VW Golf Mk5: Ο 1.4 TSI έφερε τα πάνω κάτω

585

Το 5ης γενιάς VW Golf το οποίο έκανε ντεμπούτο το 2003 αποτέλεσε σημείο αναφοράς σε πολλούς τομείς και ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη στα μικρομεσαία χάτσμπακ. Ακόμα και σήμερα παραμένει ένα αξιόλογο αυτοκίνητο σε ποιότητα, ασφάλεια, χώρους και επιδόσεις.

Δείτε ακόμα: VW Golf Mk1: Η γέννηση ενός best seller

Η πέμπτη γενιά Golf πρόσφερε άνεση και δυναμική που ξεπέρασε εκείνες αρκετών ανταγωνιστών ακόμα και στην κατηγορία πάνω από το Golf. Το ίδιο ίσχυσε και για την ποιότητα. Ένα νούμερο που υπογραμμίζει την στιβαρότητα του αμαξώματος που έχει συγκολληθεί με λέιζερ είναι ότι η στρεπτική ακαμψία του είχε αυξηθεί κατά 35%, με το ντεμπούτο του Golf Mk5. Αυτό σηματοδότησε επίσης την πρώτη φορά που το Golf ήταν προαιρετικά διαθέσιμο με πλευρικούς αερόσακους πίσω – σε συνδυασμό με τους έξι στάνταρ αερόσακους (μπροστά, πλαϊνοί εμπρός, αερόσακος κεφαλής) ανεβάζοντας το σύνολο των αερόσακων στους οκτώ.

Δείτε ακόμα: VW Golf Mk2: Γεμάτο καινοτομίες

Από την άποψη της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών, το Golf Mk5 εντυπωσίαζε χάρη στην πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, το νέο, 7τάχυτο DSG, τους προβολείς bi-xenon, τον αισθητήρα βροχής, καθώς και τη συρόμενη και ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή. Ντεμπούτο έκανε και ο πρώτος turbo κινητήρας άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI (2.0 TSI 200 PS) καθώς και του πρώτου Twincharger στον κόσμο με υπερσυμπιεστή και κομπρέσσορα, στην έκδοση GT με τον 1.4 TSI των 170 ίππων (το 2006). Στην κορυφή της γκάμας βρισκόταν το Golf R32 με τον VR6 κινητήρα των 250 ίππων. Πολύ δημοφιλείς ήταν οι κινητήρες 1.6 FSI 115 PS και ο 1.4 TSI 122 PS το 2007, ο οποίος ουσιαστικά άλλαξε τα δεδομένα στην αυτοκίνηση, αφού από τότε και μετά όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές έβγαλαν turbo downsized μηχανικά σύνολα.

Δείτε ακόμα: VW Golf Mk3: Νέα δεδομένα στην ασφάλεια

Χρονιές σταθμοί του Golf Mk5

2003 Συγκόλληση με λέιζερ των τμημάτων του αμαξώματος
2003 Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
2003 Ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης
2004 Επιστροφή του GTI με 2.0 λτ. turbo κινητήρα ισχύος 200 ίππων
2006 Παρουσίαση του Golf GT με κινητήρα άμεσου ψεκασμού και συνδυασμό twincharging (turbocharger και compressor)
2006 Ντεμπούτο του Golf Plus
2007 Εισαγωγή του CrossGolf και του νέου Golf Estate
2007 Ορόσημο παραγωγής: 25 εκατομμύρια Golf από το 1974
2008 Λήξη παραγωγής του 5ης γενιάς Golf μετά από 3,4 εκατομμύρια οχήματα.

Δείτε ακόμα: VW Golf Mk4: Νέα πρότυπα ποιότητας