Δοκιμή Mazda3 SkyActiv-G122 2.0 Αuto

Η Mazda πραγματοποίησε το πολυαναμενόμενο comeback στην ελληνική αγορά, μετά από 5 χρόνια αδημονίας του κοινού της. Πλέον διατίθεται ολόκληρη η γκάμα της Ιαπωνικής φίρμας και το Mazda3 αποτελεί μια ξεχωριστή πρόταση στα μικρομεσαία χάτσμπακ.

Οι εκδόσεις που προσφέρεται είναι πολλές, ειδικά με τους κινητήρες βενζίνης Skyactiv-G των 122 και 150 ίππων και τον πιο νέο και ισχυρό Skyactiv-X των 180 ίππων. Ωστόσο, υπάρχει ένα φορολογικό μειονέκτημα, αφού όλα τα μοτέρ βενζίνης είναι 2.0 λτ. Μόνο ο ντίζελ Skyactiv-D116 είναι 1.800άρης.

Όπως όλα τα μοτέρ βενζίνης έτσι και ο αρχικός 2.0 λτ. Skyactiv-G122 συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, υποσχόμενος καλές επιδόσεις και ακόμα καλύτερη οικονομία καυσίμου. Από τιμολογιακής άποψης η βασική έκδοση βρίσκεται στις 23.845 ευρώ. Με το αυτόματο 6άρι ξεκινά από τις 27.551 ευρώ και την Plus Auto της δοκιμής να φτάνει στις 29.989 ευρώ και να διαθέτει μέχρι 18άρες ζάντες, δερμάτινα καθίσματα και ηχοσύστημα της BOSE με 12 ηχεία.

Μοναδική σχεδίαση

Ακόμα και να μην ήταν σπάνιο θέαμα στους δρόμους μας, το Mazda3 δεν υπάρχει περίπτωση να μην γύρναγε κεφάλια. Η σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo» τραβάει τα βλέμματα με το μακρύ καπό και τα λεπτά φωτιστικά σώματα να δημιουργούν ένα έντονα αιχμηρό εμπρός μέρος. Στο πλάι η γραμμή των παραθύρων ανεβαίνει προς το πίσω μέρος, συναντώντας την καμπύλη της οροφής και συνθέτοντας ένα προφίλ που παραπέμπει σε κουπέ.

Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα αρκετά πάνω και το μικρό πίσω παρμπρίζ, ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους (1.797 χλστ.) και χαρίζουν στο μικρομεσαίο Mazda μια ιδιαίτερα καλλίπυγο πίσω όψη.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Mazda2 1.5 SKYACTIV-G 90PS

Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο, είναι η ρευστότητα των γραμμών. Το αμάξωμα μοιάζει σαν να ρέει, δίχως να χάνει σε κανένα σημείο την αρμονία και τη σαγηνευτική καμπυλότητά του, παρά το αρκετά μεγάλο μήκος -για την κατηγορία- των 4.460 χλστ.

Οδηγοκεντρική απλότητα και ποιότητα 

Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς στην καμπίνα του Mazda3, είναι η μικρή παρουσία διακοπτών και η οδηγοκεντρική προσέγγιση.

Η μακρόστενη οθόνη αφής των 8,8 ιντσών έχει κλίση προς τον οδηγό, όπως και όλο το πάνω μέρος του ταμπλό που φαίνεται σαν να δείχνει τον πίνακα οργάνων. Η μικρότερη οθόνη για τον έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού φιλοξενεί μόλις 8 κουμπιά -συμπεριλαμβανομένου αυτού των αλάρμ- και το τιμόνι άλλα 4, εφαρμόζοντας στο ακέραιο τις αρχές της τεχνοτροπίας «Jimba Ittai»: την ένωση του αυτοκινήτου με τον οδηγό.

Ο τελευταίος έχει στη διάθεση του μια χορταστική στεφάνη και ανώτερης ποιότητας υλικά με αψεγάδιαστη συναρμογή και φινίρισμα. Κάτι που ισχύει λιγότερο για τους χώρους, καθώς η χαμηλή κλίση της οροφής, σε συνδυασμό με την ψηλή γραμμή των παραθύρων, περιορίζουν τον χώρο για το κεφάλι πίσω και δημιουργούν μια αίσθηση κλειστοφοβίας. Είναι χαρακτηριστικό πως το ύψος ξεπερνά για λίγο τα 1,4 μέτρα (1.435 χλστ.), δυσκολεύοντας την επι/αποβίβαση στους ψηλότερους (από 1,80 και πάνω). Τα γόνατα πάντως βολεύονται μια χαρά, αξιοποιώντας το μεταξόνιο των 2.725 χλστ.

Ο χώρος αποσκευών είναι μεν ικανοποιητικός σε χωρητικότητα (351 λίτρα), όμως το ψηλό κατώφλι και το σχετικά περιορισμένο άνοιγμα δυσχεραίνουν την αξιοποίηση του.

Γραμμικός και ήσυχος ο Skyactiv-G

Η αξιοποίηση του κινητήρα, από την άλλη, ειδικά με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο μεγιστοποιείται. Το 2λιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 24 Volt και ενσωματώνει λειτουργία απενεργοποίησης κυλίνδρων, αλλά και ανάκτηση ενέργειας. Στην πράξη, ο οδηγός δεν καταλαβαίνει απολύτως τίποτα.

Τόσο η διαχείριση των κυλίνδρων, όσο και η αποθήκευση ενέργειας, δεν γίνονται επ’ ουδενί αντιληπτά. Οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν την ακουστική απόδοση του συστήματος της BOSE απερίσπαστοι, με τον κινητήρα και τα ηλεκτρικά συστήματα να κάνουν τη δουλειά τους, εξασφαλίζοντας γραμμική επιτάχυνση, τράβηγμα από χαμηλά και οικονομία.

Σε μια εποχή όπου 1.000άρια τούρμπο μοτέρ αποδίδουν 125 και 126 ίππους (Ford Focus 1.0 EcoBoost και Honda Civic 1.0 VTEC Turbo αντίστοιχα), τα 122 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και τα 213 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. από 1.998 κ.εκ. ακούγονται λίγα. Όμως η ηλεκτρική αρωγή του υβριδικού συστήματος και το 6άρι αυτόματο, κολακεύουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης και κάνουν το Mazda3 G122 να δείχνει πιο δυνατό. Τα 10,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 197 χλμ./ώρα τελικής, απλώς πιστοποιούν την ευκολία με την οποία γεμίζει το φάσμα του στροφομέτρου μέχρι τον κόφτη των 6.900 σ.α.λ. Η απόκριση τόσο του γκαζιού, όσο και του λογισμικού του κιβωτίου, είναι εξαιρετική προσφέροντας ταχύτατα άλογα όταν τη χρειάζεσαι, και κινούμενος με τη ροπή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Στις υψηλές στροφές παράγει αισθητό θόρυβο και γενικά ο κινητήρας δεν βρίσκεται στα φόρτε του.

H κατανάλωση έφτασε στα 9,1 λίτρα/100 χλμ., τιμή ικανοποιητική για τα ατμοσφαιρικά δεδομένα του μοτέρ.

Το «Zoom Zoom» δεν έφυγε ποτέ!

Όταν ο δρόμος στενέψει, πάντως, πρακτικά ακούς το πλαίσιο να φωνάζει για έκδοση MPS. Ή έστω, παραπάνω δύναμη. Η εξαιρετική θέση οδήγησης, το πολύ καλό σε βάρος και αίσθηση τιμόνι, μαζί με το αντίστοιχο πεντάλ των φρένων (αν και σε κάποιες περιπτώσεις δεν λείπει ένα σπογγώδες feedback, ειδικά λίγο πριν ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο) σε βάζουν στο κλίμα. Κι η συμπεριφορά του Mazda3 δεν κάνει τίποτα για να σε βγάλει από αυτό.

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του νέου Mazda3 Skyactiv-X 180 PS

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι ελάχιστες, με το Mazda να στρίβει σαν ένα κομμάτι. Το εμπρός μέρος διακρίνεται για την αμεσότητα και την πιστότητα μετάφρασης των εντολών σε αποτέλεσμα, ενώ η ουρά ακολουθεί ευλαβικά περιμένοντας μια τιμονιά ή ένα τσίμπημα στα φρένα, ώστε να ανοίξει την τροχιά της όσο ζητήσει ο οδηγός (και επιτρέψει το ESP). Παρά τους τροχούς 215/45/18 οι ανωμαλίες εξουδετερώνονται από ανάρτηση και σασί, πριν καν υποψιαστεί ο οδηγός ότι τις συνάντησε.

Το ψαγμένο setup του ημιακάμπτου άξονα πίσω, τον κάνει να μοιάζει με πολλαπλούς συνδέσμους. Οι Ιάπωνες έχουν καταφέρει να προσδώσουν στο 3 ποιότητα κύλισης premium μοντέλου, με δυναμικά χαρακτηριστικά σπορ κατασκευής. Και είναι αυτές οι περιπετειώδεις στιγμές (μαζί με τις ανάλογες φορολογικές) που μπορεί να σου φέρουν ένα παράπονο για τη φιλοσοφία του 2λιτρου κινητήρα.

+ Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, άνεση, ποιότητα εσωτερικού, λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

 Υψηλός φορολογικός συντελεστής κινητήρα, πρακτικότητα πορτμπαγκάζ, χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
122/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
213/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.460
Πλάτος (χλστ.)
1.795
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.725
Βάρος (κιλά)
1.375
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
351
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
98%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
73%
ESP
 
Αερόσακοι
8
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.845
Get it on Google Play Download on the App Store