολύ, δηλαδή 40-50 χλμ.), ενώ είναι και πολύ ακριβότερη (2.000 δολάρια αντί 600 των Ice Zero).

Με τέτοια απόκλιση στα χαρακτηριστικά και χαώδεις διαφορές στον προσανατολισμό, δεν προξενεί εντύπωση πως ένα αυτοκίνητο είναι κλάσεις ταχύτερο με τα SottoZero στο χιόνι. Το Subaru Impreza STI που χρησιμοποιήθηκε, έγραψε 8,2 δλ. ταχύτερο χρόνο στο χιόνι (59,1 δλ. αντί 67,3) και 17,9 ολόκληρα δλ. ταχύτερο χρόνο στον πάγο (33,1 αντί 51,0 δλ.)!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σερβιτόρα πήρε για πουρμπουάρ αυτοκίνητο!
Σερβιτόρα πήρε για πουρμπουάρ αυτοκίνητο!
Επίσημο: Τέλος αμόλυβδη και ντίζελ στην Ε.Ε. από το 2035
Επίσημο: Τέλος αμόλυβδη και ντίζελ στην Ε.Ε. από το 2035 …
H Mercedes CLA βάζει στο μάτι το Tesla Model 3
H Mercedes CLA βάζει στο μάτι το Tesla Model 3
Η Nissan ετοιμάζει ηλεκτρικό Skyline R32! (+video)
Η Nissan ετοιμάζει ηλεκτρικό Skyline R32! (+video)
Η Ford έλυσε ένα αιώνιο πρόβλημα των αγροτικών
Η Ford έλυσε ένα αιώνιο πρόβλημα των αγροτικών …
Άθικτο Hyundai i30 του 2011 με 50 χιλιόμετρα!
Άθικτο Hyundai i30 του 2011 με 50 χιλιόμετρα!
Οι Ferrari δεν θα σταματήσουν να «κελαηδούν» ποτέ!
Οι Ferrari δεν θα σταματήσουν να «κελαηδούν» ποτέ! …
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Γιατί τα νέα Hyundai δεν έχουν σήμα στο τιμόνι;
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Αδιανόητο ατύχημα από αδέσποτο τροχό! (+video)
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store