Δοκιμή Hyundai Tucson 1.7D 141 PS

Μετά από το διάλειμμα μιας γενιάς, το όνομα «Tucson» επιστρέφει στη γκάμα της Huyndai στην Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover/SUV μοντέλων, αντικαθιστώντας το ix35. Το νέο μοντέλο συνοδεύεται από μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel, όντας κατά βάση προσθιοκίνητο, αλλά και με 4Χ4 έκδοση σε συνδυασμό με τον 1.600άρη turboβενζινοκινητήρα των 177 ίππων. Εμείς, δοκιμάζουμε το Tucson με τον κορυφαίο 1.700άρη diesel κινητήρα των 141 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και αυτόματο, διπλού συμπλέκτη κιβώτιο DCT. Τιμολογιακά, η επιλογή αυτή ξεκινά από τα 25.990 ευρώ έχοντας ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού. Για την μικρότερη εκδοχή του ίδιου κινητήρα με 115 ίππους, το κόστος ξεκινά από τα 21.990 ευρώ, με τον ίδιο εξοπλισμό.

Δείτε όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Πιο δυναμικές και επιβλητικές γραμμές

Το νέο Hyundai Tucson είναι σαφώς πιο δυναμικό και επιβλητικό στο δρόμο σε σχέση με το ix35 που αντικαθιστά, και αυτό γίνεται αντιληπτό και με βάση τις διαστάσεις του, αφού το μήκος αγγίζει πλέον τα 4.475 χλστ. (+65 χλστ.), το πλάτος τα 1.850 χλστ. (+30 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 30 χλστ. φθάνοντας στα 2.670 χλστ. Σχεδιαστικά, το νέο Tucson τονίζει το κύρος και την επιβλητικότητά του από την πρώτη στιγμή που θα το δει κανείς, λόγω του νέου εμπρόσθιου τμήματός του που χαρακτηρίζεται από την νεότερη «Cascading» γρίλια της μάσκας της Hyundai, αλλά και των δυναμικών του φώτων. Στο πλάι, το νέο Tucson χαρακτηρίζεται από τις εμφανείς νευρώσεις και καμπύλες, ενώ στο πίσω μέρος δημιουργείται ένα κουπέ στυλ λόγω του κοίλου σχήματος της κολώνας της οροφής. Αρκετά μοντέρνα είναι και τα πίσω φώτα με LED λαμπτήρες.

Διαβάστε ακόμα: Τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα με τιμή έως 10.000 ευρώ

Ευρύχωρο εσωτερικό με όμορφη σχεδίαση

Στο εσωτερικό του νέου Tucson η Hyundai δίνει έμφαση στην πρακτικότητα και την πολύ καλή ευρυχωρία, ενώ παράλληλα οι σχεδιαστές της έχουν δημιουργήσει ένα ταμπλό με όμορφες, καθαρές γραμμές, στο οποίο τις εντυπώσεις κλέβει η ψηλά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, που διαθέτει και περιστροφικά χειριστήρια στη βάση της. Τα υλικά που έχουν κατασκευαστεί είναι ως επί το πλείστον σκληρά στην αφή, με πολύ καλή συναρμογή, ενώ μαλακό πλαστικό συναντάται μόνο στο ανώτερο οριζόντιο κεντρικό τμήμα του ταμπλό. Από την άλλη, άφθονες είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, το εσωτερικό των θυρών, ενώ υπάρχει και το απαραίτητο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Άνετοι είναι οι χώροι στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου, με το διαθέσιμο πλάτος να βολεύει στη μεταφορά 3 ενηλίκων επιβατών. Προσόν της πλάτης του πίσω καθίσματος αποτελεί και το γεγονός ότι μπορεί να ρυθμιστεί και η κλίση της, ενώ διαιρείται και σε ποσοστό 60:40. Την όλη πρακτικότητα της επιλογής τονίζει και η πολύ καλή χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, η οποία βρίσκεται στα 488 λίτρα. Μάλιστα, ακριβώς κάτω από το δάπεδο, υπάρχει και στάνταρ ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων.

Κινητήρας με πλούσια ροπή-Κιβώτιο που προάγει την ευκολία στην οδήγηση

Ο 1.700άρης 16βάλβιδος turbo κινητήρας πετρελαίου του Tucson έχει αυξημένη ισχύ 141 ίππων και παράλληλα, ροπή που αγγίζει τα 340 Nm διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Ο αποκλειστικός συνδυασμός του με το in-house εξελιγμένο 7τάχυτο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο κιβώτιο της Hyundai εξασφαλίζει την άνεση και ευκολία στην οδήγηση αφού, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή ροπή του και το καλορυθμισμένο κιβώτιο, ο κινητήρας αυτός κινεί χωρίς προβλήματα το Tucson. Οι επιδόσεις του δεν είναι από τις γρηγορότερες στην κατηγορία, όμως τα 11,5 δευτερόλεπτα που απαιτεί στο 0-100 χλμ./ώρα, είναι ένα αρκετά σβέλτο νούμερο. Προσόν του συνδυασμού αυτού αποτελεί και η παρουσία της επιλογής Sport, που τονίζει την απόκριση του κινητήρα και την συμμετοχικότητα του κιβωτίου, δίνοντας μια έξτρα δυναμική στο Tucson. Από πλευράς λειτουργίας, ο κινητήρας είναι γενικά πολιτισμένος, όμως δεν κρύβει την diesel υπόστασή του ιδίως στις υψηλότερες στροφές λειτουργίας του. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμή της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο «τσιμπημένο», αλλά λογικό με βάση τα χαρακτηριστικά ισχύος και βάρους.

Δείτε ακόμα: Πότε έρχεται στην Ελλάδα το Hyundai i30 N των 275 ίππων;

Ευχάριστο και άνετο στο δρόμο

Το Tucson βασίζεται πάνω στη νεότερη μικρομεσαία πλατφόρμα της Hyundai, που συνδυάζεται με μια επαναδιαμορφωμένη ανάρτηση με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και Πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα. Η ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο τονίζουν την σταθερότητα του αυτοκινήτου και παράλληλα, προσφέρουν πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ώστε σε συνδυασμό και με την πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση, να εξασφαλίζονται ήσυχες και άνετες μετακινήσεις. Πολύ καλή είναι και η απόσβεση των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση, η οποία φροντίζει παράλληλα ώστε οι κλίσεις στις στροφές να είναι οι αναμενόμενες από ένα αυτοκίνητο του είδους. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς, το Tucson εμφανίζεται ουδέτερο, με την υποστροφή να εξελίσσεται φυσιολογικά και να διαχειρίζεται και από το Σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Το τιμόνι προσφέρει συνολικά την απαιτούμενη αίσθηση χωρίς να εντυπωσιάζει (υπάρχει και Sport επιλογή που τονίζει ελαφρώς την αίσθηση), ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.

+ Σχεδίαση, εργονομία, πρακτικότητα, χώροι επιβατών, απόδοση κινητήρα, λειτουργία κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κανονική ρεζέρβα

– Τραχύτητα κινητήρα στις υψηλές στροφές, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.685
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
141/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
340/1.750-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.475
Πλάτος (χλστ.)
1.850
Ύψος (χλστ.)
1.645
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.470
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
488
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.990
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store