Το προφητικό μικρομεσαίο SUV της Alfa Romeo

147

Τα SUV έχουν κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στην αγορά αυτοκινήτου, κλέβοντας μερίδια από τα χάτσμπακ και κυρίως τα σεντάν. Ειδικά τα μικρομεσαία SUV βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, καθώς είναι πρακτικά, έχουν χώρους, μικρούς αλλά αποδοτικούς κινητήρες και οι τιμές τους είναι βατές.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Alfa Romeo Giulia 2.0 λτ. 280 hp Veloce Q4

Οι επιλογές που έχει να κάνει ο αγοραστής είναι πλέον πάρα πολλές, τόσο μεταξύ των mainstream κατασκευαστών, όσο και των premium. Στα πολυτελή μικρομεσαία η BMW έκανε πρώτη την είσοδό της με την X1 το 2009, ακολούθησε το Audi Q3 (2011), η Mercedes GLA (2013) και πολύ αργότερα το Volvo XC40 (2017). Πριν από όλους όμως, η Alfa Romeo είχε δείξει τις προθέσεις της με το πρωτότυπο SUV μοντέλο Kamal, που είχε παρουσιάσει το 2003 στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Στα Σανσκριτικά το «Kamal» υποδεικνύει το κόκκινο χρώμα, ενώ στα Αραβικά σημαίνει «τελειότητα» ή «σύνθεση αντιθέτων». Τότε, η ιδέα της Alfa Romeo για ένα μικρομεσαίο SUV που θα συνδύαζε πολυτέλεια, πρακτικότητα και δυναμικές επιδόσεις, φαινόταν εκτός πραγματικότητας, με αποτέλεσμα τελικά να «παγώσει» η εξέλιξή του και να μη βγει στην παραγωγή, αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στους υπόλοιπους κατασκευαστές. Ακόμα και το Nissan Qashqai εμφανίστηκε ως πρωτότυπο ένα χρόνο αργότερα από την Kamal, στην έκθεση της Γενεύης το 2004. Όμως το Qashqai ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και έγινε γρήγορα πολύ δημοφιλές, παρασύροντας μετά τους κατασκευαστές στο να βγάλουν ένα μικρομεσαίο -και όχι μόνο- SUV.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Alfa Romeo Stelvio 2.0 λτ. 280 PS AT8 AWD

Η σχεδιασμένη στο Arese Style Centre Alfa Romeo Kamal, διέθετε πολύ δυναμική εμφάνιση από όλες τις πλευρές της. Το μυώδες και «αθλητικό» αμάξωμά της είχε μήκος 4,35 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,62 μ. Για το εσωτερικό της υπήρχαν μόνο σκίτσα που έδειχναν τις πολλαπλές ρυθμίσεις των καθισμάτων, καθώς και ότι ο χώρος αποσκευών ήταν 400 λτ.

Κάτω από το εμπρός ανάγλυφο καπό της υπήρχε ο 3.2 λτ. V6 24V κινητήρας που είχαν και οι 156 GTA και 147 GTA. Το μηχανικό αυτό σύνολο είχε ισχύ 250 ίππων στις 6.200 σ.α.λ. και ροπή 300 Nm στις 4.800 σ.α.λ., με την εκτιμώμενη μέγιστη ταχύτητα να έφτανε τα 200 χλμ./ώρα. Η ισχύς πέρναγε σε όλους τους τροχούς μέσω του αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου Selespeed και της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης με τα τρία διαφορικά και το σύστημα Torsen, το οποίο μοίραζε μεταβλητά την ροπή μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών.

Δείτε ακόμα: Πόσο κάνουν οι Alfa Romeo Giulia GTA και GTAm;

Η αερανάρτηση αποτελούνταν από διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω, ενώ το ύψος της ρυθμιζόταν αυτόματα, ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος, ή κατόπιν επιλογής του οδηγού, ανάλογα τη χρήση. Επίσης, διέθετε το σύστημα  VDC (Vehicle Dynamic Control) και πάταγε σε ζάντες 20 ιντσών με ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά μεικτής χρήσης Pirelli Scorpion, διαστάσεων 265/45.

Σήμερα, η Alfa Romeo εκπροσωπείται στα SUV από το μεσαίο και ακριβό μοντέλο Stelvio, το οποίο παρουσιάστηκε το 2016. Ωστόσο, ο διάδοχος της Kamal θα είναι η Tonale, που είδαμε ως πρωτότυπο το Μάρτιο του 2019 στην έκθεση της Γενεύης (16 χρόνια μετά την Kamal) και αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2021.

Δείτε ακόμα: Αγέραστη Alfa Romeo 164 3.0 V6 QV (+video)