Απατεωνιές στις αγγελίες μεταχειρισμένων

1873

Όλοι κοιτάμε αγγελίες μεταχειρισμένων, γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε; Είτε λόγω δουλειάς, είτε από ενδιαφέρον για αγορά, είτε από καθαρή περιέργεια ή window shopping, η περιήγηση σε ιστοσελίδες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι μια προσφιλής συνήθεια.

Οι περισσότεροι, γνωρίζουν πως ένα δεύτερο -στην καλύτερη- χέρι κρύβει παγίδες. Τις έχουμε αναλύσει διεξοδικά, εξάλλου. Τεχνάσματα και απατεωνιές, ωστόσο, δεν χρησιμοποιούν οι πωλητές μόνο από κοντά ή όταν εξετάζετε ένα αυτοκίνητο ιδίοις όμμασι. Τα γυρισμένα χιλιόμετρα και η προσπάθεια απόκρυψης τρακαρίσματος, είναι η μία όψη. Η άλλη, έχει να κάνει με «ντρίπλες» που επιχειρούνται μέσα από τις αγγελίες ακόμα, προκειμένου να ανέβει η τιμή ή να συγκαλυφθούν διάφορες ζημιές. Αυτές οι «ομορφιές» θα μας απασχολήσουν σήμερα, προκειμένου να είστε προετοιμασμένοι, υποψιασμένοι και στο φινάλε, να μην χρειαστεί να κάνετε τον κόπο να επισκεφτείτε το αυτοκίνητο, αν δείτε πως «βρωμάει» από την περιγραφή, τις φωτογραφίες ή το συνδυασμό των.

Δείτε ακόμα: Πήρε Lamborghini με το επίδομα του κορωνοϊού!

Εξυπακούεται πως δεν τσουβαλιάζουμε. Υπάρχουν αγγελίες που είναι ειλικρινέστατες, αναλυτικές και δεν αφήνουν το παραμικρό περιθώριο αμφιβολίας. Περισσότερες, όμως, είναι οι «άλλες».

Οι φωτογραφίες

Η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο, έρχεται μέσα από τις εικόνες. Σε μια νορμάλ αγγελία βλέπεις περιμετρικά το αμάξωμα, κινητήρα, πορτμπαγκάζ, εσωτερικό εμπρός-πίσω και κοντέρ. Οι προαναφερθείσες ειλικρινείς, θα δείξουν και τυχόν χτυπήματα ή φθορές. Οι επιτήδειες, θα δείξουν ό,τι συμφέρει.

Αυτοκίνητα που φαίνονται μόνο από τη μία πλευρά, μισό πίσω μέρος ή μισό μπροστά, κοντινά σε διάφορα σημεία για να μην πάει το μάτι αλλού κλπ, επιχειρούν να κρύψουν ξαναβαμμένα κομμάτια, χτυπήματα, βαθουλώματα και πάει λέγοντας. Ανάλογο τρικ με αυτό που κάνουν ορισμένοι μαντράδες, παρκάροντας κολλητά σε τοίχους.

Διαβάστε επίσης: 10 κόλπα στην πώληση μεταχειρισμένου αυτοκινήτου

«Το χρώμα της μάνας του»

Η παραπάνω φράση συναντάται σε περιγραφές, που συνοδεύουν ένα ταλαίπωρο εμφανισιακά αυτοκίνητο. Πολύς κόσμος φοβάται τα βαμμένα τμήματα, καθώς στις περισσότερες υποδηλώνουν τρακάρισμα. Στα πιο παλιά μοντέλα, όμως, μπορεί απλά να αντιπροσωπεύει ένα φρεσκάρισμα.

Κάποια «τσακμάκια» βάζουν μπροστά το ανέγγιχτο χρώμα, ως εχέγγυο πραγματικών χιλιομέτρων και εργοστασιακής κατάστασης, με απώτερο σκοπό να πετύχουν ψηλότερη τιμή. Έχετε υπόψη πως το χρώμα είναι ευάλωτο, όπου το βλέπει περισσότερο ο ήλιος. Δηλαδή καπό, οροφή, πορτμπαγκάζ. Οπότε αν είναι κάποιο από αυτά είναι ξαναβαμμένο, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έγινε λόγω τρακαρίσματος.

«Πρόσφατα αλλαγμένα ελαστικά»

Από τις πιο ύπουλες παγίδες. Εδώ η αγγελία δεν λέει ψέματα, αλλά μισή αλήθεια. Τα ελαστικά όντως έχουν αλλαχτεί πρόσφατα, φέροντας και την ανάλογη απόδειξη. Αυτό δεν σημαίνει πως πρόκειται για καινούργια ή ποιοτικά. Μεταχειρισμένα ή οικονομικά αμφιβόλου ποιότητας λειτουργούν μια χαρά ως «κράχτες». Το αυτοκίνητο φαίνεται με φρέσκο σετ, όμως η πραγματικότητα δεν έχει σχέση. Κοιτάμε προσεκτικά τις ενδείξεις στα πλαϊνά (δείτε εδώ πώς τις διαβάζουμε), ώστε να δούμε την χρονιά κατασκευής.

Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;

Οι aftermarket ζάντες

Το να αλλάζουν οι ζάντες, είναι φυσιολογικό. Αρκεί να παρατηρείται μια συνέπεια. Κοιτάτε, για παράδειγμα, ένα VW Golf GTI MK5. Στη θέση των 17άρηδων, υπάρχουν μεγαλύτερες (συνήθως της BBS). Ουδέν μεμπτόν. Κοιτάτε ένα άλλο GTI 5ης γενιάς, τώρα. Το χαρακτηριστικό σχέδιο «πέλεκυς» έχει αντικατασταθεί με άλλο, ίδιας διάστασης, αλλά σαφώς υποδεέστερης αισθητικής. Στο τηλέφωνο που θα κάνετε, ενδέχεται να ακούσετε «δεν μου άρεσαν» ή «τις βαρέθηκα». Η πραγματικότητα;

Το αυτοκίνητο συμμετείχε σε τρακάρισμα ή έξοδο από το δρόμο. Όχι τέτοιας φύσης ώστε να προκαλέσει εκτεταμένες ζημιές στο αμάξωμα, αλλά τόσο ώστε να σπάσει τα περισσότερα από κάτω (ψαλίδια, πλήμνες, ρουλεμάν, ημιαξόνια), μαζί και τις ζάντες. Οι οποίες αντικαταστάθηκαν από ένα σετ φθηνότερες aftermarket.

Διαβάστε επίσης: Πόσο σημαντικά και τι είναι τα σινεμπλόκ;

Τα aftermarket τιμόνια

Γενικά, τα aftermarket προϊόντα λένε πολλά για το ποιόν του αυτοκινήτου. Το τιμόνι, μπορεί να φανερώσει σοβαρό τρακάρισμα.

Στα μοντέλα χωρίς αερόσακο, έχει λογική να αλλάξεις το τιμόνι με ένα σπορ. Σε αυτά με «SRS Airbag», όχι – εκτός κι αν έχει ανοίξει, και δεν βγαίνει το μπάτζετ για αντικατάστασή του. Οι δικαιολογίες είναι ταυτόσημες με των τροχών («δεν μου άρεσε», «το βαρέθηκα»), ενώ οι πιο γνώστες μπορεί να αναφέρουν καλύτερη αίσθηση και αμεσότητα. Οι ακόμα πιο ψαγμένοι, μπορεί να πετάξουν ένα «και το NSX-R είχε άλλο τιμόνι από το απλό». Αν κοιτάτε NSX-R, κανένα πρόβλημα. Αν ενδιαφέρεστε για Civic Type R ή S2000, μην μπείτε καν στον κόπο.

Το περασμένο ΚΤΕΟ

Εδώ μπαίνουμε στα αγαπημένα μονοπάτια της γραφειοκρατίας. Η φράση «περασμένο ΚΤΕΟ» έρχεται δεύτερη στο κέντρισμα βλεμμάτων, μετά τα «πληρωμένα τέλη». Τα δεύτερα, ωστόσο, είναι αδιαμφισβήτητα. Είτε τα έχει πληρώσει ο ιδιοκτήτης, είτε χρωστάει σήμα(τα). Με το ΚΤΕΟ, τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα.

Δείτε ακόμα: Επιτρέπεται να «παίζεις» τα φώτα; Τι λέει ο ΚΟΚ;

Ας πούμε πως η αγγελία αναφέρει «ΚΤΕΟ ως το 2021». Κάτι που σημαίνει πως, ουσιαστικά, ΔΕΝ έχει περάσει ΚΤΕΟ και θα πρέπει να το κάνει μέχρι το τέλος του έτους. Εκτός του κόστους για τον έλεγχο, υπολογίστε και τυχόν φθορές που μπορεί να σημειωθούν μετά από αυτόν. Γενικότερα, αόριστοι ισχυρισμοί του στυλ «έχει περάσει ΚΤΕΟ» θέλουν ψάξιμο. Πότε το πέρασε, τι ανέφερε ο έλεγχος, μέχρι πότε ισχύει, ποιες ζημιές θα πρέπει να διορθωθούν μέχρι τότε; Ερωτήσεις που απαντώνται μέσα από χαρτιά. Αν δεν υπάρχουν, χαιρετίστε.