Δοκιμή Renault Captur 0.9 TCe 90 PS

12

Το μικρότερο SUV στην γκάμα της Renault, είναι και το δημοφιλέστερο μικρό SUV στην Ευρώπη επί σειρά ετών, ενώ παραμένει μία πολύ αξιόλογη πρόταση.  Μάλιστα, η πρόσφατη ανανέωση στους κινητήρες έφερε στο προσκήνιο τον νέο 1.300άρη TCe των 130 και 150 ίππων, όμως τα φώτα της δημοσιότητας διεκδικεί εξίσου το λιλιπούτειο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο μοτέρ των 898 κ.εκ.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την έκδοση Dynamic, που διαθέτει τα πάντα: από αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων R-LINK EVOLUTION με έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματα φώτα-καθαριστήρες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, μέχρι cruise control και αφαιρούμενες επενδύσεις «Zip Collection», με δυνατότητα πλυσίματος. Η τιμής της βρίσκεται στις 16.990 ευρώ, ενώ η βασική Authentic ξεκινά από τις 14.990 ευρώ.

Ευρύχωρο, πρακτικό και νεανικό μέσα

Δεδομένου ότι όλο το κλου της υπόθεσης κρύβεται κάτω από το καπό, στο εσωτερικό του Captur η εικόνα είναι γνώριμα πολύ καλή. Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4.122 χλστ.), το γαλλικό μικρό SUV εύκολα εξυπηρετεί τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Η πρακτικότητα βρίσκεται σε εξαιρετικό επίπεδο, με τις θήκες για τα μικροαντικείμενα, το πολύ μεγάλο συρόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού Easy Life των 11,5 λίτρων και τις αφαιρούμενες επενδύσεις «Zip Collection», οι οποίες ειρήσθω εν παρόδω έχουν και πολύ καλή αίσθηση.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130

Η θέση οδήγησης είναι τυπική για SUV, κοινώς ψηλή, και παραδοσιακή για Renault, με το τιμόνι σε σχετικά οριζόντιο μοτίβο. Η οθόνη αφής είναι ευκρινής και το σύστημα πολυμέσων εύχρηστο και απλό στη διαχείρισή του.

Το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα με ασύμμετρα αναδιπλούμενες πλάτες σε αναλογία 1/3-2/3, επιτρέπει την αυξομείωση του χώρου των επιβατών αλλά και των αποσκευών μεταξύ 377 και 455 λίτρων.

Ικανός και οικονομικός ο κινητήρας

Πάμε και στον πρωταγωνιστή του αυτοκινήτου. Στο άκουσμα πως ένα SUV άνω των 4 μέτρων κινείται από ένα σύνολο ούτε 900 κυβικών, πολλοί προκαταβάλλονται αρνητικά. Το τούρμπο συνεισφέρει στην απόδοση 90 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 140 Nm ροπής στις 2.250 σ.α.λ., όμως και πάλι το παράστημα του Captur εγείρει ανησυχίες στους μη μυημένους. Εντελώς αναίτια, όπως αποδεικνύει η πράξη.

Τα 1.248 κιλά δεν προβληματίζουν τον 0.9 TCe, ο οποίος μπορεί να τα επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 13,1 δλ. και να τα φτάσει μέχρι τα 171 χλμ./ώρα της τελικής. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο διαθέτει όσο μακριά κλιμάκωση χρειάζεται, ώστε να μην αφήνει το μοτέρ να κρεμάσει και να διατηρεί τα επίπεδα θορύβου, αλλά και κατανάλωσης, χαμηλά. Ταχύτητες ταξιδιού 120-130 χλμ./ώρα διατηρούνται με άνεση και χωρίς κραδασμούς ή θορύβους από μηχανοστάσιο και μετάδοση, ενώ πραγματικά εντυπωσιακή είναι η μέση τιμή της κατανάλωσης, που κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,8 λτ./100 χλμ.

Ένα ακόμα στοιχείο που αφήνει τις καλύτερες των εντυπώσεων, είναι η ελαστικότητά του. Μπορεί η μέγιστη τιμή της ροπής να βρίσκεται στις 2.250 σ.α.λ., όμως ήδη από τις 1.700 το μοτέρ έχει «αρπάξει», ενώ δεν δυσκολεύεται να ανεβάσει τέμπο ακόμα και από τις 1.200.

«Γαλλικό» στο δρόμο

Τιμώντας την παράδοση των αυτοκινήτων υπό τη «Μασσαλιώτιδα», το Captur εμφανίζει ένα ολοκληρωμένο πρόσωπο εν κινήσει. Η ρύθμιση των αναρτήσεων έχει γίνει με έμφαση την άνεση και την ποιοτική κύλιση, «σβήνοντας» πολλές από τις ανορθογραφίες των ελληνικών δρόμων. Ο ημιάκαμπτος πίσω δεν κοπανάει, γδούποι και αναταράξεις κατά το rebound των αμορτισέρ παρατηρείται σπάνια και μόνο σε σπασμένο οδόστρωμα, έχοντας και μια απόσταση 170 χλστ. από αυτό να εξασφαλίζει λίγες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Διαβάστε επίσης: Νέο Renault Captur και για πρώτη φορά plug-in υβριδικό (+video)

Όταν το σχετικά ελαφρύ -αλλά ακριβές- τιμόνι αρχίσει να παίρνει μοίρες, το μικρό Renault μετουσιώνει τα γονίδια του Clio (στο οποίο βασίζεται) σε αποτέλεσμα – και πολύ ευχάριστο μάλιστα. Η κίνηση μέσα στις στροφές έχει ροή, οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με περισσή ευκολία για SUV, το πίσω μέρος συμμετέχει ακριβώς όσο χρειάζεται για να ισιώνει την τροχιά, να χαρίζει χαμόγελα και να αφήνει το ESP στην ησυχία του. Τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, το πεντάλ δεν στερείται αίσθησης και η -τυπική για SUV- αυξημένη διαδρομή του δεν ξενίζει.

+ Κινητήρας, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης, πρακτικότητα

– Ταμπούρα πίσω, ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
898
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
171
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.122
Πλάτος (χλστ.)
1.778
Ύψος (χλστ.)
1.566
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.606
Βάρος (κιλά)
1.248
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
377-455
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.990