Δοκιμή Nissan Micra 1.5 dCi

106

Με το νέο Micra η Nissan επιχειρεί μια μεγάλη αλλαγή στην παρουσία της στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων, λανσάροντας ένα σημαντικά αναβαθμισμένο νέο μοντέλο, που έρχεται για να τοποθετηθεί ακριβώς στην «καρδιά» του ανταγωνισμού της κατηγορίας. Το νέο Micra είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που αντικαθιστά, πιο ντιζαϊνάτο, με περισσότερη τεχνολογία και σημαντικά αναβαθμισμένο εσωτερικό, φιλοδοξώντας πλέον να προσελκύσει ένα κοινό που δεν θέλει να κάνει καμία παραχώρηση σε ασφάλεια, άνεση και στυλ στην κατηγορία του. Στο πεδίο των κινητήρων, η Nissan προσφέρει το νέο Micra με τρία μοτέρ, δύο βενζίνης (ατμοσφαιρικό 1.0 λτ., turbo 0.9 λτ.) και ένα diesel.


Από 15.190 ευρώ με καλό εξοπλισμό

Στο πεδίο της τιμής, το κόστος για το diesel Nissan Micra της δοκιμής μας ξεκινά από τα 15.190 ευρώ και περιλαμβάνει ένα αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, aircondition, hill start assist, σύστημα ενεργής πέδησης (front emergency braking) και αρκετά άλλα. Σημειώστε ότι το νέο Micra, κατά τα γνωστά δεδομένα της εποχής, είναι αποκλειστικά 5θυρο. (Δείτε εδώ τις τιμές του νέου Nissan Micra).

Σχεδίαση που ξεχωρίζει

Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει στο νέο Micra και που το κάνει να δείχνει σαν να απέχει… έτη φωτός από το προηγούμενο, είναι η σχεδίασή του. Εδώ, οι άνθρωποι της Nissan επένδυσαν σε ένα σαφώς πιο ντιζαϊνάτο και «εκφραστικό» μικρό μοντέλο, με σφηνοειδές αμάξωμα στο οποίο ξεχωρίζουν τα μεγάλα φώτα που καταλήγουν στην «V» μάσκα. Στο πίσω μέρος, η όλη σχεδίαση με την ευδιάκριτη αεροτομή, τα υψηλά τοποθετήμενα φώτα και το σχετικά μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ, παραπέμπει σε κουπέ μοντέλα. Στο πλάι , ξεχωρίζουν αδιαμφισβήτητα οι «κρυμμένες» στην κολώνα πίσω πλαϊνές χειρολαβές, που χαρίζουν και πάλι μια κουπέ αίσθηση στο Micra. Στο πεδίο των διαστάσεων, το νέο Micra είναι αρκετά μακρύτερο (+174 χλστ.) σε σχέση με το προηγούμενο, πιο πλατύ (+78 χλστ.) και πιο χαμηλό (-55 χλστ.). Πολλή δουλειά έχει γίνει και στην αεροδυναμική, με τη νέα σχεδίαση να μειώνει τον σχετικό συντελεστή μόνο στο cd: 0.29.

Δείτε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Ευχάριστο, μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό

Η ολική αναβάθμιση του νέου Nissan Micra σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο γίνεται ακόμη πιο αισθητή μπαίνοντας στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Εδώ, και για πρώτη φορά στην ιστορία, το Micra υιοθετεί μαλακά υλικά στο ταμπλό που αναβαθμίζουν τα ποιοτικά δεδομένα, ενώ και η σχεδίαση με την όμορφη και σπορτίφ διχρωμία των υλικών δημιουργεί μια αισθητά πιο σύγχρονη και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Ξεχωρίζουν επιπλέον στοιχεία όπως το τιμόνι με την λεπτή στεφάνη και το επίπεδο κάτω τμήμα, που φιλοξενεί και τους εργονομικούς διακόπτες ελέγχου του trip computer και του ηχοσυστήματος, ο υπέρ-πλήρης πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του, αλλά και η οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το κάθισμα/τιμόνι πλήρους ρυθμίσεων, ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες θήκες για μικροαντικείμενα στο τούνελ της κονσόλας. Στο πεδίο των χώρων, στο πίσω κάθισμα θα χωρέσουν χωρίς πολλά προβλήματα 2 ενήλικες επιβάτες, όμως εάν αυτοί βρίσκονται στο μέσο όρο ύψους ή και υψηλότερα, τότε θα απαιτηθούν κάποιες παραχωρήσεις για τα κεφάλια τους. Επιπλέον αυτού, λόγω της σχεδίασης του αμαξώματος οι πίσω πόρτες έχουν σχετικά μικρό άνοιγμα, που δεν βολεύει στην επί-αποβίβαση. Από την άλλη πλευρά βέβαια, το πορτ-μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και με 300 λίτρα χωρά όλα τα απαραίτητα.

Κινητήρας που πάει και έχει καλή οικονομία

Η πιο δημοφιλής έκδοση του νέου Nissan Micra στη χώρα μας αναμένεται να είναι αυτή με τον γνωστό μας, 1.500άρη dCi πετρελαιοκινητήρα των 90 ίππων ισχύος και κυρίως, των 220 Nm ροπής. Από πλευράς λειτουργίας, η πλούσια ροπή χαρίζει στο μοτέρ ένα αρκετά καλό τράβηγμα από χαμηλά, που κορυφώνεται στις 2.000 σ.α.λ. και πιο πάνω, βοηθώντας και στις προσπεράσεις σε ένα ταξίδι. Παράλληλα, λόγω της πολύ καλής ηχομόνωσης, ο κινητήρας αυτός δεν κάνει αισθητή την ύπαρξή του στο εσωτερικό, όντας ένας από τους πλέον πολιτισμένους diesel της κατηγορίας. Το 5τάχυτο κιβώτιο, με τον υψηλό και εύχρηστο λεβιέ έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση, ώστε να μην επιβαρύνει την κατανάλωση. Η Nissan ανακοινώνει μια πολύ χαμηλή μέση τιμή 3,5 λτ./100 χλμ. με βάση τον ευρωπαϊκό κύκλο μέτρησης, ωστόσο στην πράξη η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα αρκετά καλά 5,4 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Τα νέα μοντέλα του διμήνου Μαΐου-Ιουνίου

Πιο σπορτίφ στο δρόμο – Με καλή άνεση

Βασισμένο σε μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας V της Nissan, το νέο Micra παρότι μεγάλωσε σε διαστάσεις έχει διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος του, κάτι που το ωφελεί πολλαπλά και ιδιαίτερα στα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. Έτσι λοιπόν, σε συνδυασμό και με την σχετικά σφιχτή του ανάρτηση, το νέο Micra αποκαλύπτει έναν πιο σπορτιφ χαρακτήρα οδηγικά, όντας πιο σίγουρο στο στρίψιμο, με υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης και ουδέτερες αντιδράσεις στο όριο, που γεμίζουν με ένα αίσθημα ασφάλειας τον οδηγό του. Οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι επιπλέον μικρές και το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι φροντίζει ώστε να μεταφέρει συνεχώς πληροφόρηση για τα δρώμενα. Τον ίδιο, ιδιαίτερα ευχάριστο χαρακτήρα αποκαλύπτει το νέο Micra και στην καθημερινή οδήγηση, όντας ιδιαίτερα ευκολοδήγητο και εύκολο στους ελιγμούς. Στο πεδίο της άνεσης, παρά τη σχετικά σφιχτή ρύθμισή της η ανάρτηση δεν θα ενοχλήσει κατά το πέρασμα από ανωμαλίες, από την άλλη όμως οι 17άρες ζάντες του μοντέλου της δοκιμής θέτουν κάποια όρια ιδίως στις πιο έντονες λακκούβες (θα προτιμούσαμε τις 16άρες της 2ης εξοπλιστικά έκδοσης Acenta).

+ Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά, ηχομόνωση, ροπάτος κινητήρας

–  Χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα, άνεση λόγω των μεγάλων ζαντών του μοντέλου της δοκιμής

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Nissan Micra 0.9 IG-T 90PS

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
179
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
92
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
82,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.743
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.082
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
49%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.190