Η Toyota δεν «καίγεται» για μικρούς turbo κινητήρες

Οι downsized κινητήρες ή αλλιώς τα μικρής χωρητικότητας μηχανικά σύνολα με turbo, τα οποία έχουν αντικαταστήσει μεγαλύτερα ατμοσφαιρικά, περιλαμβάνονται στην γκάμα όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Μοτέρ 1.6 λτ. έχουν αντικατασταθεί σε πολλές περιπτώσεις με 1.000άρια turbo, τα οποία έχουν περισσότερη ισχύ, χαμηλότερη κατανάλωση και ρύπους, ενώ είναι και ελαφρύτερα.

Δείτε ακόμα: Αποκαλύφθηκαν οι κινητήρες για BMW Z4 και Toyota Supra

Η Toyota από την πλευρά της φαίνεται πως «αντιστέκεται» ακόμα στα downsized μοτέρ και στοχεύει στην βελτίωση της αποδοτικότητας των ατμοσφαιρικών κινητήρων. Στη γκάμα της, ο μοναδικός downsized που υπάρχει είναι μόνο ο 1.2 D-4T 116 PS, που τοποθετείται στο Auris και στο C-HR. Όπως δήλωσε ο Ben Schlimme, Διευθυντής του προγράμματος έρευνας και ανάπτυξης της Toyota Βορείου Αμερικής, η Toyota επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη ατμοσφαιρικών κινητήρων.

Αυτό ισχύει τόσο για τους μικρούς κινητήρες της ιαπωνικής εταιρείας, όσο και για τους μεγαλύτερους. Για παράδειγμα ο 2.5 λτ. που κινεί το Camry έγινε πιο αποδοτικός και οικονομικός, ενώ πετυχαίνει ένα ποσοστό θερμικής απόδοσης 40%. Κάτι που επιτεύχθηκε μέσω τεσσάρων βασικών τομέων, όπως είναι η ροή των καυσαερίων, η μείωση της τριβής, η βελτίωση της ψύξης και του συστήματος εισαγωγής. Χαρακτηριστικά στα οποία δόθηκε μεγάλη βαρύτητα και στον μικρότερο νέο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. που εφοδιάζει το νέο Yaris. Παράλληλα, η Toyota επενδύει συνεχώς και στην ανάπτυξη των υβριδικών κινητήρων, οι οποίοι προσφέρονται στα περισσότερα μοντέλα της, ενώ στο άλλο άκρο βρίσκονται οι ντίζελ, για τους οποίους δεν έχει σχέδια ανάπτυξης.

Δείτε ακόμα: Τιμές Toyota Yaris GRMN στην Ευρώπη: Έως 50.350 ευρώ!

Get it on Google Play Download on the App Store