Τι καινοτομία είχε το πρώτο Fiat Punto;

Το Fiat Punto έγραψε τη δική του επιτυχημένη ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης για πολλά συνεχόμενα έτη και όπως φαίνεται θα επανέλθει ξανά στο προσκήνιο με τη βοήθεια του ομίλου PSA. Ειδικά το πρώτης γενιάς μοντέλο προκάλεσε πάταγο, αφού βρισκόταν έτη φωτός μπροστά από το απαρχαιωμένο Uno που αντικατέστησε. Παρουσιάστηκε το 1993 και αντικαταστάθηκε από το δεύτερης γενιάς Punto το 1999, ενώ ήταν διαθέσιμο σε 3θυρο, 5θυρο και κάμπριο.

Δείτε ακόμα: Θυμάστε το ψηφιακό ταμπλό του Fiat Tipo;

Το μικρό Fiat έγινε γρήγορα δημοφιλές και προσέλκυσε το κοινό με τον όμορφο σχεδιασμό του, την ευρυχωρία του, τις προσιτές του τιμές και την πληθώρα των κινητήρων του. Στην κορυφή τοποθετούνταν το Punto GT με τον 1.4 λτ. turbo κινητήρα των 136 ίππων και τις εκρηκτικές επιδόσεις για την εποχή εκείνη (0-100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ.), αλλά και το αρκετό turbo lag, μέχρι να δώσει δύναμη ο σαλίγκαρος.

Κάτω από το καλοσμιλεμένο του αμάξωμα «κρυβόταν» μια καινοτομία για την εποχή εκείνη. Το πρώτο Punto διέθετε ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Μπροστά υπήρχε η κλασική διάταξη με γόνατα ΜακΦέρσον και ψαλίδια βάσης, όμως πίσω αντί για άκαμπτο ή ημιάκαμπτο άξονα διέθετε τη λύση που χρησιμοποιούσε ο όμιλος Fiat σε πολλά μοντέλα: τους ημιυστερούντες βραχίονες και τα ξεχωριστά τοποθετημένα ελατήρια με τα αμορτισέρ υπό κλίση. Η δομή αυτή φρόντιζε ώστε να μη μεταφέρονται οι ταλαντώσεις από τον ένα στον άλλο τροχό, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ανωμαλίες του οδοστρώματος. Έτσι μειώνονταν οι αναπηδήσεις που παρατηρούνται και σε τωρινά αυτοκίνητα με ημιάκαμπτο άξονα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Fiat 500X Sport 1.3 Turbo Firefly 150 PS DCT

Ο τύπος αυτός της πίσω ανάρτησης χρησιμοποιήθηκε σε όλες τις εκδόσεις του Punto, από το απλό «55» και το επίσης δημοφιλές «75» μέχρι και σε πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις, όπως το Punto Grama 2. Να υπενθυμίσουμε για όσους είχαν το Punto 55, ότι ο 1.1 λτ. κινητήρας απέδιδε 54 ίππους και 85 Nm ροπής, επιτάχυνε στο 0-100 χλμ./ώρα σε 16,5 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 155 χλμ./ώρα. To πιο δυνατό «75άρι» των 1.242 κ.εκ. είχε ισχύ 75 ίππων και 108 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 12,0 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί τα φτερά έχουν γίνει επίπεδα στην άκρη;
Γιατί τα φτερά έχουν γίνει επίπεδα στην άκρη; …
Η Lotus αποχαιρετά τους βενζινοκινητήρες
Η Lotus αποχαιρετά τους βενζινοκινητήρες
Πόσο κάνει το «αμερικανικό» Opel Grandland X;
Πόσο κάνει το «αμερικανικό» Opel Grandland X;
Ντίλερ πούλησε κατά λάθος εκθεσιακό Ford!
Ντίλερ πούλησε κατά λάθος εκθεσιακό Ford!
Γνωρίζετε την προέλευση του ονόματος Qashqai;
Γνωρίζετε την προέλευση του ονόματος Qashqai;
Από ποια αγορά «πήρε πόδι» το VW Golf;
Από ποια αγορά «πήρε πόδι» το VW Golf;
Οι Ιταλοί κάνουν το Tesla Model S...Maserati!
Οι Ιταλοί κάνουν το Tesla Model S...Maserati!
Ταχύτερη από Shelby GT500 η Porsche Taycan!
Ταχύτερη από Shelby GT500 η Porsche Taycan!
Το Ford Mondeo αλλάζει σε SUV
Το Ford Mondeo αλλάζει σε SUV
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων