Θυμάστε την Toyota Carina E 2.0 GTi;

158

Το VW Golf GTI MK8 μόλις παρουσιάστηκε και εισέρχεται σε μια κατηγορία που μπορεί να δημιούργησε, όμως πλέον έχει φτάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα απόδοσης και αποτελεσματικότητας. Από το 1975, όταν παρουσιάστηκε το MK1, μέχρι σήμερα πολλά μοντέλα έχουν φορέσει το σήμα «GTI».

Σε διάφορες ονομαστικές εκτελέσεις (με το «i», «-i», «-I» κλπ) και πάνω σε αναρίθμητο τύπο αμαξωμάτων, το «Grand Tourer Injection» έχει γράψει Ιστορία σε αυτοκίνητα μυημένα στην οδηγική ευχαρίστηση, όπως τα Peugeot 205 και 306 GTi, το Suzuki Swift GTi κλπ. Η Toyota Carina E, σίγουρα δεν έρχεται πρώτη στο θυμικό όταν γίνεται η ανωτέρω περιγραφή. Για την ακρίβεια, μπορεί να μην ανασύρεται καθόλου από τις αναμνήσεις.

Η σπορ έκδοση του μεσαίου της Toyota, είναι πρακτικά άγνωστη. Έχουμε δει σε πολλές Carina στοιχεία της, όπως την αεροτομή που καλύπτει το σύνολο σχεδόν του πίσω μέρους, ενώ υπάρχουν πολλές μετατροπές με τον 2λιτρο κινητήρα της Celica 2.0 GT-i 16, ακόμα και με αυτόν της ST185 GT-Four. Οι Ιάπωνες, ωστόσο, είχαν εξελίξει την γρήγορη έκδοση της Carina. Και ήταν ένα από τα ταχύτερα μοντέλα της κατηγορίας, αν όχι το ταχύτερο.

Δείτε ακόμα: Το Toyota Corolla G6 έφερε τις 6 ταχύτητες στον λαό

Σε σχέση με τη 2λιτρη Carina GLi, που έφερε τον 3S-FE των 130 ίππων, η GTi είχε κάτω από το καπό τον 3S-GE της κορυφαίας ατμοσφαιρικής Celica. Το εν λόγω μοτέρ απέδιδε 165 ίππους στις 6.800 σ.α.λ., όμως για τις ανάγκες της Ευρώπης περιοριζόταν στα 156 άλογα στις 6.400 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με τα 186 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. και την κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης (4,176 από 3,746:1) του 5τάχυτου κιβωτίου σε σχέση με την GLi, η GTi μετατρεπόταν -για τα δεδομένα του 1993– σε οικογενειακό «πύραυλο»!

Τα 100 χλμ./ώρα από στάση ήταν υπόθεση 8,5 δλ., τα 400 μέτρα 16,3 δλ., το χιλιόμετρο 30,1 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 225 χλμ./ώρα. Για να αντιληφθούμε το πόσο γρήγορη ήταν η Carina GTi, αρκεί να αναφέρουμε πως κοντράριζε στα ίσια το Starlet GT Turbo στο 0-100 χλμ./ώρα (8,3 δλ) και του έριχνε 15 χλμ./ώρα τελικής, ενώ χρειαζόταν η πολύ πιο ακριβή 325i E36 των 170 ίππων για να καταφέρει να την ξεπεράσει, με 8,2 δλ. και 227 χλμ./ώρα. Μάλιστα, σε άλλες αγορές -όπως των Η.Π.Α.- η κορυφαία έκδοση της Carina (με το όνομα Corona) απέδιδε αργότερα 180 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και ήθελε μόλις 8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με την τελική να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα (Corona TR-G).

Μάλιστα το μεσαίο Toyota δεν ήταν GTI μόνο στην ευθεία, καθώς το σφιχτότερο setup της ανάρτησης και ο αναθεωρημένος λόγος σκληρότητας σε ελατήρια και αμορτισέρ, συνέθεταν ένα οδηγικό προφίλ με πολύ μικρές κλίσεις, άμεσο μπροστινό, ιδιαίτερα συμμετοχικό πίσω μέρος και εν συνόλω, ένα άκρως ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Τότε γιατί είναι τόσο άγνωστο;

Διαβάστε επίσης: Σας έχει λείψει η Toyota Celica; (+video)

Στην Ελλάδα, δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξήγηση. Το φορολογικό καθεστώς πρακτικά απαγόρευε κάθε τι πάνω από την 1.600άρα Carina, η οποία ήταν από τα αγαπημένα αυτοκίνητα της χώρας (και φυσικά, σε 2λιτρη ντίζελ εκτέλεση, με το όνομα Corona και ως ταξί). Στο εξωτερικό, ωστόσο, ήταν η υπέρ του δέοντος διακριτική εμφάνιση που αποθάρρυνε τους αγοραστές. Οι μόνες διαφορές της GTi σε σχέση με την 1.6 ήταν η προαναφερθείσα αεροτομή, τα προβολάκια ομίχλης, οι διαφορετικής σχεδίασης 15άρες ζάντες αλουμινίου και τα σήματα. Στο εσωτερικό, δε, δεν υπήρχε απολύτως καμία διαφορά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις.

Αυτή η υποτονικότητα μπορεί να δημιούργησε ένα από τα μεγαλύτερα sleepers της σύγχρονης αυτοκινητικής ιστορίας, όμως αποδείχτηκε πως ο κόσμος ήθελε από την κορυφαία Carina να δείχνει παραπάνω τα προσόντα της