Οδηγούμε το νέο Kia Ceed 1.0 T-GDi 120 PS

107

Το νέο, πλήρως αναβαθμισμένο και πιο ανταγωνιστικό από ποτέ τρίτης γενιάς Kia Ceed ξεκίνησε τη διάθεσή του στην ελληνική αγορά γεμάτο εφόδια και σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Εμείς, μετά την πρώτη γνωριμία με το νέο Ceed στην Πορτογαλία, το οδηγήσαμε πριν από λίγες μέρες και επί ελληνικού εδάφους, στα πλαίσια της Πανελλαδικής του παρουσίασης στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου που πραγματοποιήθηκε στη Νεμέα.

Διαβάστε ακόμη: Hyundai – Kia: Οι μάρκες με τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα

Το νέο Ceed προσφέρεται στην Ελλάδα με πλήρη γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων και κινητήρων, ενώ σύντομα θα εμπλουτιστεί η γκάμα του με την παρουσία του σπορτίφ και πρακτικού ProCeed και του σπορ Ceed GT (δείτε εδώ τις τιμές τους). Την άνοιξη του 2019 η οικογένεια του Ceed θα ενισχυθεί με την προσθήκη mild hybrid συστήματος με 48βολτο κύκλωμα, το οποίο θα συνδυάζεται με τους κινητήρες πετρελαίου 1.6 λτ. CRDi και τους βενζίνης 1.4 T-GDi και 1.6 T-GDi. Επιπλέον, το πρώτο 4μηνο του 2019 θα παρουσιαστεί νέο Ceed crossover, ενώ από το ίδιο έτος και μετά το Ceed θα αποκτήσει εκδόσεις Hybrid, Plug-in Hybrid και Full Electric.

Οι τιμές του νέου Ceed ξεκινούν στη χώρα μας από 15.190 ευρώ με τον κινητήρα 1.4 λτ. 100 PS και με φουλ στάνταρ εξοπλισμό από την αρχική έκδοση Inmotion (δείτε εδώ τιμές – εξοπλισμούς). Περισσότερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά παρουσιάζει το Ceed με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1.0 T-GDi 120 PS, το οποίο πωλείται από 17.490 ευρώ, ενώ στην πιο συμφέρουσα και έκδοση Uptown κοστίζει από 17.690 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και του μεταλλικού χρώματος. Να υπενθυμίσουμε ότι το νέο Ceed καλύπτεται με 7ετή εργοστασιακή εγγύηση (όπως όλα τα Kia) και παράγεται στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο Ζίλινα της Σλοβακίας.

Μοντέρνο και ελκυστικό

Το νέο Ceed δε μοιάζει καθόλου με τον προκάτοχό του και βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα. Παρόλο που δείχνει πιο μεγάλο από πριν έχει διατηρήσει ακριβώς το ίδιο μήκος (4.310 χλστ.) και μεταξόνιο (2.650 χλστ.), όμως είναι πιο πλατύ κατά 20 χλστ. (1.800 χλστ.), χαμηλότερο κατά 23 χλστ. (1.447 χλστ.) και διαθέτει πιο κοντό πρόβολο εμπρός και μακρύτερο πίσω. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν η πιο λεπτή μάσκα «tiger nose», τα μακρόστενα εμπρός φώτα με τα εντυπωσιακά φώτα ημέρας LED «ice cube», ο δυναμικός προφυλακτήρας, τα πλαϊνά παράθυρα που σχηματίζουν ένα μισοφέγγαρο και τα πίσω λεπτά παραλληλόγραμμα φανάρια με τα LED. Ακόμα πιο σπορτίφ εμφάνιση έχουν οι εκδόσεις GT-Line με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τους διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες και ζάντες αλουμινίου.

Διαβάστε ακόμη: Πιο σπορ Kia ProCeed GT-Line και GT

Σύγχρονο, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του νέου Ceed προσφέρει ότι αναζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο 5θυρο αυτοκίνητο: Σύγχρονο σχεδιασμό, πλούσιο εξοπλισμό, προσεγμένη ποιότητα και άνεση χώρων. Η αισθητική του είναι κομψή με διακριτικές σπορ πινελιές (βλ. τιμόνι και πίνακας οργάνων) και πολυτελή στοιχεία, όπως είναι οι ραφές στο ταμπλό και τα διακοσμητικά με τη μεταλλική όψη. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει χρήση αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό και στο πάνω μέρος των εμπρός θυρών, τα σκληρά πλαστικά είναι συμπαγή, ενώ ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Ο οδηγός κάθεται άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα, θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, όπως και με το μενού του συστήματος πολυμέσων με την οθόνη αφής των 7 ιντσών (5 ιντσών μόνο στη βασική έκδοση). Οι διαθέσιμοι χώροι είναι άνετοι για τις μετακινήσεις έως πέντε επιβατών και το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 395 λίτρων.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο 1.000άρης turbo

Το γνώριμο turbo, 3κύλινδρο, άμεσου ψεκασμού μηχανικό σύνολο 1.0 T-GDi με ισχύ 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 172 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα στο νέο Ceed. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη με ανεπαίσθητους κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει και να διατηρήσει χωρίς δυσκολία στον αυτοκινητόδρομο (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.000 σ.α.λ. με 6η ταχύτητα). Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 998 κ.εκ. εμφανίζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι πρόθυμο στις εντολές του οδηγού και δεν χάνει την απόδοσή του σε υψηλούς ρυθμούς. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 11,1 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 190 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 125 γρ./χλμ.

Ιδιαίτερα ισορροπημένο στο δρόμο

Με το νέο Ceed 1.0 T-GDi ταξιδέψαμε αυθημερόν από την Αθήνα στη Νεμέα και πίσω, διαπιστώνοντας και επί ελληνικών δρόμων την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Kia στο «στήσιμο» του αυτοκινήτου στο δρόμο. Το νέο πλαίσιο με την αυξημένη κατά 30% στρεπτική ακαμψία, τα νέα αμορτισέρ και ελατήρια και η ανεξάρτητη ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (σε όλες τις εκδόσεις ανεξαρτήτως κινητήρα) εξασφαλίζουν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος.

Διαβάστε ακόμη: Ηλεκτρικό Kia με πάνω από 600 χιλιόμετρα αυτονομία

Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με μαλακό τρόπο και δεν περνούν στο εσωτερικό ενοχλητικοί θόρυβοι ή κραδασμοί. Στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων το Ceed πατάει πολύ καλά στο δρόμο ακόμα και σε πολύ γρήγορες ταχύτητες, δίνοντας την αίσθηση ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που δείχνει η βελόνα του ταχύμετρου. Παράλληλα, το τιμόνι έχει άμεση απόκριση, είναι σωστά ζυγισμένο και μεταφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Όσο για την αποτελεσματική πέδηση φροντίζουν οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί πίσω (σε όλες τις εκδόσεις).