Stellantis: «Καλύτερα τα υβριδικά από τα ηλεκτρικά»

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση είναι πια δεδηλωμένα αναπόφευκτη. Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν κατάργηση θερμικών μοτέρ για χάρη των ηλεκτρικών, εναρμονιζόμενες με το νομοθετικό κλίμα που διαμορφώνεται μέσω των σχετικών απαγορεύσεων, οι οποίες έρχονται κατά κύματα από πολλές χώρες (και τη δική μας, εννοείται). Ο CEO της Stellantis δεν άφησε ασχολίαστες τις εξελίξεις, στο πλαίσιο μιας πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξής του.

Ο Carlos Tavares μίλησε στο Automotive News σχετικά με την πρεμούρα της ηλεκτροκίνησης, και δεν μάσησε τα λόγια του. O Πορτογάλος πρώτα από όλα ξεκαθάρισε το τοπίο, σχετικά με το ποιος ευθύνεται για την όλη κατάσταση: «Η πίεση για τα ηλεκτρικά οχήματα προέρχεται από τους πολιτικούς, όχι τις αυτοκινητοβιομηχανίες» είπε και συνέχισε: «Αυτή η βαρβαρότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 κι έπειτα, ελλοχεύει κινδύνους σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο. Πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί». Η κουβέντα περί ανταγωνιστικότητας αφορά το κομμάτι του κλεισίματος εργοστασίων, τακτική που εξετάζουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Tavares ήταν εξόχως καυστικός και στο θέμα της αποτελεσματικότητας, που ενέχει η de facto επιβολή της ηλεκτροκίνησης: «Υπάρχουν καλύτεροι, ταχύτεροι και πιο οικονομικοί τρόποι για να μειώσουμε τις εκπομπές ρύπων, από τα ηλεκτρικά οχήματα. Ένα EV πρέπει να κάνει τουλάχιστον 70.000 χλμ. μέχρι να αρχίσει η απόσβεση του ανθρακικού του αποτυπώματος (σ.σ. από την παραγωγή ρεύματος και μπαταριών, τη διαδικασία κατασκευής του κλπ). Τα ελαφρά υβριδικά οχήματα θα μπορούσαν να μειώσουν τις εκπομπές CO2 σε μεγάλο βαθμό, όντας παράλληλα πιο οικονομικά στην εξέλιξη για τους κατασκευαστές και κατ’ επέκταση φθηνότερα για τους καταναλωτές».

Παρόλα αυτά, οι νόμοι είναι νόμοι. Εξ ου και η επένδυση ύψους 30 δις ευρώ από τη Stellantis για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με το οργανόγραμμα να προβλέπει EVs και για τις 14 μάρκες του ομίλου μέχρι το 2025, ενώ αρκετές από αυτές θα μετατραπούν σε κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών μέχρι το 2030.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τελειώνει το χειροκίνητο κιβώτιο από τις Mercedes
Τελειώνει το χειροκίνητο κιβώτιο από τις Mercedes …
«Πέταξε» στα 475 χλμ./ώρα το SSC Tuatara (+video)
«Πέταξε» στα 475 χλμ./ώρα το SSC Tuatara (+video)
Τι σχέση έχει το VW Tiguan με τα πρόβατα; (+video)
Τι σχέση έχει το VW Tiguan με τα πρόβατα; (+video)
Τράκαρε Ferrari SF90 και την παράτησε
Τράκαρε Ferrari SF90 και την παράτησε
Η Buick έπαθε... Ferrari και «βγάζει» 600 ίππους
Η Buick έπαθε... Ferrari και «βγάζει» 600 ίππους
Ο προφυλακτήρας και τα φτερά των 372.000 ευρώ!
Ο προφυλακτήρας και τα φτερά των 372.000 ευρώ!
Το καλύτερο και ακριβότερο Yugo είναι «Ελληνικό»
Το καλύτερο και ακριβότερο Yugo είναι «Ελληνικό» …
Alfa Romeo: «Θέλουμε ίδια ποιότητα με τη Lexus»
Alfa Romeo: «Θέλουμε ίδια ποιότητα με τη Lexus»
Πανοραμικό σαλόνι με ρόδες (+video)
Πανοραμικό σαλόνι με ρόδες (+video)
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store