Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;

Το Fiat Punto έγραψε τη δική του επιτυχημένη ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης για πολλά συνεχόμενα έτη και όπως φαίνεται θα επανέλθει ξανά στο προσκήνιο με τη βοήθεια του ομίλου PSA. Ειδικά το πρώτης γενιάς μοντέλο προκάλεσε πάταγο, αφού βρισκόταν έτη φωτός μπροστά από το απαρχαιωμένο Uno που αντικατέστησε. Παρουσιάστηκε το 1993 και αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς Punto το 1999, ενώ ήταν διαθέσιμο σε 3θυρο, 5θυρο και κάμπριο.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;

Το μικρό Fiat έγινε γρήγορα δημοφιλές και προσέλκυσε το κοινό με τον όμορφο σχεδιασμό του, την ευρυχωρία του, τις προσιτές του τιμές και την πληθώρα των κινητήρων του. Στην κορυφή τοποθετούνταν το Punto GT με τον 1.4 λτ. turbo κινητήρα των 136 ίππων και τις εκρηκτικές επιδόσεις για την εποχή εκείνη (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.), αλλά και το αρκετό turbo lag, μέχρι να δώσει δύναμη ο σαλίγκαρος.

Κάτω από το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα «κρυβόταν» μια καινοτομία για την εποχή εκείνη. Το πρώτο Punto διέθετε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Μπροστά υπήρχε η κλασική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον και ψαλίδια βάσης, όμως πίσω αντί για άκαμπτο ή ημιάκαμπτο άξονα διέθετε τη λύση που χρησιμοποιούσε ο όμιλος Fiat σε πολλά μοντέλα: τους ημιυστερούντες βραχίονες και τα ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια με τα αμορτισέρ υπό κλίση. Η δομή αυτή φρόντιζε ώστε να μη μεταφέρονται οι ταλαντώσεις από τον ένα στον άλλο τροχό, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι μειώνονταν οι αναπηδήσεις που παρατηρούνται και σε τωρινά αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο άξονα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat 500X Sport 1.3 Turbo Firefly 150 PS DCT

Ο τύπος αυτός της πίσω ανάρτησης χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις εκδόσεις του Punto, από το απλό «55» και το επίσης δημοφιλές «75» μέχρι και σε πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις, όπως το Punto Grama 2. Να υπενθυμίσουμε για όσους είχαν το Punto 55, ότι ο 1.1 λτ. κινητήρας απέδιδε 54 ίππους και 85 Nm ροπής, επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 155 χλμ./ώρα. To πιο δυνατό «75άρι» των 1.242 κ.εκ. είχε ισχύ 75 ίππων και 108 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γνήσια BMW M3 CSL προκαλεί τους κουμπαράδες
Γνήσια BMW M3 CSL προκαλεί τους κουμπαράδες
Ξανάνιωσε το καταργημένο Fiat 124 στην Αμερική
Ξανάνιωσε το καταργημένο Fiat 124 στην Αμερική
Γιατί το καπό του νέου Nismo GT-R είναι άβαφο;
Γιατί το καπό του νέου Nismo GT-R είναι άβαφο;
Στο σφυρί το Subaru Impeza WRC του Solberg!
Στο σφυρί το Subaru Impeza WRC του Solberg!
Ποια αυτοκίνητα έχουν τα πιο ακριβά ανταλλακτικά;
Ποια αυτοκίνητα έχουν τα πιο ακριβά ανταλλακτικά; …
Θυμάστε την BMW X5 V12 Le Mans των 700 ίππων;
Θυμάστε την BMW X5 V12 Le Mans των 700 ίππων;
Ράλι Ακρόπολις 2021: Στη Λαμία η έδρα του εθνικού μας αγώνα!
Ράλι Ακρόπολις 2021: Στη Λαμία η έδρα του εθνικού μας αγώνα! …
To 2025 η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari!
To 2025 η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari!
Πωλείται χειροκίνητη 7άρα με μοτέρ M5 E39!
Πωλείται χειροκίνητη 7άρα με μοτέρ M5 E39!
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store