Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 S&S Auto

143

Στη νέα τρίτη γενιά του, το νέο Citroen C3 συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά και κομψά σε σχεδίαση μικρά αυτοκίνητα, ενώ παράλληλα έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς και αποτελεί συνολικά μια αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές που έχει να κάνει ο υποψήφιος αγοραστής είναι και αυτή της δοκιμής με τον 1.200άρη turbo κινητήρα, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο διευκολύνει σημαντικά τον οδηγό στις αστικές μετακινήσεις και κάνει την καθημερινότητά του πολύ πιο άνετη. Η τιμή του κυμαίνεται σε πολύ λογικά πλαίσια, αφού το C3 1.2 PureTech 110 S&S Auto κοστίζει από 15.890 ευρώ χωρίς καμία έλλειψη στον εξοπλισμό του και είναι ακριβότερο κατά 1.151 ευρώ από το αντίστοιχο μοντέλο με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (από 14.739 ευρώ).

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 S&S

Πολύ καλός ο 1.2 Turbo με το αυτόματο κιβώτιο

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το Citroen C3 της δοκιμής εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρα 1.2 λτ. PureTech ισχύος 110 ίππων και με πλούσια ροπή 205 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ η δύναμη στους εμπρός τροχούς περνά μέσω του αυτόματου κιβωτίου έξι ταχυτήτων EAT6. Το τελευταίο είναι ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, το οποίο διακρίνεται για τις σωστές αλλαγές του, αφού δεν αφήνει το μοτέρ να “κρεμάσει”. Οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται γρήγορα και ομαλά, τόσο στην αυτόματη λειτουργία όσο και στη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα.

Παράλληλα με το πάτημα του διακόπτη “S” ο κινητήρας κρατάει πιο ψηλά τις στροφές στις αλλαγές εάν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα. Τότε όμως από το EAT6 θα αναζητηθεί περισσότερη γρηγοράδα αλλά και paddles στο τιμόνι. Ωστόσο, η σπορ οδήγηση δεν είναι το ζητούμενο σε αυτό το αυτοκίνητο αλλά η άνεση, όπου τα καταφέρνει περίφημα. Επιπλέον, το μοτέρ διακρίνεται για τη δύναμή του από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, την ομαλή του λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς και τις πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα). Τέλος, η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμή σε αστικό περιβάλλον κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Citroen C3 ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 PS

Ιδιαίτερα άνετο στην οδήγηση

Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Citroen C3 που έχουμε δοκιμάσει με τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, έτσι και το 1.2 PureTech 110 EAT6 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την άνεση που προσφέρει. Στο εν λόγω μοντέλο είναι ακόμα πιο ενισχυμένη λόγω της ύπαρξης του αυτόματου κιβωτίου, αφού λειτουργεί και ως αγχολυτικό σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Παράλληλα, η ανάρτησή του περνά από διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες, ενώ σε συνδυασμό και με τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα τύπου… πολυθρόνας (θα θέλαμε καλύτερη πλευρική στήριξη), το Citroen C3 χτυπάει κορυφή στην άνεση. Το μικρό Citroen κερδίζει τις εντυπώσεις στο δρόμο και με την σταθερότητα του αμαξώματός του στις ευθείες όπου θυμίσει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Πολύ καλό πάτημα έχει και στις στροφές παρά τις αισθητές κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς, όπου το τιμόνι του διαθέτει καλή αίσθηση, όπως και τα δυνατά φρένα.

Très chic και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο σικ και μοντέρνος σχεδιασμός στο εσωτερικό του νέου Citroen C3 με τις απαλές καμπύλες και επίπεδες επιφάνειες δημιουργούν μια μινιμαλιστική εικόνα, η οποία ενισχύεται και από την έλλειψη πολλών μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Εκεί κυριαρχεί η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, στην οποία έχουν ενσωματωθεί διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου (π.χ. ηχοσύστημα, κλιματισμός, επικοινωνία) και αρχικά χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης. Ο οδηγός του C3 θα βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων, κάθεται αναπαυτικά και έχει στη διάθεσή του ένα πλήρη ενδείξεων, ευανάγνωστο αλλά και λιτό αισθητικά πίνακα οργάνων. Ποιοτικά, το εσωτερικό αποτελείται από σκληρά πλαστικά, ενώ το διάκοσμο αναβαθμίζουν τα διάφορα διακοσμητικά. Από πλευράς χώρων, τέσσερις ενήλικοι θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, έχοντας στη διάθεσή τους ένα τετραγωνισμένο και μεγάλο (για την κατηγορία) πορτ μπαγκάζ 300 λίτρων.

(+) Άνεση ανάρτησης, άνεση καθισμάτων, ευκολία στην οδήγηση, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, ομαλές αλλαγές κιβωτίου, ευρυχωρία καμπίνας, πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, ξεχωριστό ντιζάιν

(-) Αμεσότητα αλλαγών στη γρήγορη οδήγηση, “τσιμπημένη” κατανάλωση, πλευρική στήριξη εμπρός καθισμάτων

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.6 BlueHDi 100 PS

Καύσιμο
1.199
Κυβισμός (κ.εκ.)
Βενζίνη
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι (266x22)
Πίσω φρένα
Δίσκοι (249x9)
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.996
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.890