Το μέγα λάθος στο ξεθάμπωμα των τζαμιών

Η οδήγηση το χειμώνα γίνεται πιο δύσκολη και απαιτείται ακόμα περισσότερη προσοχή στο τιμόνι, λόγω των πιο δυσμενών καιρικών συνθηκών. Η βροχή, η ομίχλη, η υγρασία, το κρύο, τα χιόνια και λοιπά φαινόμενα, μπορούν ανά πάσα ώρα και στιγμή να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα.

Δείτε ακόμα: Τα πάντα όλα για τους υαλοκαθαριστήρες (+video)

Μία από τις πιο ενοχλητικές αλλά και επικίνδυνες για την οδήγηση καταστάσεις, είναι το θάμπωμα στο εσωτερικό των παραθύρων. Όταν μάλιστα βρέχει και η εξωτερική θερμοκρασία είναι χαμηλή, τότε μέσα σε λίγα λεπτά τα τζάμια έχουν καλυφθεί από υγρασία και ο οδηγός (όπως και οι επιβάτες αν υπάρχουν) δεν βλέπει τίποτα.

Κάποιοι, μάταια προσπαθούν να καθαρίσουν το θολό τοπίο με το μανίκι τους ή με ότι άλλο βρουν μπροστά τους, αφού τα παράθυρα δεν καθαρίζουν καλά και θολώνουν γρήγορα ξανά. Επίσης, είναι εξαιρετικά επικίνδυνη η οδήγηση με τα τζάμια θολωμένα, αφού η ορατότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένη.

Δείτε ακόμα: Πρέπει να αλλάζονται τα ελαστικά εμπρός – πίσω;

Πλέον, εδώ και χρόνια όλα τα αυτοκίνητα διαθέτουν στον εξοπλισμό τους κλιματισμό. Είτε πρόκειται για απλό χειροκίνητο air condition ή ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο. Το μέγα λάθος που κάνουν οδηγοί στην προσπάθειά τους να ξεθαμπώσουν τα τζάμια είναι το εξής: Ενεργοποιούν το air condition, αλλά ξεχνούν να απενεργοποιήσουν την ανακύκλωση του αέρα, με αποτέλεσμα τα τζάμια να θολώνουν περισσότερο. Πάντα πρέπει να επιλέγεται ο εισερχόμενος αέρας από έξω και η μεγαλύτερη ταχύτητα του ανεμιστήρα με κατεύθυνση του αέρα προς τα παράθυρα. Έτσι εξαφανίζεται γρήγορα η εγκλωβισμένη υγρασία.

Στα αυτοκίνητα που διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, τότε όλα γίνονται πιο εύκολα. Αρκεί μόνο το πάτημα του σχετικού διακόπτη και το σύστημα αναλαμβάνει αυτόματα την όλη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση και αν αυτό είναι εφικτό, για επιταχυνθεί το ξεθάμπωμα ανοίγουμε έστω και λίγο ένα παράθυρο. Όσο για το πίσω παρμπρίζ, το μόνο που χρειάζεται για το ξεθάμπωμά του είναι το πάτημα του ειδικού κουμπιού, αρκεί να λειτουργούν οι αντιστάσεις.

Δείτε ακόμα: Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπροστά;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Γιατί είναι λάθος τα αλάρμ στο παρκάρισμα;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι να κάνω αν ο κινητήρας υπερθερμανθεί;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου;
Τι γίνεται αν αδειάσει το ρεζερβουάρ καυσίμου; …
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό
Πόδια στο ταμπλό; Ξανασκεφτείτε το μετά από αυτό …
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς χαλάει ένα αυτοκίνητο από το πλύσιμο;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα;
Πώς να μην πέφτει η απόδοση ενός diesel κινητήρα; …
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο;
Τι φταίει όταν μυρίζει ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο; …
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Κίνδυνος η οδήγηση με ανοιχτό πίσω παράθυρο
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Γιατί τρέμει το τιμόνι του αυτοκινήτου;
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store